Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

12 Ekim 2009 Pazartesi

Güneş beni çağırıyor

Orhan Veli Üstadım boşunamı? demiş, beni bu güzel havalar mahvetti diyerek.
Sabah kalktım hem de 05.30 da. Gamze'nin termosuna ballı adaçayı hazırladım, serviste keyif yapsın deyi. Sonra Naziş'e tost, yeşil çay. Sonra kocaya sihay çay, türkişh kahvaltı. Görüyosunuz hizmette sınır yok:)). Bu işler saaat sekizde son buldu. Saat sekizi bir geçe evde in cin top oynuyordu. Gittim kendime en şahanesinden çay demledim, kahvaltı hazırladım. TV de haber izledim , bilgisayarda dolandım, Ordu'daki kuzen Evşen^le msn sohbeti ettim. Evi derledim topladım, herbir yeri kalayladım parlattım saat 10.30. Yuh dedim, güneşte bana habire gel gel yapmakta, daha zor bulursun bu havaları demekte. Haydi yallah hop hop Beyoğlunda buldum kendimi.Hakan beni iyi tanımışsın, yorumunda benim b,ildiğim Lale Abla bu gün evde durmaz yazmış. Gelip okuyunca vay canına dedim , nasıl da iyi tanımış beni.

Beyoğlu'n da Yedi bela dokuz katil Gülden'le çay içtik önce , o kahvaltı yaptı. Bir ara öyle bunalttı ki beni, dayım bu ismi sana boşuna takmamış dedim. Çukurcuma'yı dolaştık birlikte, beni hiç bilmediğim, tek kişi olarak yürünebilecek darlıkta sokaklara soktu, valla şimdiye kadar hiç girmemiştim oralara. Nasıl güzel bir sokaktı. Benim gözüm yine mavi kırmızı çaydanlıklara takıldı. Anneminde vardı böyle bir çaydanlığı, içine çiçek dikmişti. Zaten ne bulsa içine çiçek dikerdi, eski taslar, demlikler, bardaklar, mangallar. Eski kitapçıları dolaştım, Gülden en çok burda sinir etti beni zaten. Sonra da Enişteme gittik. Yeniden hastane de bir haftadır. Farkımıza bile varmadı canım benim. Biz hastaneden çıktıktan sonra kuzen Halil aradı, hastane mikrobu tespit edilmiş Eniştemin odasında, dezenfekte edilmiş. Tabi ben eve gelir gelmez doğru banyoya . Eve bir günde olaysız girsem , kocam duvara çivi çakacakmış:)))

Ben yoldayken Naziş aradı, Alkım Kitabevindeymiş, istediğin bi kitap söyle dedi. Tilkiye tavuk yermisin demişler, gülmekten söyleyemiyorum demiş o hesap ben de hemen söyledim. 2008 nobelini alan Açlığın Şarkısı yeni kitabım. Bab-ı Esrar dan sonra ona başlayacağım. Daha önceki yazımı okuyanlar için özel not:))) kadın Konya uçağına bindi.

Akşam yemeği için Balık pazarına uğrayıp, uskumru aldım. Eve giridm beş - on dakika sonra Naziş geldi. Çok açım, bu gün balık vardı yemekte kokusu tuttu beni , hiç bir şey yemedim dedi heheheheheh. Ona hemen akşamdan kalma makarnayı ısıttım, yanına da közlenmiş biber koydum. Aklıma da geldi zaten dedi, çünkü; okulda ne yemek çıkarsa akşama bizde de o yemek olur tesadüfen. Bizim aşcıyla koordineli çalıştığına inanıcam artık dedi. Daha önceki yıllarda okulun yemek listesi benim masa üstümde olurdu bu sene henüz yapmadık. Yalnız bende bir şey var, geçen yıl yeğenim staja gelmişti buraya, hala sen bizim aşcıyla ortak mı yemek pişiriyosun demiş, iş yerinin yemek listesini getirmişti eve.

