Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

9 Ekim 2009 Cuma

bitmez bu bizim evin halları:

Artık saat çalmadan çok önce gözümü açıyorum pıt diye. Bu da tahmini 05.30 falan oluyordur:))Çünkü bizim evde hayat saat 06 da başlıyor. Önce Gamse hanımlar kalkıyorlar. Arkasından Nazlı Hanımlar en son da saat sekizde Koca Bey hayatın kollarına atılıyor. Kızların ikisinin okulunda da ders başlamadan önce kahvaltı var ama Gamse serviste giderken bardak termosundan çay yudumlamayı sever, anasının kızı, ben de servise elimde çay , kahve bardağıyla binerdim. . Ya ekinezya ya da yeşil çay yapar koyarım, bazen şeker atmayı unuturum:). Naziş de çıkmadan ev den bir şeyler atıştırıyor, okuldaki kahvaltı çok kalorili oluyormuş.

Bu sabahta bu onları evden attıktan sonra , kendi yeşil çayımı yaptım, alıp yatağa gidip, Neva ya devam ettim. Galiba ben duyarsız , dengesiz biriyim ya da etkileneceğim bölümler henüz gelmedi. Zaten kitap neredeyse bitecek , Neva yeni çıktı ortaya. Du bakali n'olcak. Bu arada kitaptan söz etmişken Alkım'da ikinci defadır ki aradığım kitabı bulamadım. İlki Kirpinin Zerafetiydi, sonra D&R dan alacakken Meral hediye etmişti, doğum günümde. İkinci kitap ise Erişteci; Çin Edebiyatından, yazarını şimdi hatırlayamadım . Dün D& R ' ın önünden geçtim ama başka bir yere gidiyordım uğrayamadım.

Dün cilt analizi yaptırdım, genlerimden gelen bir bir cilt güzelliğim varmış . Arada bi cozutur, saçmalar Ama genelde iyi geçinmişizdir. Fikri Mühim'den gelen L'oreal revitalift den de çok memnunum . Fikri Mühim'e bir uğrayın çok eğlenceli bir site hem de faideli:))). Üç ay önce haberdar oldum bende.

Bu aralar okuma işinde yavaşım, günde 50-60 sayfa ancak okuyabiliyorum. Bunun tek müsebbibi ( böyle mi yazılır bu ??) kurumuş dallar , sarı yapraklar, bu rahatsız etmeyen pırıl pırıl güneş kısaca çılgın sonbahar. Ay bu havaları bir daha bulamam deyip kendimi dışarı atıyorum. Çarşamba günü Gamsegamse ile bir Kadıköy turu daha yaptım. O'na biraz örtmen kıyafeti aldık. Naziş'ler de giyim serbest, kot pantolon, spor ayakkabı, convers canları ne isterse öyle giyiniyorlar. Gamseler'de öyle etek boyu, renk falan kısıtlaması yok ama klasik giyiniyorlar. O da elbiseler altına uzun çizmeler, babetler, fularla işi renklendiriyor. Yoksa etek döpyesli bir Gamse düşünemiyorum:)))) Elbise üstüne kısa ceket kombinasyonlu bir kıyafet aldık mesela, nası şirin. Kısım , örtmen oldu yavv. E beraber okuttuk, kep törenini yaptık, işe başlattık. O kıyafetiyle bi resmini koyarım , sizin için buraya artık hehehe. O gün Kadıköy'de girip çıkmadığımız yer kalmadı yine, sonra baktık akşam oldu, akşam yemeğimizi de yedik koşa koşa eve geldik.

Bu günkü programımı açıklıyorum şimdi hazır olun, domates doğramak, zeytinyağlı dolma sarmak. Domatesler dondurucu için.

Adı lazım değil biri, bayık karıların yazdıklarını okumaktan bıkmıştım iyi oldu seni okuduğum demiş, kime mi, kabız olduğunda tuvaletini ( tabi ben tuvaleti diyorum) nasıl yaptığını tüm ayrıntılarıyla yazan birine . Tesadüfen rastladım ama ne tesadüftü )), ben yazıya değil yorumlara takıldım. Herkes bayılmıştı. Ay şimdi adım gibi biliyorum , bayık karı esprisiyle dolar bura. Oldu canım , o espri kapıldı, başkasını bul, yeni şeylerle gel buraya . Ne olur ne olmaz ben önlemimi alayım da:)))


Aptallık Çağı adlı film bu hafta sonu vizyona giriyor, hala uyanamayıp ekolojik dengeyle oynamaya devam eden bizlerin yaşadığı çağın adı bu.

Bir de Zaman Gezgininin Karısı var, izlemek istediğim.

Çoktandır selam yazmadım,

Bahariye'de iki arkadaşın oturmuş, tam da sen oturacakken , pat diye banka oturduğum için kusura bakma delikanlı, çok yorulmuştum, kızım da karşı magazadaydı, bi de ben kaptım diye kötü bi espri yapmıştım . İşte O delikanlıya ve sürekli O'na gülen arkadaşlarına.



Yine ben bankta otururken , önümde durup gelene geçene UNİCEF kartı satmaya çalışan genç kız, anacım insan bi de bana sorardı , çok alındım valla.

Göztepe SSK nın sigortalı güncelleme servisindeki numara dağıtan , kaytan bıyıklı amcaya. Nasılda keyifli bir işin vardı. Bir taraftan numara ver bir taraftan tesbih salla, bir taraftanda bacak salla .

Kadıköy - Üsküdar dolmuş durağındaki, hanım kızımıza, anacım en önde biz varız, üçüncü kişi sensin, dolmuş sekiz kişilik ne diye önüme geçmeye çalışıyordun ki???

