Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

27 Kasım 2011 Pazar

Aşureye gel

Ben hiç aşure yapmazmışım, bunu söyleyen bizim kızlar... Unutkanlığın da bu derecesi işte şu yazımda hem yedi mahalleye yetecek kadar aşure pişirdiğimi yazmış hem de bunları dağıtmak için yer aramışım...Hem de kendi usulüm olan saray usulü aşureyi tarif etmişim. Hemi de pişirirsem saray usulu pişiririm dercesine...

Bu günde kalktım aynı usulde pişirdim ve Leylak Dalıcım'ın ev alma komşu al tavsiyesine uyarak komşularıma da dağıttım.


Resmi de budur, biraz modernize oldu, üstünde kurutulmuş meyvalar var. Allah eksikliğini göstermesin artık muz kurusu bile satılıyor memleketimde, cranberry bile var...Valla Kanuni yaşasaydı bu aşureye çift dalardı. Neyse işte aşure ayında aşuremi de yapıp , ayvası var narı var, kırk tarakta bezi var ağızlara layık aşuresi var diye kendime bir mani düzer, gider elime bir tas aşure alırım. O SES başlayana kadar kitabıma gömülürüm. Koca da maçdan döner o sırada,çayımızı neyin içer hafta sonunu böylece bitiririz.

11 yorum:

  1. Aşure ayı ne çabuk geldi. Bayılırım. Bayılırım da pek üşenirim. Ah birisi pişiripte getirse diye bekler dururum.

    YanıtlaSil
  2. şure ayı beni de şoka soktu.. eline sağlık canım keyifle..

    atalet

    YanıtlaSil
  3. ah ben de bayılırım bayılırım..ellerine sağlık, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  4. Ben yüzsüzlük yapıp istiyorum.. hatta şimdi nazlı'ya sms atıyorum getir diye :)

    YanıtlaSil
  5. LALE ABLACIĞIM ELLERİNE SAĞLIK ENFES GÖRÜNÜYOR.BU ARADA KANAVİÇE İŞLİ MASA ÖRTÜNE BİTTİM :)) ÖPTÜM..

    YanıtlaSil
  6. Kızlara kızdım bak şimdik.
    Hem bu kadar marifetli anneye sahip ol sonra da aşure bilem yapmıyon de, olcak iş diil. ;-)
    Ben bilem hatırladıydım ilk satırı okuduğumda ayol.
    Niyeyse bende böyle bir sahiplenme var, kızlara rağmen bile. ;-)
    Ellerine sağlık, eminim harikulade olmuştur.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. hahah neyse ki blog yazıyoruz değil mi? elimizin altında delil oluyor :))) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. aLLAH kABUL eTSİN KANKİM
    AŞURE DE aşure olmuş yani
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Tek kelime ile muhteşemdi.. Ellerinize sağlık, Allah kabul etsin.. Dört kişi tattık, her birimiz bayıldık :)))

    Tekrar çok çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Bizde şuracıkta komşu sayılırız ya, neyse sizlere afiyet olsun, evinize bereket getirsin, allah kabul etsin.
    Darısı başımıza:)

    YanıtlaSil
  11. çook severim aşureyi ve hiç ayırmam, her türlüsünü yerim, yemekte isterim. Herkesin elinden farklı çıkar. Hepsinin tadı farklı olur. Konu komşu kim getirirse, tek başıma bitirdiğim tek kase tatlısıdır.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))