Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

27 Kasım 2015 Cuma

Filmler, kitaplar ve ben

Bu hafta Ayvaliıklı Zuz geldi. Birlikte çok akşam yemeği yiyemedik çünkü hep programı vardı ama her sabah birlikte kahvaltı ettik, filmler izledik, çokça didiştik, çokça gülüştük. Bir gün  Berfu ile buluşup Ataköy Marina' da kahvaltı ettik. Ataköy Marina demişken, şunu anlatmadan geçemeyeceğim. Bakırköy'e deniz otobüsü ile geçelim dedik hem de Zuz'un Kadıköy'de gözlükçüye uğraması gerekiyordu. Ben direk İDO iskelesine geçeyim sen de gözlük işini hallet gel dedim. Haba da çok güzeldi, iskelenin önüne bir kaç masa atmışlar, kafeye dönüştürmüşler. Ben de çınar ağacının altına oturdum bir çay içeyim bari dedim. Küçücük bir bardakta, döke saça getirilen çaydan üç lira alınınca yuh dedim iyi ki bu güzelim çınar ağacının altına oturmuşum da verdiğim paraya değdi... Sonra Ataköy Marina'da son derece zarif bardaklarla ve sunumla gelen çay da üç liraydı...Yani yolunuz düşerse aklınızda olsun..



İsrail Usulü Boşanma...İsrail'de boşanmanın zorluklarını ve bir ömrünü boşanmaya adamasını ve kanınların erkelerden yana oluşunu anlatıyor. Mahkemeye her gelen şahit, İsrail' de ki bir kesimin davranış biçimini anlatıyor. Geçen yıl İstanbul Uçan Süpürge Film Festivalinde en iyi film seçilmiş.
Kuzu; Çok zengn bir casta sahip film, Altın Ayı Berlin film festivali de dahil olmak üzere 12 ödül almış. Erzincan'da -20 derecede çekilmiş bu film.Oğulları sünnet olan karı koca, köyde sünnet düğünü yapmak isterler. Ama adetlere göre kuzu kesmeleri lazımdır ama bunun için paraları yoktur. Küçük çocuğun ablası; eğer kuzu bulamazlarsa, seni kesecekler diye çocuğu inandırır...



Muhteşem Kedi Balığı ; Ölümcül bir hastalığa yakalanan dört çocuklu bir kadın, hastanede tanıştığı yalnız bir kız çok sever ve kendileriyle yaşaması için ikna eder. 

 Michael Jackson Anıtı : Sırbistan'da bir berber köy meydanına Michael Jackson anıtı dikmek ister. En büyük destek isi köyün papazıdır.Çünkü; Papazın engelli kızı Michael Jakson hayranıdır.

Geleim kitaplara...
Harita Metod Defteri, Murathan Mungan'ın anılarını anlattığı biyografi niteliğinde bir kitap.Zaman sıçramalarıyla anlattığı hikayesi bana çok ilginç geldi. Evlatlık olduğunu seneler sonra öğrenmesi, çocukluğundan gelen korkularını hala yaşaması hayat hikayesini ilginç kılıyor.
Şanzelize Düğün Salonu/ Tarık Tufan : Açıkçası kitabın önce adı sonra kapağı ilgimi çekti. Başlayınca daha ilk satırda ,alan kapıyı 6 sayfada açınca  önce bi karamsarlığa kapıldım ama sonrası su gibi aktı. Kahramanımızın babası bir tarikat şeyhidir. Ama kendisi üniversitede bir kıza aşık olunca tarikattan kopar ve babasıyla görüşmez. Babası ölünce tarikattan kendisine dönmesi teklif edilir, o sırada bir arkadaşının kaçırdığı kız yüzünden başları beladadır....
Nergis/ Turgut Ulucan
Köyün en belAlımadamıyla evli olan Nergis bir fün kaybolur ve ölüsü bulunur.Anlaşıldığı üzere bir polisiye...

Bu da karnabahar kızartması, çoktandır yemek tarifi vermiyorum. Orta büyüklükte bir karnabaharı çok qz haşladım..İki yumurta, üç çorba kaşığı un ve yarım şişe soda, tuz, karabiber, pul biber ile çırpıp karmabaharların üstüne döküp, karıştırdım ve yağda kızartıp yoğurtla servis yaptım.

4 yorum:

  1. Ay özledim ben İstanbulu:) Kuzuyu listeye alıyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Kuzuyu ben de yazdım kenara:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzu çok ilginç bir film, siz de görüşlerinizi yazarsanız sevinirim.

      Sil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))