Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

9 Ağustos 2012 Perşembe

Sensiz


Bu yıl Ordu' yine sensizdi Anne...
Sevdiğin denizlerde denize girdim... yürüdüğün yollardan yürüdüm. Köye gittiğimizde hiç tanımadığım yaşlı bir kadın bana; Bize , Mesture'nin hatırası dedi.Fındıklar olmuştu artık. Bir tane bile yemedim.Bilirsin sevmem. Çam ağacının altına yattım, uyudum harmanda... Rıhtım boyu yürüyemedim bu yıl, vakit olmadı, ama balkondan rıhtımlar boyunca baktım senin için de... Yengemle , sabah kahvemizi denizlere, sahillere , Boz Tepe'ye baka baka içtik.Sen hep derdin ya, Uludağ gibi buraya da teleferik yapılsa diye valla yapıldı artık. Bu yaz, çaya kahveye bile Boz Tepe'ye çıktım. Hem de teleferik istasyonu evin karşısına yapıldı.
İlk torunun evlendi, Burcu... Nasıl güzel bir gelin oldu... Vasiyetin üzerine incini taktım boynuna.Doğa güller serpti ablasının yürüdüğü yollara...Metin kızlarıyla nasıl gururluydu, gözlerini görmeliydin.

Zuhal, nihayet hayalini gerçekleştirdi ve Cunda'da bir pansiyon açtı... Tam senin zevkine göre herşey. Hatta senin el işlerinden de koymuş , görenler çok beğeniyormuş

Nazlı ve Gamze en sevdikleri işi yapıyorlar.Okula kurabiye götürürdün ya, belki şimdi de götürürdün kimbilir...Şimdi de öğrencileriyle paylaşırlardı.

İstanbul sen gideli daha karışık, daha kalabalık ve daha sıcak. Sen İstanbul'a ilk geldiğinde hani tanıdığın bir kuş bile yokmuş ya, ne çok gülerdim bu sözüne... Yazlık, hafta sonları dolup dolup boşaldığında derdin en çok da:))Şimdi İstanbul'un martıları , kedileri, sokaktan geçen eskicileri bile tanıdık, her semtinde oturan bir arkadaşım, bir kuzenim bir ahbabım var. Fındıkzade'ye gitmedim uzun zamandır. Birgün Zeki ile evin karşısında ki ''Goralı'' ya gidip nostalji yapacağız.

Sen gideli tam 14 yıl oldu...Bizi merak etme iyiyiz ama çok sensiziz...

31 yorum:

  1. Canım kardeşim, ne duygulu yazmışsın,yüreğimde ayni şeyleri hissettim seninle.Seni çoook seviyorum,en çok da duygusal yanlarını...sağlık ve sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Yüreğime akan damlalarla okudum yazınızı.Öyle güzel anlatmışsınız ki özlemi,sevgiyi.Konu birde anne olunca,ne diyeyim,yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Lale yüreğimi burktun.Annenin boşluğu hiç dolmuyor değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Lale abla gozlerim doldu okurken
    Nurlar icinde yatsin anneniz
    Cocuklacocuk
    Ozlem fulya

    YanıtlaSil
  5. Lale beni ağlattın...ruhu şad olsun huzur icinde uyusun..Asis

    YanıtlaSil
  6. Ablam ne yaptın ya... :(
    Yumruk yemiş gibi oldum karnıma... ağlattın :(
    Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  7. Çok anlamlı bir anma olmuş, duygulandırdın bize Lale abla...

    YanıtlaSil
  8. Ne vardı şimdi bunları yazacak.Canımız yandı ,içimiz burkuldu.onsuz hiçte mutlu olmadığımızı gördük.Günde bir kaç kez onunla konuşuyorum,olmadı işte diyorum sen haklıymışsın diyorum O sık dişini geçecek diyor ama nafile.O içimizdeki pollyanna idi.Şimdi bayrak sende.Sen pollyanna'yı oynadıkça seninle gurur duyuyoruz.Senin içindeki yaşama isteği ve sevdiklerinle beraber olmaktan aldığın mutluluğu her zaman gözlerinde,yazdığın yazılarda görmek bizi daha da mutlu ediyor.İyiki varsın.

