Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

29 Kasım 2007 Perşembe

YAŞASIN GÖRÜYORUMMMM

Sonunda göz doktoruna gitmeyi başarabildim. Zuz 'un - gitme gitme yakında dürbünle kitap okursun uyarısını, daha doğrusu bıt bıtından, kocamın çocuk olsan elinden tutup doktora götürücem vıt vıtından illallah deyip sonunda doktora gittim. Gamsegamse de geldi , o da hem göz hem kulak burun boğaz muayenesi oldu.
Benim Taksimde bir Japonla, yaşadığım macerayı çoğunuz biliyorsunuz, elime tutuşturduğu haritadan bir şey gösteriyor ama ben göremiyordum ki, sonunda çantasından gözlük çıkarıp vermişti de Taksimdeki Atatürk heykelini sorduğunu anlamıştım. İşte o dur , bu dur, ben doktora gideceğim. Neyse ikimiz de gittik işte ben ısrarlı çabalarım sonucu 1.50 yapmışım gözlerimi. Gamseninde artık nur topu gibi bir reflüsü var. Gözlerde fazla sorunu yok 0.50.
Benim, değil ailemde sülalemde gözlüklü kimse yoktur. Bi de protez dişli. Anneannem de bile yoktu. Fındığı bile dişimizle kırarız. Kocam benim fındığı dişimle kırdığımı görünce kafayı yiyordu az kaldı . Şimdi çeşitli boy ve ebatlarda fındık kırma aletlerimiz var. Timsah şeklinde olanı örneğin, ağzına fındığı koyuyorsun kuyruğuna basıyorsun. Çat fındık ikiye ayrılıyor
Yav ben göz demiyormuydum, nerden çıktı şimdi fındıktı dişti muhabbeti. Ha işte, yoktur benim ailemde gözlüklü kimse diyordum. Ama kocamın tarafı full aksesuar gözlüklü. Yakını uzağı, astimatı hepsi var. Nazlı lisedeyken , tahtayı göremiyorum falan demeye başladı. Zuzla aldık bunu göz doktoruna götürdük. Gerçekten de gözlüğe ihtiyacı varmış. Zuz hemen - ııııy bu baba tarafına çekmiş dedi. Sonra Kadıköyde bir gözlükçüye gittik, gözlük alcaz dedik. Hooop bi dolap çektiler önümüze , açtılar bi sürü çekmece çerçeve seçin dediler, tabii bundan önce çerçevenin cinsini sordular. Biz hayatımızda gözlük almamışız güneş gözlüğünden gayrı. Çerçeveyi seçtik saatlerce, sonra cama geldi sıra, yok filtreleyelim mi, yok kaplayalım mı, organik mi olsun başka bişe mi. Biz bakıyos birbirimize . Sonra dedik işte , öğrenci, bu gözlük yerede düşecek her şey de olacak. en sağlamından olsun. Fiatı duyuncada bi uçmuştuk zaten bu ne yaw, arsa mı alıyoruz yoksa diye. Sonra efenim günlük lensler , yok onların koruma suları filan. Öğrendik her bi şeyini.
Bu gün Zuz işi kırdı bize geliyor. Ama önce bir Kadıköy buluşması yapıcaz onunla , bana gözlük bakacağız da...

12 yorum:

  1. Yeni gozluklerin hayirli olsun:)Ben 9 yasindan itibaren gozleri bozuk olan biri olark hic uzulme , guzel bir aksesuardir gozluk diyorum:)

    Gerci benim ki 6 dereceye ulasinca lazer ameliyati oldum ve 0'ladim gozleri ama yine 1 dereceye cikti son iki yilda.

