Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

22 Ocak 2008 Salı

Aşure li yazı

Artık bir yazı yazayım diye oturdum. Böyle oturunca da aklıma bişe gelmez. Ev ahalisi bir bir gitti. Naziş giderken arkasından baktım sanki gece gibiydi. Neyseki servisle gidiyor.

Herkesler bire tost bire bardak yeşil çay içti gitti. Kendime kahvaltı hazırlamaya üşendim. Kaç günlük tuzlu çubukları , yanında çay eşliğinde tulum peynirine batıra batıra maillerimi okuya okuya kahvaltı yaptım.

Bu gün nedense enerjimi düşük hissediyorum. Evi toparlayıp, yedi mahalleye yetecek kadar pişirdiğim aşureleri birilerini bulup vermem gerek.Malum herkes pişirdi. Dün görümcen elinde aşure malzemeleri ile gidiyordu eve:)) Fakat herkesin pişirme yöntemi farklıdır . Pilav gibi yani. Onu da elli değişik şekilde pişiririz ya. Peki yav sen nası yaparsın derseniz ;

İşte şööle yaparım. Yarım kilo buğdayı iyice yıkar, tencerede bir taşım kaynatır altını kapatırım. Sarar bir yerde bekletiririm. Akşamdan da olabilir bu işlem. İyice kabarıp şişince. Koyarım ocağa başlatırım kaynatmaya. Ha babm de babam kaynar o . İyice pişince içinden iki üç kepçe alır, robotta bi güzel çekerim. Sonra içine tekrar koyarım. Küçük küçük doğranmış kayısı incir , kuru üzüm falan ne istiyosanız koyun işte. Ama rica ederim şu meyveleri doğrayın deniz anası gibi yüzmesinler aşurede. Haşlanmış nohut ve fasulyeyi az koyarım , pek sevmem çünkü. Şimdi bunlarda içinde iyice pişince bir kilo şekeri de boca edin içine, biraz da portakal rendeleyin misler gibi koksun. . Biraz da öle kaynasın. Kaseler koyarken aşure çorba kıvamında olsun ki soğuyunca taş gibi sertleşmesin. Suluca bi çorba gibi olsun . Sonra süsleyin işte üstünü. Efeeem bunun adı saray usulü aşure dir. Şimdi resim koyayım dedim. Foto çek , yükle falan, netten bulayım dedim aklıma geldi sonra, uyyy benim aşuremin resmi diye kafama üşüşürler. Arkadaşlar idare edin. Gözünüzde canlandırın bir kase aşure üstünde cevizler, tarçınlar, narlar , daha ne istiyosanız koyun işte...

Ben şekerini katmadan önce baktım çok fazla olmuş. Biraz ayırdım dondurucuya attım. Bu hafta içi Zuz da bizim blog çetesi toplanacak ozaman şeker koyup yeniden pişireceğim. Ama siz de ayırın canınız aşure çektiğinde çıkarın buzluktan biraz su ve şeker ilavesiyle pişirin yiyin efendim.Misafiriniz gelirse şipşak aşureniz hazır:))

Şimdi gideyim ben , bir bardak çay daha içeyim ve evime balıklama dalayım
.

12 yorum:

  1. Aşureyi bizde yapacağız bu hafta, geçen sene yaptığımı herkes beğenmişti, inşallah yine becerebilirim. meyveler minik minik doğranmalı bence de.
    şu buzluğa atma işini yeni ögrendim ama, iyi fikir. yaparken gözüm doymuyor bir bol yapıyorum ki bana hep lazım böyle yöntemler

    YanıtlaSil
  2. ŞU BUZLUĞA ATILANDAN BİR KASE VERSEN OLMAZ MI? DENİZ ANASI TABİRİN PEK HOŞUMA GİTTİ. VALLAHİ BENİM KAYSILAR AYNEN ÖYLE YÜZÜYORDU AŞURENİN YÜZÜNDE. BALIKLAMA HEM DE...
    SENİN İÇİN ÖYKÜ KOYDUM SAYFAMA. SEVGİLER SOĞUK MEMLEKETTEN
    SOLİST