Kuruçeşmedeki Eczacı Bey, adres soran kız güzeldi tamam ama sen de kabul et ki adresi bilmiyodun, ne diye o kadar cebelleşip milleti bekletttin.


Hepinize selam olsun, öptüm gözlerinizden

Şimdi gidip dolma sararken izlemek üzere film bulmalıyım. Filmsiz asla dolma saramam. Ya film ya dolma, bunu bizim ev halkı bilir:))). O zama bi gayret sarıyorum, sardığımı da anlamıyorum bir nevi uyuşturma işlemi heheheheh.

13 yorum:

  1. kankiiii,
    sondaki selamlar çok hoştu :))
    hıncal uluç misali
    nedense bana onu hatırlattı

    gamse eminim çok güzel bir örttmen hanım olmuştur
    şık , genç ve güzel
    fotosunu bekliyorum


    yemeklerinin lezzeti ve kokusu buralara geldi ona göre :)

    san çok güzel bir haftasonu diliyorum

    YanıtlaSil
  2. HAHAHAHAHAH Allah iyliğini versin abla yaaaaa

    YanıtlaSil
  3. neva nedense beni daha okumadan itti ....konusuna baktım yok dedim sıktı beni :) Ama ben de yorumları okudum millet bayılmış ölmüş yerle yeksan :))
    Ben de dolma sararken mutlaka bir film dizi falan seyretmeliyim hayatta yapmam başka türlü :)

    Öööptüüüümmmmm........Zuz a çok selam özledim hepinizi :)

    YanıtlaSil
  4. ASLININ SELAMI VAR SANA
    SZÖ VERDİ SANADA UĞRAYACAK EN KISA ZAMANDA.
    TAMAM YAZMA AMA BİZİDE İHMAL ETME ÖZLÜYORUZ YAW DEDİM:))))
    SENİN KZILARIN ÖRTMEN HANIM HALLERİ PEK BİR HOŞ GELİYOR SANA ANLADIM:))) SENİN BEBEKLERİNİ BULLERDE GÖRMEK GÖGSÜNÜ KABARTIYOR NE MUTLU SİZLERE BENİMDE GÖZLERİM HANİ BİR HOŞ OLDU SEN ONLARI YAINCA AMA YA

    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  5. Ay Lale abla nasıl yavaşlık bu ?gunde 50-60 sayfa okudugum gunlerı özledım inanki.Nevaya 3 kere basladım ve yarım bırakdım nedense benı almadı kitap etkılemedı ama duydugum kadarı ıle hersey sonuna dogru olacakmıs:)

    YanıtlaSil
  6. Eeee örtmen annesi olmakla gurur duymanda haklısın :)resim isteriz tabii..Bayağı oldu okumayalı ara verdim gözler malum..kışın bol bol okursun boşver güzel havaların tadını çıkar son son..Selamlar ha ha ha ulaşmıştır herhalde...Hadi sana iyi sarmalar ;)gerçi akşam oldu sen yiyiyorsundur şimdi o sarmaları..sevgilerrr.

    YanıtlaSil
  7. Bende çalan saati duymuyorum iyi mi:)Geç yatınca sabah kalkmak zor oluyo,sonra tekrar uyuyup kalınca günüm mahvoluyor.Düzelticem inş.en kısa zamanda.

    Neva'yı okumadım benim kuzu okumuş şimdi ona sordum nasıldı,Lale abla okuyor diye:)O'na da hiç tuhaf gelmiyor kim diye,biliyor sizi okuduğumu,çok yakın bir ahbabımız gibi oldunuz:)Sonlara doğru güzeldi dedi.

    Gamze'nin fotosunu görmek isterim.Dolma sarmanıza da bayıldım,bir daha ben de öyle yapıcam:)

    Son selamlarda koptum ya,en çokta banka oturmanıza:)
    Güzel bir haftasonu dilerim.

    YanıtlaSil
  8. selam canım
    koptuğum andır,
    selamları okuyunca :))
    bende tv karşısında ütü yapmayı severim ve nasıl ne kadar ütü yaptığımı anlamam.
    sevgiler gönderiyorum arkadaşım.

    YanıtlaSil
  9. 50.60 sayfaya az diyorsan ben artik kitap okuyorum diye ortalikta gezmeyeyim utandim valla
    sarmanin kokusu sanki buraya geldi,bende manti,sarma ,köfte yaparken televizyon seyrederim ne cikarsa sansima film olmasada olur
    güzel sicacik bir sonbahar hafta sonu dilerim ablacigim

    YanıtlaSil
  10. benim değerli blogcu dostum... iyiki varsınız...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba;
    öncelikle kızlarınızı ve sizi tebrik ediyorum.Allah şanslarını ve bahtlarını hep açık etsin inşallah.Ben de tv karşısında ütü yaparım başka türlü bitmiyor.Yaprak sarmasına bayılırım.Ama yapmasına en çok üşendiğim yemektir.Ellerinize sağlık.Selam faslıda çok hoştu bazen bende bu tür şeylere takılırım.sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. ayyayya selam faslı çok hoştu.tabiiii her satırı da:) ben sizin gibi bölee yazamıyorum yaa:( çok istiyorum ama tutturamadım yazı yazma üslubumu:D

    YanıtlaSil
  13. Selamlardan başlarsam eczacı mutlu olmuş işte Lale ablacım o anları uzatmak için uğraşmış.
    gamzenin heyecanları ne güzeldir şimdi, yeni cicilerle çok güzeldir.
    Fikri mühim e üye oldum aslında ama pek yakalayamıyorum nedense. Cildinizle ne şanslısınız.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))