    YanıtlaSil
  9. Lalenin Bahçesinde ilk gördüğüm çiçek bu kadar hüzünlü olmasaydı keşke dedim bu hüznün "gerçeklik"ten geldiğini de unutmayarak.. annenize en güzel teşekkürünüz yetiştirdiğiniz çocuklar olmuş, ne mutlu..
    takipçinizim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Offf Lalem offf, o da görüyordur bence sizi ...

    YanıtlaSil
  11. nur içinde yatsın anneniz ..
    tam 14 yıldır biz de babamsız günlerdeyiz,
    onlarsız hep eksiğiz :(

    YanıtlaSil
  12. Nurlar içinde uyusun anneniz :(

    YanıtlaSil
  13. Lale abla çok duygulu yazmışsın. Ağladım: ( İçim gitti.

    İnşallah mekanı cennet olanlardandır.

    YanıtlaSil
  14. sabah sabah ağlattın beni lale:((((Allah rahmet eylesin...sevgilerr HÜLYA

    YanıtlaSil
  15. Ben de ağladım..Nur içinde yatsın Mesture Yengem. Ordu ve İstanbul günlerimizi hatırladım, her yaz birlikteydik, hep neşeli, hep mutluyduk..

    YanıtlaSil
  16. çok ağladım ben bu yazıya ofiste masamın başında.
    Nurlar içinde yatsın :)
    Ne kadar güzel bir aile olduğunuzu keyifle izliyordur eminim.
    Akşama görüşürüz

    YanıtlaSil
  17. çok duygulandım Lale abla :((Allah mekanını cennet etsin..

    YanıtlaSil
  18. Eee ağlattın sen beni şimdi:( İnsanı kayıplarını, eksiklerini, kırık kanadını hatırlatan, acıtan bir yazı olmuş. Sanki yaralı kabuğu kenarından kaldırır gibi sanki... Nİce nice rahmet diliyorum anneciğine Lale ablacım ve sana, ailene tüm sevdiklerine upuzun, sağlıklı bir yaşam...

    YanıtlaSil
  19. Allah rahmet eylesin:( Nurlar içinde yatsın annen Lale ablacım.ne de güzel yazmışsın.Allah size uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
  20. Canım ne kadar duygulu ve dokunaklı yazmışsın okurken inan gözlerim doldu,evet gidenle gidilmiyor ve unutulmuyorlar sanırım onlar oralardan bizleri izliyorlar sağlıcakla kal çoook öpüyorum sevgiler :(

    YanıtlaSil
  21. Allah rahmet etsin, nurlar içine inş...

    YanıtlaSil
  22. sevgili lale,hülya ben...dondurucuya yemek koymaya başladım..ama koyduğum kaplar haliyle yer tutuyor dondurucuda..acaba yemekleri buzdolabı poşetine koysam olur mu?yerden tasarruf ederim o zaman...tavsiyelerin için çok tşk ederim..sevgilerr

    YanıtlaSil
  23. Hülya, pişmiş yemekleri hiç poşetle koymadım,ama neden olmasın.
    Köfteleri önce tepsiye diziyorum, dondurucuda bir kaç saat donduktan sonra çıkarıp, torbalara dolduruyorum.Hem yapışmıyorlarda birbirlerine.

    Bir de pişmiş yemekleri öyle aylarca tutmuyorum.

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  24. Nurlar içinde yatsın anne'ciğiniz.Allah o yattıkça sizlere uzun ömür versin.Sizi çok severek okuyorum.İyi gün göresiniz inşallah.Sevgiler.A.Suna Erturan

    YanıtlaSil
  25. Nurlar içinde yatsın anne'ciğiniz.Allah o yattıkça sizlere uzun ömür versin.Sizi çok severek okuyorum.İyi gün göresiniz inşallah.Sevgiler.A.Suna Erturan

    YanıtlaSil
  26. canım kankim
    ne güzel anlatmışsın
    içimden bişiler aktı gitti
    Allah Rahmet Eylesin

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))