Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

31 Ekim 2012 Çarşamba

Mutfak Sineması



Eğer mutfakda yemek yaparken, film izleyeceksem bunun bir mutfak filmi olmasına özen gösteririm, stil meselesi:)))Mutfak filmleri arasında favorim elbette ki Julia& Julia... hem mutfak filmi hem bir blogger filmi daha ne olsun...İkisi ile de yakinen ilgiliyim...
İşte bugün mutfağa geçip,mevsimin ilk zeytinyağlı pırasasını pişirirken ''Chef de Chef'' izledim...Baş rolünü Jan Reno'nun oynadığı tam anlamiyle harika bir mutfak filmi...Dakika  bir gol bir, film başlar başlamaz o da pırasa pişirdi, ama onunki ballıydı:))) İki gündür size de gönül rahatlığı ile tavsiye edebileceğim filmler izlemenin  gönül rahatlığı içindeyim benim aziz okuyucularım:)Jan Reno nasıl böyle her role yakışıyor anlamıyorum. Dadı olarak bile izledik adamı, ''Leon'' gibi unutulmaz bir rolde elinde silahla da...Adamımsın Jan...süpersin.



Zeytinyağlı pırasa meselesine gelirsek, bunun yüz türlü metodu yok haliyle, pırasaları doğrar, havuçlu pirinçli pişirir, soğuk olarak servis edersin. Ama ben şöyle bişi yaparım... Pırasanın yeşil kısımlarını, atmam, onları ince ince doğrarım ama baya bi ince hatta kıyar gibi diyeyim. Yağda soğan kavurur gibi kavururum, üstüne , geri kalan pırasa ve havucu koyar öyle pişiririm. Bir de böyle deneyin bakalım beğenecekmisiniz...

Akşama lüfer sezonunu açıyoruz inşalah maşallah, bol olsun, bereketli olsun mevsimi uzun sürsün... Temizlenip,  yıkandılar, süzüldüler hafifçe tuzlanıp akşama kızarmak için dolaba yerleştiler. Yemekte önce çorba içmek isteyenler içinde tarhana çorbamız mevcuttur efemmm... Hah çorba demişken, yakınınızda halk ekmek büfeleri varsa, yeni çıkardıkları fesleğenli, sarımsaklı, domatesli, biberli minik kızarmış ekmek küplerini tavsiye ediyorum... Çorbaların üstünde servis etmek için...

Şimdiii bu yazı burada bitti cancağızlarım, şimdi biraz  dergilerime bakacağım... Kalın sağlıcakla ve de afiyetle....



 

Filmi beğendiğimi söylemekle yetineceğim. Çünkü traillerini gördüğünüz gibi sayfaya koydum...

6 yorum:

  1. çok meraklandım şimdi ;-)

    YanıtlaSil
  2. lale ablacım hemen alıam bu küçük ekmeklerden zira bayılırım kıtır kıtır şeylere sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Hehehe, ben seyrettim. Çok güzeldi:)

    YanıtlaSil
  4. Biz nazlıyla çok severiz pırasayı birde senin usul deniycem.Filmide merak ettim listeye not ettim

    YanıtlaSil
  5. Filmi geçen gün izleyecektim ama aldığım Dvd Türkçe çıkmadı:)))neyse film sitesinde buldum oradan izleyeceğim, bu arada ben de mutfakta türkçe dublajlı ise film, hemen ayarlıyorum:))
    Pırasayı ben de severim, tarif de çok mantıklı geldi uygulayacağım Lale ablam:)
    O çorba ekmeklerini de sevdim, alacağım, zaten ekmek alıyoruz onu da alırız artık...teşekkürler güzel fikirler için;)

    YanıtlaSil
  6. ilk pırasa pişirişim geldi aklıma. zorunlu hizmetteydim.. acaba buna soğan doğranır mıydı diye düşünmüştüm.. telefon santralle bağlanıyordu üç dört saatte ancak.. ve guglanım daha portakalda vitamindi..
    ben düşünürken pırasa o soğanımsı kokusunu saldı.. demek aynı aileden bunlar diye akıl yürüttüm o zaman gerekmez.. nefis olmuştu.. =)..

    atalet..

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))