Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

8 Aralık 2013 Pazar

İLK YEMEĞİM

Missgibi'nin başlattığı  ''YEMEK FIRTINASI'' nın ilk gün teması ''ilk yemeğimiz'' ...Kadın olsun erkek olsun herkesin bir ilk yemek macerası vardır kesinlikle...En maço geçinen erkek bile , bi aç kalıp yemek pişirmek zorunda kalmıştır. Ya da öğrencilik yıllarında  denemiştir yemek yapmayı ya da hasta annesine, hasta karısına...  Biz kadınlarda durum farklı tabi,  olmazssa olmaz gibi  görünür. Ama mesela ben, evlendiğimde rokadan ıspanak yemeği,  dövülmüş buğdaydan bulgur pilavı, ıslatmadan kuru fasulye, hamur işlerine kabartma tozu diye pudra şekeri koyup üstelik bunu aylar sonra farkeden niye benim keklerim, poğaçalarım kabarmıyo halbuki kitapta ne yazıyorsa aynını yapıyorum diyen biriydim.Sonra bişi oldu bana,içimdeki uyuyan dev uyandı sanki:)))
Şimdi yazıma geçmeden önce, eğer isterseniz siz de bu etkinliğe katılabilirsiniz, blogcu olmak şart değil. Missgibi bunu nasıl yapacağınızı yazısında anlatmış. Yazı yazamayanlar bari  yorumlarda bana yazın yav, merak ederim ben:))

Benim ilk yemeğim bir kekdi... Ordu'da ,ilkokulda falandım. Eve yeni bir fırın alınmıştı.  Şu altı tüple çalışan fırın,üstü ocak olanlardan.'' Gitti Gidiyor'' da reklamı bile parayla satılıyormuş:))


Tamam evde her tür alet edavat o zamana göre son sistem ama  bizdeki anne modeli; mesela fırınlarının markası bizimle olan şu anne-kız gibi değil.Yani, mutfağa girelim güle oynaya yemek yapalım ıııh.


Bizim anne modeli, biz sabah uyandığımızda, bütün yemekler pişmiş, mavi farı, pembe ruju sürülmüş kahvesini içmeye bile başlamış bir model. Öyle olunca ne birlikte yemek yapma ne de onu yemek yaparken izleme şansı var. Hal böyle olunca , bir gün evde kimse yok, pencereden baka bakaaa canım sıkılmış. Birden aklıma  bir fikir geldi. Kitaptaki Ayşegül  yemek pişiriyo hatta '' Ayşegül Mutfakta'' diye kitabı bilem var da ben niye yapmayayım. Mesela bir kek ,ben niye yapmayayım. Allahıma şükür ki fırını nasıl yaktığını bir kez görmüştüm. Elini fırın düğmesinde biraz basılı tut kibriti o küçük deliğe tut. O kadar. Hemen annemin yemek tariflerini yazdığı defteri buldum. Ve kek tarifi olan sayfayı açtım. Yüz binlerce annenin kullandığı tek  ortak tarif olan; Anne keki... Herkes aynı tarfile yapar, ama hiç birinin tadı birbirine benzemez. Öyle enteresan bir tariftir bu. Hem de baz tarfitir. İçine havuç rendele,tarçın koy olsun havuçlu kek, elma rendele al sana elmalı kek, kakao koy ,hatta şeker koyma peynir, maydonoz , dere otu falan ilave et al sana en şahanesinden tuzlu kek... Neyse sadede gelelim.Tarifi aynen uyguladım.

Malzeme.1 su bardağı sıvı yağ, 1,5 su bardağı şeker, 1su bardağı yoğurt, 3 adet yumurta, bir çay kaşığı karbonat veya bir paket kabartma tozu( o yıllarda karbonat kullanıyorduk) 1 paket  vanilya, alabildiğince un( bu un ölçüsünü nasıl ayarladığımı hatırlayamadım)...
Şeker ve yumurtaları birlikte çırptım, sonra yoğurt ve yağı ekledim, en sonda un ve vanilyayı ekledim ve tepsiyi yağlayıp; kek malzemesini içine döktüm ve fırına koydum. Bir iki dk sonra aaa karbonat koymmamıştım dedim ve tepsiyi fırından aldım, elimle karbonatı her tarafına serpip tekrar fırına koydum. Şahane kabardı, bir güzel pişti. Fırından aldım ve annemlerin eve gelmesini bekledim. Annen eve gelip de yaptığım keki görünce nasıl sevindi anlatamam. Hemen tabaklara koyduk, servis yaptık ama ağzına lan bööö diye geri çıkardı. Bilin niye:) Çünkü, içine karıştırmayıp,üstüne serptiğim karbonat keki zehir gibi acı yapmıştı....
Annem, tıpkı yine evde olmadığı bir gün; sandıktan en güzel kumaşını çıkarıp, ''Burda Model'' den kendi kendime çıkardığım patronla kendime biçtiğim  elbiseden üç tane mutfak önlüğü diktiği günkü gibi- olsun, böyle böyle öğreneceksin dedi...