    Ay amma uzun hikaye anlattim.Hayirli olsun gozluklerin, dunyaya pril pril bakasin:)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar... :)) vakit bulursanız bana da beklerim. http://birasksairi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Gurur un göz&gözlükçü macerası geldi aklıma:))ne tantanaydı...
    Bi süre kullan derim baktın sıkıldın,
    lensti,lazerdi vs....bi dolu çaresi var Lalecim;)öptüm

    YanıtlaSil
  4. KANKİİİ,
    Gözlük de yakışır sana,
    Çocukken taksan "dört göz" diye alay edilirdi ama,
    Şimdi öyle bir sorun yok :)
    Kadıköy güzeldir, alışveriş,
    Benim için de gez
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  5. merhab abalcım, gözlüklerin hayırlı olsun, bende ortaokuldan beri kullanıyorum, hayatımın vazgeçilmezi. Kullandıgım ilk zamanalrda dünya bana çok renkli gelmişti. Göz numaram baya artınca görmek zor oluyordu. Artık turistlere daha rahat yol gösterebilirsiniz:)) iyi akşamlarrr

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun,, bu arada gözlük seçimi kolay gelsin. İşte en zoru da bu.. Güneş gözlüğü almak daha kolay valla.

    YanıtlaSil
  7. Ben 13 yaşımdan beri taktığım için böyle sızlananlar olunca için için gülüyorum.kusura bakma.Eşim,kızkardeşim,erkek kardeşim yakın okuma gözlüğü kullanıyorlar.En çok kızkardeşim bu geçmez mi deyince beni aldı bir gülme...Ben şimdi okurken kullanmıyorum gözlük, çünkü yakını net görüyorum.benim sorunum uzakla be Lalecim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. ya�as�nnnnnnn
    bu gun cumaaa kocaman mutlu ve kocaman eglenceli
    bir hafta sonu diliyorummm sanaaa

    YanıtlaSil
  9. Canım,gözlük te yakışacaktır sana eminim.Benim oğlumunda bozuk,3.5 miyop gözleri.Ama lens alamıyoruz hala,çünkü o kadar sarsak ve sakar ki anında kaybeder.Gözlüğünü ben de en iyisi olsun diye almıştım ilk.Ama 3 günde gözlüğün canına okuyunca biraz daha hesaplı olmaya başladım.Şimdi yaklaşık 3 ayda bir gözlük almak zorunda kalıyoruz,ya kırıyor,ya büküyor,en kalitelisi de olsa bir şekilde canına okuyor sağolsun.Herhalde en sonunda bir lazer operasyon gerekecek.Timsah şeklinde kırıcıyı duyunca anılarım canlandı.Babacığım kırardı onla fındığı.Aaah,ahhh:))
    Kız bu yaşta ne mankenliği artıkın,yaşlandık gaaarii:)))

    YanıtlaSil
  10. gülümsemelrle okudum yazınızı, ne güzel anlatmışsınız. gözlüğünüz hayırlı olsun
    diş olayı genetik ya işte ispatı sizin yazınız, aileniz. benim dişçi maceralarım ise ilkokula uzanır.

    YanıtlaSil
  11. senin yaşadıkların kauntum fiziğini doğruluyormu ne

    hadi hayırlısı...


    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle geçmiş olsun,havalar çok kötü burada ben ona bağlamıştım ama bak sen de hastaymışsın,ama bitki çayları iyi geliyor,gözlüklenmişsin:)
    olsun,eminim güzelliğine güzellik katmıştır,bir yazında senin çerçeveyi ucuza aldığını hatırlıyorum,hani yan sanayi cinsinden;)eminim gözlüğün kısa zamanda bir kaç tane olacaktır,ben henüz takmıyorum,gözlerimde problem yok ama babam bu konuda çok şanssız,inşallah ona çekmemişimdir
    bu da bir çeşit aksesuar canım yaa,çocukken her gece dua ederdim gözlük takabilmek için çocukluk işte illaki kırmızı çerçeveli bir gözlüğüm olsun isterdim,babam doktora gittikçe ben de giderdim illaki tv yakından izlenirdi,hatta sırf gözlerim bozulsun diye kitap okuduğumu bile hatırlıyorum.Ne komik değil mi?
    Tekrar tekrar geçmiş olsun,öpüyorum

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))