Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

13 Şubat 2010 Cumartesi

Cumartesi CUMARTESİ cumartesi CUMARTESİ

Gece iyi uyudum, yağan yağmur tıp tıp camlara vurdukça nasıl hoşuma gitti anlatamam. Yatarken oh yarın öğlene kadar yatalım dedim herkese.,sonraa sabah saat altı- altı buçuk gibi, doing gözlerim açıldı.Daha çok erken uyuuuu uyuuu diye totem yaptım, kendime ama nafile... TV açtım iki tane dadı dizisi üst üste izledim, yok. Kalktım hamur mayaladım , hamurum mayalanırken, bir kıymalı , bir patatesli iç malzeme hazırladım. Onlar soğurken kek yaptım , kekin içine ne bulduysam koydum; gazoz, yarım paket kalmış vanilyalı puding, keki kalıba döktükten sonra yine yarım kalmış çikolatalı pudingi de içine biraz sütle karıştırıp üstüne döktüm. O fırında pişerken , mayalanmış hamurumdam patatesli ve kıymalı rulolar yaptım. Kek pişince , onları attım fırına, onlar pişerken de mutfağı temizleyip, saat dokuz buçukda geri yattım , onikiye kadar uyumuşum. Kocam kalkmış çayı koymuş, kahvaltıya ne yapalım dedi - fırına bak dedim. Kızlar kalkınca bayıldılar, - Anneeee müthişsin dediler. Valla biraz öyleyim galiba dedim:)))

Kızlar tüm programlarını yarına yapmışlar, malum:)) . öğleden sonra birlikte bir şeyler yapalım dediler, hiç bir ortak nokta da uyuşamayınca Gamsegamse, hadi Üsküdar'a inelim, biraz takı malzemesi alıp, takı yapalım dedi. Gittik , önce yolumuzun üzerindeki kitap -kırtasiye mağazasına girdik. Dolaştık her tarafı karıştırdık :)) alacaklarını aldılar , tam mağazadan çıkarken gördük ki , çıkış kapısının önünde bir yazı tahtası , tahtada bir soru var. Cevabını yazana hediye. Soru da, Atatürk ilk cumhurbaşkanı seçildiğinde kaç milletvekili evet oyu kullnamıştır. Bizimkiler hemen 158 yazdılar. Görevli yakın bir rakam ama , doğru cevap 155 dedi. Bizim kıslar - hayır 158 diye direttiler, bakıldı ki 158 . Adam, nasıl bildiniz ya dedi. Çünküüü biz öğretmeniz dediler. Bir de baktık incelik yapıp iki hediye paketi getirdiler , bizim örtmenlere. Kırtasiye malzemelerinin olduğu hoş bir paketti. Hafta sonumuza hoşluk kattı. Çıkışta biraz da COTTON'un altıı üstüne getirdiler, sonra da acıktık dediler. Bir yere oturduk bir şeyler yedik, sohbet ettik çıkışta da balık pazarından balıklarımızı alıp eve geldik.Bu kadar Üsküdar deyince , bir de Üsküdar resmi koyayım dedim. Doğduğum, yaşadığım yer...Resim kaynak

Koşturmacalı bir cumartesi geçirdik. Akşamın programı biraz kitap okumaca ve Tarihin Arka Odası izlemece şeklinde ...

13 yorum:

  1. selam canım,
    uzun aradan sonra ilk yazan ben oluyorum,şu an hava alanındayım,
    sayın bakanımız uygun gördüler,yine yol göründü Adana Ceyhan'a hayırlısı diyelim bakalım kısmetimiz ne kadar,eh artık görüşürüz sevdiklerinle bugün birlikte olman dileğiyle
    çooook öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Sefanız olsun canımcım. Ne güzel vakit geçirmişsiniz analı-kızlı. (ayol bu yemek adı gibi oldu:) Hamaratlık da tavan yapmış valla helalin var canım, kızlara katılıyorum müthişsin. Ben de yarın yiğenin rötarlı doğumgünü toplantısına gideceğim, kuru patlıcan dolması yaptım az evvel, yemekte misafir vardı bir de, yoruldum valla. Öpüyorum seni, sevgililerin (Can da dahil) yanından hiç eksik olmasın:)

    YanıtlaSil
  3. Allah nazardan saklasın; sizin analı kızlı muhabbetinizi, çarşı-pazar talan etmenizi, birlikte bir şeyler paylaşmanızı kıskanmıyor değilim hani.
    Ben de iki tane oğul olunca artık sizin gibi kızları olanların maceralarını okuyarak keyif alıyorum.
    Malum benimkiler basketle yatıp kalkar, halı saha maç yaparlar :)

    Allah size uzun ömür, sağlık ve neşe versin ben de sizi okuyarak keyifleneyim.

    YanıtlaSil
  4. Her zaman söylüyorum eşin yok :))) tüü tüüü de diyeyim :)iyi pazarlar,öpüyorummmmm.

    YanıtlaSil
  5. 41 kere maşallahh,şöle hafifçe dilimide ısırayım.hamaratlığınız bir numara.afiyet bal şeker olsun.

    Sevgililer gününüz kutlu olsun.İnşallah daha niceee güzel günlere sağlıkla,mutlulukla,huzurla..

    YanıtlaSil
  6. Yüreği güzel,hamarat kadın yav ben unutmuşum kutlamayı :)her günün sevgi dolu geçsin,ben de seni seviyoommm öpüyorummmm.

    YanıtlaSil
  7. ne güzel kızların hediyeleri hoş ama alma sırasında bilgileri için göserdikleri kararlılığı alkışlıyorummm:) derken seninde sabah hazırladığın ziyafetide es geçemem oda bir alkışı hak ediyor:) ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Pek keyifli geçmiş Cumartesiniz, anne&kız gezmeleri,tozmaları, yemeleri, içmeleri ne güzeldir...Üsküdar'ı sizle tanıyorum, biliyor musunuz?İskelesini , bir de Kanaat Lokantasını bilirim sadece, e tabi bir de Kız Kulesini...
    Pazarınız nasıl geçti acaba? İyi geceler, tatlı rüyalar gece bitmeden okuduysanız...yok olmadıysa kocaman bir GÜNAYDINNNN:)

    YanıtlaSil
  9. kankiiiii,
    seni çok seviyorum ben biliyor musun?
    sevgi dolu bir kalbin var
    harika bir hafta diliyorum sana

    takıları bir gün burada sergilesene

    YanıtlaSil
  10. Selam Lalecim,
    Umarım beni hatırlarsın, Ordu'dan Nimet'in kardeşi Mualla aynı zamanda zuzununda çocukluk arkadaşı. Canımcım yazılarını takip ediyorum ve çok beğeniyorum., gayet güzel.. İnanırmısın biraz önce baktım yazmışmısın diye ama en son Pazar günkü yazın vardı onuda malumm okumuştum. Ayrıca okurken inan sana imreniyorum, öyle güzel anlatıyorsun ki hatta senin anlattığın kitaplardan bile alıyorum. Canım yazılarının devamını diliyorum. Çok öptüm...

    YanıtlaSil
  11. ah Muallacım, nasıl hatırlamam ya, Nimetle bu yıl görüşebildik nihayet. Program yapalım görüşelim. Hepinizi çok özledim. Ne kadar hoşuma gitti anlatamam yazılarımı okuman çok teşekkür ederim.

    Çok öptüm herkese herkese çok çok selam

    YanıtlaSil
  12. Pastalar börekler harikasınız Lale ablamız.
    Kızların hediyeleri de süper olmuş, süper öğretmenler onlar

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))