18 yorum:

  1. merhaba Lale hanım tam bloğunuzdan görümcenizin yaptığı usulle kabak tatlısı aramak için girmiştim ki,tesadüf ilk yemeğim yazınızı gördüm ne güzel tevafuk..bu arada uzun zamandır ARA kısmı çalışmıyor, malesef aradıklarıma ulşamıyorum, sizden o kadar çok tarif alarak yemek pişirdim ki her seferinde dua ettim,enginar yemeği,ayvalı kereviz ve en son sizin usul pırasa pişirdim harika oldu yerken hep aklımdaydınız... keşke tariflerim olarak ayrı bir başlık oluştursanız ne iyi olur diye düşünüyordum uzun süredir.. ara kısmından tarif bulmak çok zor oluyor malesef,tam yemek hazırlayacağım malzemeler hazır,sizin bloğu açıp bakayım bu tarif lale hanımda var mı derken rahat 1 saat geçiyor,benim yemek gecikiyor:)
    daha şuan aklıma gelmeyen birçok tarifinizden yaralandım,çok teşekkür ederim,kızlarınız çok şanslı...tekrar ricamı yenilesem bloğunuzda ayrıca tarifler kısmı olsa...evet birçok yemek tarifi sitesi var,ama ben sizin usul yemek yorumlarıza bayılıyorum...sevgiler...

    YanıtlayınSil
  2. Sevgili Sena

    ben de dün akşam kendim bir şey aramak için kullanayım orayı dedim çalışmadı. Sanırım benden kaynaklanmıyor, sistemle ilgili gibi. En sonunda Googleye yazıp buldum. Şimdiden sonra dediğiniz gibi yapmaya çalışırım ama daha önceki tarifler için Googleye laleninbahcesi pırasa yemeği yazın mesela...
    Sevgilerim ve teşekkürlerimle

    YanıtlayınSil
  3. yemeklerle,kek,pasta börek çöreklerle hiç bir zaman aramızda sıcak bir ilişki olmadı,heves de etmedim yapmaya,yalnız iyi bir okuyucu ve gözlemciyimdir,tarifi bir kez okumakla,yapılan yemeği izlemekle edindiğim deneyimlerin yararını daha sonra çok gördüm,bu da işimi epey kolaylaştırdı.Evlendikten sonra yaptığım ilk yemek tavuk yemeğiydi,ne yazık ki kısmet değilmiş yiyemedik,beğenerek aldığım ilk çelik tenceremle birlikte kömür karası bir şekilde çöpe atıldı..Annenize hayran kaldım,ne hoş bir tarzı varmış,her halükarda kumaşı değerlendirip mutfak önlükleri yapmış..Sağlıkla kalın.Fahriye59

    YanıtlayınSil
  4. Ellerinize , yüreğinize sağlık. #yemekfirtinasi sayesinde böyle güzel bloğ ve yazılarıda görmüş oluyorum.

    YanıtlayınSil
  5. Sevgili Fahriye
    Bu etkinliğe katılan diğer arkadaşların yazılarında da gördüm ki, hepimizin ilk yemeği hezimetle sonuçlanmış:))

    Sevgimle

    YanıtlayınSil
  6. Sevgili Nursevin, evet ne iyi etti Zerrin sayesinde birbirimizin ilk yemek maceralarına tanık olduk.

    YanıtlayınSil
  7. Selam.
    Bu güzel etkinlik sayesinde birbirimizide tanıma fırsatı bulduk.Yazınızı okurken eski günleri anımsadım..kekte bu arada nefisss.sevgiler.

    YanıtlayınSil
  8. merhaba ne iyi bir şey başlattı sağolsun zerrin bende geldim etkinlik sayesinde buradayım:)

    hikayende çokk güzell kek tarfimiz bilem aynı anne keki hep aynı senin de dediğin gibi :)

    eline sağlık kek de çok güzel görünüyor
    sevgiler

    YanıtlayınSil
  9. Anne keki ile ilgili sözlerin burnumun direğini sızlattı. Annen de annem gibi iş konusunda sizi hiç zorlamamış ne hoş. Zamanı gelince nasıl olsa bir şekilde öğreniliyor.
    Benim ilk deneyimim de gazozlu kekti.
    Yemek olarak da İzmir Köfte.
    Keyifle okudum.
    Sevgiler...

    YanıtlayınSil
  10. Hünerli Eller, evet ya ne iyi etti Zerrin... Benim blogum bir yemek blogu olmamasına karşın keyifle katıldım.

    Sevgiler size

    YanıtlayınSil
  11. Muko valla canımı hamsi istettin. Bizim evde pek buğulama yemiyorlar. Hele de kocam renklerini kaybetmiyorlar ya bana canlı gibi geliyor der:)) Yazını okuyunca sırf kendim için bile olsa yapacağım dedim.

    YanıtlayınSil
  12. Canım Asuman , ay sen yazınca hemen hatırladım ben de evlenince ilk misafirime köfte yapmıştım:))

    Sevgimle

    YanıtlayınSil
  13. Lalem, süppersin yav.. Annen ne şanslıymış, ve ne güzel evlatlar yetiştirmiş..

    Çook öpüyorum seni. Kek enfes bu arada..

    YanıtlayınSil
  14. nurlarda yatsın .. süslü anne.. =)

    kek..
    canım çekerdi ayşegül okurken benim de.. =)..

    seviyorum seni lalem.. ben onu diyeyim bir tek.. =)


    atalet

    YanıtlayınSil
  15. Zerrinim ne iyi ettin, hepimizi anılara yolculuk yaptırdın.

    YanıtlayınSil
  16. Ataletim canım benim, ay iyi ki uymadık Ayşegül'e yoksa ormanda kaybolurduk:))

    YanıtlayınSil
  17. Bu etkinliği sevdim Lale'cim, Hepsine yetişir miyim bilmiyorum ama ilk mutfak deneyimlerinden birin yazdım ben de az önce.

    YanıtlayınSil
  18. A ne iyi etmişsin Özlemcim, yalnız gün gün takip et katılacağın temaları ve Missgibi'ye linkinle yorum bırak.

    YanıtlayınSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))