Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

21 Şubat 2013 Perşembe

Margueritte ile öğleden sonra

Bu hafta tam bir dinlenme haftası oldu...Güzel filmler ve şahane kitaplarla dolu olması da dinlenmeyi  neredeyse şölene çevirdi...''Bayan Jean Broie'nin Baharı'' ile başladı ''Kızarmış Palamutun Kokusu''ile devam ediyor. Dün izlediğim Barbara gibi politik bir dramdan sonra bugünkü naif film iyi bir yemeğin üzerine yenen güzel bir tatlı ya da enfes bir keyif kahvesi tadında oldu..

Bugünkü filmi izlemezseniz küserim ktegorisine koydum. Özellikle kitap okumayı sevenler ya da okumak istiyorum ama okuyamıyorum diyenler için, değişim için artık çok geç diyenler için bu film...



Garip Dostluk-My Afternoons with Margueritte...

İnsan değişime o kadar açıkki, elli yaşında bile değişebilir,başka dünyalarda kendini bulabilir...Ve kaç yaşında olursa olsun bir başkasının yaşamını değiştirebilir. Margueritte 95 yaşında... Gidecek bir yeri yoktu ve kendine bir çiçeğin adı verilmişti...Kelimeler arasında yaşıyordu...Bir parkta,bir öğleden sonra rastladığı Jan'ın hayatını değiştirdi...Aşk hikayelerinde yalnızca aşk yoktur.Seni seviyorum bile yoktur ve yine de birbirimizi severiz... Lütfen Margueritte'nin adını çift ''t'' ile okuyun yoksa kızıyor... Marguerite çiçeğini bilirsiniz biz Margarita ya da Alman papatyası deriz hani...Kocaman kocaman papatyalardır... Bir zamanlar bahçem bunlarla doluydu, tüm duvar diplerim ve annem bayılırdı...kuruduklarında, kaynatır saçlarımızı bununla ıslatır güneşte tarardık...Işıl ışıl olurdu, yaz güneşi altında sararırdı...




Filmimi mutfakta izledim, kahvemi içtim bir tarftan da ezo gelin çorba pişirdim, akşam için...





 Bugünlük de böyle


11 yorum:

  1. Ne güzel filmdir sahiden...Şimdi yeniden seyredesim geldi:)

    YanıtlaSil
  2. Filmi izlemiştim çok güzeldi...
    Yine verimli bir gün hatta hafta oluyor, daha ne olsun;)

    YanıtlaSil
  3. mozaik pastada gözden kaçmasın lütfen:))

    YanıtlaSil
  4. Mozaik pasta mı göz kırpıyor ordan adı anılmamış hiç:)) çok severim bu tarz filmleri ben de yumuşacık bir tat bırakır..

    YanıtlaSil
  5. Lâlecim yazının adını mozaik pasta olarak değiştirmen gerekir hih hih

    YanıtlaSil
  6. Postu okur okumaz filmi izledim ağladım buruldum duruldum şimdi bitti iyi geceler ve teşekkürler güzel öneriymiş.

    YanıtlaSil

  7. ablacım, filmi bu sabah izledim. Çok beğendim teşekkür ederim. Bende
    Maeve Binchy kitaplarından aldığım tadı bıraktı... SemaG

    YanıtlaSil
  8. Sema ve Kaymaklı Kadayıf

    Filmi beğenmenize sevindim. Bir kaç arkadaşım daha ben de okuduktan sonra izlemiş ve beğenmişler. O zaman beraber beraber film izlemeye devam:))

    YanıtlaSil
  9. lalem,çok güzel bir filmdi,teşekkür ederim tavsiyen için.bayıldım.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))