Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

9 Kasım 2010 Salı

@ Kadıköy

İstanbul pastırma yazının son günlerini yaşıyor artık... Ama öyle güzel öyle doyumsuz ki... ben de elimden geleni ardına koymuyorum tabi. Babamın gelişiyle iki üç günlük bir sekteye uğradı ama bu saat 9.90 da evden çıkıp akşamın köründe geri dönerek birazını geri alabildim.

Bu Ece-Ecenin Balkonu- ve Magissa ile anlı şanlı bir Kadıköy günü yaptık. Sabah çaylarımızı Beyaz Fırının önüne atılan masalarda içtik. Girmedik bir kitapçı, karıştırmadık tezgah bırakmadık... Hümeyra'da soluklanma molası verdik... Hamsi Pub'da hamsi tava bira yaptık... kalamarları lüplerken bir yandanda ahtapotların güzelliği hakkında konuşmak ne derece oldu ama oldu işte:) Karnımız doyunca bu kez sıra geldi kendilerine antikacı diyen eskici dükkanlarına... Magissa dükkanların içine dala dursun biz Ece ile kapıların önündeki tezgahlara atılan siyah beyaz resimlerin içinde acaba bizim resmimizde çıkar mı? telaşına düştük. Resimlerdeki insanlar şimdi nerelerdeler ne hayatlar yaşadılar acaba... o gülümseyerek poz veren insanların resimleri neden buralarda diye üzüm üzüm üzüldük... Biblolardan istenen astronomik paralara gözlerimiz fal taşı gibi açıldı. Sonunda ben Annemin evini Ece'de Kayınvalidesinin evini bir kez daha gözden geçirmeye karar verdik.yukardaki bebek kafası biblo aslında bir vazo, ben şimdi buna en az 150 lira derler dedim... Ece de yok onu sormayalım, başka şeyler sorup , onu farketmiş gibi yapalım dedi... öyle yaptık ... adam 225 lira dedi:))
bu oyuncağın aynısından vardı benim... fiatını sormadık bile:)

Girmedik eskici karıştırmadık tezgah kalmayınca bu kez kahve molası verdik... Adı Galiba Yavuz Kahveydi...(Burger Kingin yan tarafı) orada da miss gibi Türk kahvelerimizi içip bu kez Alkım'ın yolunu tuttuk. Bir iki saat önceki kitapçı gezmelerinde Ben ve Magissa yine yükümüzü tutmuştuk ama burada da yine durmadık... neyse ben çıkarken aldıklarımı bırakıp bir tanede karar kıldım. Marguerite Duras'ın 1984 Goncourt Ödülünü alan ve 34 dile çevrilen ünlü "Sevgili" (L'Amant) romanını aldım bir tek. Bu yazarın geçen yıl ''Yazmak'' adlı deneme kitabını okumuştum. Geveze Kalem'in hediyesiydi. Önce aldığım kitaplar, Sunay Akın'ın Kule Canbazı, Onlar hep Oradaydı... Selim İleri'nin Hepsi Alev...İnci Aral'ın Gölgede Kırk Derece. Bunları okudukça sırasıyla söz ederim zaten... Şu anda Ruhlae Evini okuyorum ve elimden bırakamıyorum.kitabın üstünde duran bebek ayıptır söylemesi bir kitap ayracı... Ece ve Magissa bunu görünce tam benlik olduğunu düşünüp hemen almışlar, esnek yapısı olan bir kumaş bebek, kitabın arasına koyup böyle kıvırıveriyorsunuz... nasıl beğendim anlatamam... Gamse benim olsa keşke dedi hattta...
Alkımdan sonra finali Hacı Bekirde yapıp evin yolunu tuttum. Bu akşam Öyle Bir Geçer Zaman ki gecesi...

7 yorum:

  1. Bir hafta öncesi sabah çayı hariç benzer programı dostlarla uyguladık.
    Eskiden çok sık şimdi çok seyrek yapabildiğim şeyler. Sizi okurken onu düşündüm. Kimbilir kaç kez gözgöze geldik ya da Alkım' da veya sahaflarda kitap araştırırken omuzlarımız birbirine değdi.
    Bebek ayıraca bayıldım...

    YanıtlaSil
  2. Bu ayracı ikinci kez görüşüm blog dünyasında. Geçen gün de Noni'nin blogunda gördüm hatta nerden aldığını , Rus malı mı olduğunu sordum. anlaşıldı, bu ayraçtan bulunacak:))
    Oh sefan olsun canım, darısı başımıza:))
    Ruhlar Evi'ni beğeneceğini söylemiştim değil mi?

    YanıtlaSil
  3. Tam "bu gezi Hacı Bekir'de sonlanmalıymış" diyordum ki içimden, en son da Hacı Bekir'e gittik satırını okudum:) Harika bir kadıköy günü olmuş. Kendimi müthiş iyi hissederim ben de Kadıköy çarşısının içinde... Hatta hep Çarşıya yakın o sokaklardan birinde evim olsun istemişimdir... Sevgili'nin yeni baskısında kapak değişmiş. Hep görüldüğünün tersine, kitabı kadar güzel olan (hatta bazılarına göre daha bile güzel) bir filmi de vardır bu romanın. Keyifli okumalar, güzel günler olsun diliyyorum, dizi keyfiniz de bol olsun:)))

    YanıtlaSil
  4. Bizde de geçen hafta nefisti hava şimdi biraz yağmurlu ama haftaya galiba yine güzel..oohhh nefis bir gün olmuş,sefan bol olsun ;) öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  5. Lale, eskiden ben de gider gelir resim toplardim eskicilerden, kartpostal niyetine hediye ederdim, duvarima asardim falan, evlenince annemin evinde kaldi tabii.

    O resimlerin hatiri sayilir bir kismi mubadeleyle gidenlerin, israil'e goc edenlerin falan cikiyor, arkalarini okuyunca, resimlere dikkatle bakinca anliyorsun. Bu eskiciler de bunu bilir, ne zaman mesela bir madam oldu, evi bosaltiliyor, gelip bunlari kiloyla alip giderlermis.

    Hayatimin sokunu da dugun resimlerini Beyoglundan aldigim bir ciftin nisan resimlerini Kadikoy'de bir eskicide bulunca yasamistim. Kac kisinin basina gelir ki bu?

    YanıtlaSil
  6. Çektiğiniz resimlere yapışarak inceledim.Eskicileri,antikacaları gezmeye bende bayılırım.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. o bebek vazo çok güzelmiş.
    planlara antikacıları d aekleyelim :)
    Ece'nin taktiğine bayıldım :) ilgilenmiyormuş gibi yaparak aradan fiyat sormak hheheh
    öpüyorum :)

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))