Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

15 Haziran 2017 Perşembe

Günler aylar gelir geçer

Yine çok olmuş yazmayalı...
Yazmayalı bir yaş daha aldım. Eskiden özel günler için günler öncesinden hazırlık yapardım. Sonra aklım  başıma geldi. Arkadaş bana özel  günse neden yine en çok yorulan ben oluyorum. O yüzden  şimdi bir gün önceden mutfağı kapatıyorum🙃 Artık sürprizleri bekliyorum. Bu kez, Ordu'yu özlediğimi düşünerek pancar çorbalı, melocanlı, sakarcalı, turşu kavurmalı ve olmazssa olmaz Ordu usulü pideli  bir yemek düzenlemişlerdi. Bağdat cad. Çifte Havuzlarda Nelipide bunların yapılanileceği en güzel yerdir kuşkusuz. O yüzden burayı seçmİşlerdi.Bu seçimxen çok memnun kaldım ve bunu gelenekselleştirmelerini söyledim.😍Doğum günü mumumu pasta üzerinde değil Kotyora tatlısı üzerinde üfledim. Kotyora; Ordu'nun eski adıdır. 

Bu yıl kendim için yaptığım en iyi şey; koro çalışmalarına katılmaktı. Sanırım sürdürebileceğim kadar  devam ederim bu çalışmalara. Haftada iki gün telefonu kapatıp üç saat boyunca şarkı söylemek, dışarıdaki tüm olumsuzlukların dışında olmak bana çok iyi geldi. Dışardan bakıldığında, gidip şarkı ezberliyoruz gibi gelebilir. Ama, öyle titiz bir hoca ile çalıştık ki, Murat Birer bizi bir hece için bile saatlerce çalıştırdı. Şarkının duygusuna girip öyle söylememiz için elinden geleni yaptı. Ama herşeye değdi. Çok güzel bir konser ile bu çalışmalarımızı taçlandırdık.


Bu ay "Kazım Karabekir Kültür Merkezi Kitap Kulübü"müzde iftar yemeği ile sezonu noktaladık. Son olarak Sona Erdi/ Selim İleri okuduk ve hiç sevmedik. Hatta ben yarım bıraktım.

Kitap demişken bu ay Canan Tan ile Tavsiye Evi'nde buluşup son kitabı hakkında konuştuk. Canan Tan'ın inanılmaz bir hoş sohbeti var. Yazarlık serüveni, kitap yazarken yaptığı çevre gözlemlerini mesela yaz tatili sırasında izlediği dansçı kızın saçlarını daire şeklinde savuruşunu son kitabındaki kahramanına nasıl yaptırdığını anlattı.

Kitap demişken, Haydar Paşa Garın'nda ki Kadıköy Kitap Günleri yine muhteşemdi. Tüyap Yunanistan sınırına gittiğinden beri bu şahane bir alternatif oldu.Aysel'le buluşup hem Orhan Bahtiyar söyleşisine katıldık hem de kitap stantları ve vagonlar arasında çocuk gibi zıp zıp dolaştık.

Bu arada yürüyüşlere devam ediyoruz karı koca... Kah Üsküdar sahil, kah Emirgan korusuaklımıza ogün neresi eserse orada yürüyoruz. Üsküdar sahili tek geçerim ama sabah erken saatlerde olması kaydıyla.., Saat 10 dan sonra geçmem bile oradan. Kalabalık inanılmaz.
Emirgan'a gittiğimiz gün hafif yağmur vardı ve kimsecikler yoktu koruda... Şahane oldu. Merve, Serdar ve Gamsegamse ile misler gibi çok dinlengin bir gün geçirdik.

Gamsegamse'ye biz eskiden böyle ağaca yaslanıp poz verirdik dedim, biliyorum dedi. Aa nereden dedim, Türk filmlerinden dedi😇
Bu arada BJK şampiyonluğunu da kutladık. Ben GS li olsam da Gamsegamse ve Kocam hasta BJK lı. Şu kalabalığa girebilecek kadar hem de😍

Şimdi bir de tavsiye
Bayramda İstanbul'da olacaklar için tabi bu tavsiye...
Küçük Su Kasrı'na gidin bir gün. Kasrı gezin, bahçesinin tadını çıkarın. Sonra yan tarafındaki kafedeyeytin için denize bakın iskeleden atlayıp duran karabatakları izleyin. Gelen geçen vapurları izleyin. 



Gelelim şimdi de bir sergi tavsiyesine. Daha dün gittim. 25 Hazirana kadar gezebileceğiniz bir sergi.
Kolombiya'lı ressam Botero'nun resim ve heykel sergisi. Kesinlikle kaçırmamanızı tavsiye ederim.
Karaköy'de Anna Laudel Contemporary'de sergileniyor resim ve heykeller. Yeri çok basit, Banklalar caddesinde hemen Kamondo Merdivenlerine gelmeden.




Bir sürü kitap var,okuyun diyebileceğim...filmler var izleyin diyebileceğim ama onlar için tek bir post yapmalıyım.

İşte böle böle









11 yorum:

  1. Bu kadar etkinliğin ve koşuşturmanın arasında bu postu çıkarabilmen başlıbaşına bir mucize zaten. Kocaman bir maşallah..
    Önce günü kaçırdığıma üzülerek geçmiş doğum gününü kutlamak istiyorum. Sağlıkla, artan enerjiyle ve tüm sevdiklerinle birlikte nice yıllara...
    Ayrıca müzik çalışmalarına başlamakla ne iyi ettin diyorum. Gerçekten sadece gidip şarkı söylemekten çok daha anlamlı ve yararlı bir meşgale. Zaman geçtikçe daha iyi anlayacaksın.
    Her şey gönlünce olsun.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asumancım yorumunu görünce eski blog günlerimizi ne kadar özlediğimi düşündüm. Çok öpüyorum.

      Sil
  2. kankim ne güzel aktiviteler yapmışsın öyle
    harikasın ne diyeyim
    nazar değmesin laleme
    seviyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç birimize göz değmesin kankim.Sağlıkla afiyetle yaşayalım inşallah.Sevgiler benden����

      Sil
  3. Yine çok severek okudum ,sağolasın Lale 'ciğim ,herşey gönlünce olsun...

    YanıtlaSil
  4. Lale ablacım geçmiş doğum günün kutlu olsun . Bu arada doğum günün olmasa hiç buralara uğramayacaksın valla. Bekliyoruz haberlerini...

    YanıtlaSil
  5. Çok mutluluk verici bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))