Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

5 Temmuz 2014 Cumartesi

Kitap kitap dedikçe

Tatil matil derken kitaplardan söz edemedik... Kısa kısa geçelim unutmadan:)
 ''Patriça Koyu'' na giderken yanıma Ferzan Özpetek'in ''İstanbul Kımızısı''nı almıştım. Filmlerine bayılırım ama yazı dilini sevmedim...Ferzan Özpetek'in çocukluk,ilk gençlik anılarını bölük börçük anlatması beni sarmadı. Kiii  bayılırım anı kitabı okumaya...
 Kürşat Başar'ı severim. Daha önce ''Kış İkindisinin Evinde'' ve ''Baş Ucumda Müzik'' kitaplarını okumuştum. Bu adı gibi yaz gibi bir kitap olmuş. Çocukluğa, gençliğe ağıt gibi ama aynı zamanda da yaz gibi uçuş uçuş bir kitap olmuş. Şezlonguma yattım,kitabı açtım okumaya başladım, ara ara denize daldım çıktım derken  bi baktım kitap bitmiş:))  O gün Duba plajındaydık...
 ''Beyaz Balina'' ya gittiğimiz gün yanıma iki kitap aldım. Çünkü ''Emir Beyin Kızları/Ayla Kutlu'' yarımdı... Onu bitirdim.Üç ayrı karakterden Cumhuriyetin ilk yıllarını ve  bireye yansımasını da çok güzel anlatmış bu kitapta Ayla Kutlu...Çok çok beğendim.

İkinci kitap; Berlinli Apartmanı/ Yaprak Öz...Yazım dili son derece akıcı,kolay okunan bir kitaptı.Hatta o kadar kolaydı ki tüm ipuçları hiç şaşırmadan katile çıktı:))
Çılgın ve Özgür/Hıfzı Topuz... Neyzen Teyfik'in hayat hikayesini anlatan bir biyografi roman... Neyzen Teyfik ney çalması yanında çılgınlığı ve özgürlüğüne düşkünlüğü ile tanınan bir sanatçıydı... Hazır cevaplılığı ile ilgili anekdotlar hala karşımıza çıkar. Bunlar kitapta bolca yer alıyor. Ölümünün ardından Hasan Ali Yücel'in söylediği şu sözler onu çok iyi ifade ediyor.''Ferdin ve topluluğun üzerine çöken istibdadın baskısından kurtulmak için o dönemde iki yol vardı... Ya işi  deliliğe vurup sorumluluktan kurtulurdu ya da kendini içkiye verirdi. Neyzen  bazen bu yollardan birine  bazen de diğerine saptı ama hiç teslim olmadı''


İşte böle böle


6 yorum:

  1. Kitaplar, çapaları olan varlıklardır. Kimi zaman duygulara, kimi zaman renklere atarlar çapalarını. Kimi zaman da mekanlara. Lale Abla'cığım senin kitapların çok güzel yerlere atmış çapalarını. Gezgin okur olmak en iyisi ne de olsa :)

    Sevgiler ;)

    Kubilay

    YanıtlaSil
  2. Yazdığım yorum kaybolup gitti:)) Kitap okuma hızına hayran olduğumdan falan bahsetmiştim. Neyzen Tevfik'in biyografisini ben de okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. kız kardeşinin yanında elini sıcak sudan soğuk suya değdirmeden tatil yap, ondan sonrada yok şu kadar kitap okudum, yok bu kadar :)
    kıskanmadım dersem yalan olur.
    geçen hafta ben de annemin yanında yaylada başladığım kitabı bu hafta gidişimde inşallah bitirmeyi planlıyorum. bakalım bitirebilecek miyim ;)

    YanıtlaSil
  4. Kitapların içinde en çok Neyzen'in hayatın merak ettim. İstanbul Kırmızısı'nın ben de sevmedim ve galiba Yaz'ı da sevmeyecekmişim gibi gözüküyor. ne dersin Lale'cim ?

    YanıtlaSil
  5. Kitap kurdu arkadaşım
    keyifli olmuş okumaların deniz olunca bir de fonda tadından yenmez tabii
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Bir sürü kitapla döndüm kuleler habire yükseliyor. Yavaş ilerliyor benim okumalar yorgunluktan okuyamıyorum. Ama gözüm kaldı şimdi bunlarda :) öperim canım.
    Not: şakır şakır yağmur var bir haftadır :))

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))