Evett günün raporunuda verdimmm , çayımı içmeye tv izlemeye gidiyorum artık.



14 yorum:

  1. Valla ömür kadinsin,seni bize terfi etsek olmazmiii..ay koptum ben.. kadin konya ucagina bindi demek ;)gözümden yas geldi valla..hadi sana iyi keyiflerrrr.

    YanıtlayınSil
  2. Geldim evime Lalecim, hava bi sıcak bi sıcak yani sever misin sevmez misin bilemedim ama daha yapraklar sararmamış burda. Hadi gel, güneşte gezip festival filmlerine gidelim:))
    Açlığın Şarkısı"nı ben beğendim bakalım sen nasıl bulacaksın.
    Şimdilik sevgiler...

    YanıtlayınSil
  3. Oh be içim rahatladı. Senden bir Beyoğlu yazısı bekliyordum amacıma ulaştım :))))

    (Hakan&Korsan)

    YanıtlayınSil
  4. Enişteye şifalar diliyorum.

    Sevgiler...

    YanıtlayınSil
  5. Günaydın günümün neşesi:))
    Ah Lale ablacım hayranım sizin bu enerjinize, neşenize,,yaşam sevincinize...Rabbim bozmasın Maşallah...
    Bir de şuna çok güldüm:)
    ''Yedi bela dokuz katil''bak hala gülüyorum:))))
    Öpüyorum sizi sanal da olsa:)))

    YanıtlayınSil
  6. Allah Allah Allah süpper sabah sabah iç açan bir yazıydı... sanırım içimizde en çok bu havaların tadını sen çıkarıyormussun gibi bir hava seziyorum içimde nedensee :))))

    YanıtlayınSil
  7. Bugünkü proğramını merak ettim şimdi :))
    ben bugün deniz düşünüyorum hava burada çok güzel eh senin içinde yüzerim artık
    sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlayınSil
  8. kankimmmm
    güzel güzel güneş beni çağırıyor demişsin
    koş güneşe
    ben ise tüm gün ofisin klimasının altında oturayım :((
    çok kötü çağırsa da gidememek !
    canım güzel okumalar sana
    enişteye Allahtan sıhhat diliyorum

    YanıtlayınSil
  9. lale,okuyorum
    ve izliyorum...
    sevgiler.

    YanıtlayınSil
  10. lale ablamm ne güzel günün tadını çıkarmışsınız.eminim kışın da tadını çıkarcaksınız.Allah sağlık versin.iyi bir hafta diliyorum.kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.iyi okumalar:))

    YanıtlayınSil
  11. lale ablamm ne güzel günün tadını çıkarmışsınız.eminim kışın da tadını çıkarcaksınız.Allah sağlık versin.iyi bir hafta diliyorum.kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.iyi okumalar:))

    YanıtlayınSil
  12. erken kalkınca işler daha çabuk bitiyor gibime geliyor benim.
    valla her yere çiçek dikme konusunda annemde aynı.
    Eniştenize acil şifalar diliyorum
    Babı esrar-ı bir de sizden dinlemeyi merakla bekliyoruz

    YanıtlayınSil
  13. Enişte için üzgünüm. Umarım en kısa zamanda iyilik haberleri gelir tekrar.

    Gezme-tozma-okuma-pişirme-yeme/yedirme her şey var anacım. Ne diyim sana..Keyfin(iz)bol olsun.

    YanıtlayınSil
  14. Senin şu güne erken başlamana bayılıyorum çok özendiğim bir şeydir erken kalkmak :) Acaayip imreniyorum :)
    Bir de şu beyolu gezmelerine imreniyorum buralardan :)
    Enişteye çok geçmiş olsun inşallah en kısa zamanda sağlığına kavuşur...
    Yaaa toplaşıp bir gelsenize izmire yaaa........Zuz a çoookk selam.....

    YanıtlayınSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))