    YanıtlaSil
  3. asureyın goruntusunu sevıyorum ama bır turlu bu tatlıyı sevemedım sımdıden allah kabul etsın dıyorum
    ....................
    cumanın gelmesine salıyıda sayma sadece 3 gün kaldı mutlu saglıklı ve huzurlu haftalar dılıyorum
    hoscakalın

    YanıtlaSil
  4. Kankii!!
    Allah kabul etsin aşureni,
    Ellerine sağlık,
    Afiyetle yiyin,
    Ben sıcak severim biliyor musun?
    Yeni pişmiş aşureyi severim
    Hiç yapmadım desem,
    Ayıp olur mu?
    Annem yapar getirir,
    O da bize yeter,
    Çocuklar sevmez çünkü
    Öptüm seni :)

    YanıtlaSil
  5. Lale ablacım mmm en sevdiğim tatlılardan birini yapmışsınız bugün. Ben içine birazda üzüm kattım haarikaa mmm elinize sağlık((: Evet meyveleri minik yapıp doğrarsanız ben incirle kayısı yemeyen kişiler bile kayıtsız kalamaz bu güzellik sayesinde eminim;))
    Şimdiye kadar 3 güzel teyzemden geldi bana da mmm ama başkalarıyla paylaşmak zorunda olmak ne kötüü ıyy ayıp ama napıyım. En iyisi ya yapmak ya da kaynağı keşfe çıkmak. Öptüm...

    YanıtlaSil
  6. Ben 3 sene öncesine kadar aşureyi ağzıma koymazdım. Güzel günlermiş onlar. Şimdi Aşure mevsimi demek +1kilo demek :):):)
    Abim o kadar çok aşure sever ki küçükken aşure döneminde evin camına aşure kabul edilir duası edilir yazmak istermiş.Annem zor durdururmuş.
    Haria olacak zuz'daki gün :):)

    YanıtlaSil
  7. bizde hakkımızı almaya geldik anacığım aşureden...

    sevgiyle








    dip not:şimdi bu aşüre üzerine bir yazı yazsam o bilem 301 lik olur,hani her meyve katılıyorya içine birileri kızıverir kesin.

    YanıtlaSil
  8. Ay ben yine yaziyi okurken koptum, 'dograyin su incirleri kayisilari yuzmesin denizanasi gibi 'demissin ya:))

    Asure ile pek aram yoktur , yani bir kasik iki kasik ama hakkimin buzlukta oldugunu bilmek guzel, artik yaza mi gelirim neyse o zaman alirim bir kasemi:))

    Bu arada Zeya'nin abisi de cok guldum, Zeya'nin annesi melek valla, hepsi bir birinden cilgin uc cocuga bakmis:)

    Ay benim bu yorumlarda asker mektubu gibi oluyor, daldan budaktan:)

    YanıtlaSil
  9. gokhan&yesim23 Ocak 2008 00:12

    merhaba abalcım ansılsın?
    aşure ayı girdi, bizim mahallede pek hareketlenme yok. Ama en çok annemin aşuresini seviyorum belki alışkanlıktır, diğerlerine ille birşey buluyorum.. en çokta içindeki kuru fasulye ve nohudu seviyorum, annemle çatışsakta bu konuda..:) iyi geceelrr..

    YanıtlaSil
  10. ben şimdiye dek hiç aşure yapmadım biliyormusun,çünkü gözüm korkmuştur,buğday nasıl kaynar,ne kadar kaynar ,olduğu nerden anlaşılır,senin tarifin çok pratik gözüküyor denemek istiyorum ,umarım beceririm,

    YanıtlaSil
  11. ben aşureyi geçen ay yaptım:)))))
    yok yo k şaşırmadım canım çekti yaptım yazmışmıştım da...
    veee
    tabiiki dondurdum
    birinci kısım yendi ikinci kısım bekliyor:)))) dondurulmuş olarak.

    YanıtlaSil
  12. ben aldım tarifi ve bu akşam yapmayı düşünüyorum. Daha dün aşure yapan yok mu diye herkesi telefonla aramıştım. Bugun de tarifi okuyunce kararım kesin, kendi aşuremi kendim yapıcam. hatta belki eşe dosta da dağıtırım.. tabi becerebilirsem..
    sevgilerr

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))