Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

4 Haziran 2012 Pazartesi

Pazartesi sendromu

Bizim evin pazartesi sendromu hem haftasonu gazisi bir ev, hem o gün pazarımız olması hem de benim taze gelen sebzeleri, dolaba girmeden pişirme isteğim dolayısıyla ev halkının yaşamış olduğu sendromdur. Hiçbir yapılan işi görmezler. Eve geldiklerinde ev toplanmış, yemekler pişmiş evin annesi kılığında ki kadın bunların üstüne bir de film seyretmiş, milyon çay kahve tüketmiş, telefonda zır zır konuşmuştur ama onlar yine gelmeden önce bitti di mi? diye ararlar, gelirken mutlak bir yere uğrayıp eve gelişi geciktirirler.

Bugün sabah uyanınca, henüz gözümün biri açık bir diğeri kapalıyken, hatta burası hangi evdi derken makineye dün değişen nevresimleri doldurdum. Sonra yeşil çayımı içtim ki, gözümün önünde ki perde kalksın. Sonra işte Allah ne verdiyse , önümüze ne iş konduysa yaptık. Mutfak olayı başlayınca ilk iş filmimi ayarladım. Mutfak da çalışırken mutlaka ya yerli film ilerim ya da Türkçe dublajlı hafif bir film. Bu günkü filmim BU SON OLSUN'du...Filmi izlerken de bi dünya yemek stokladım...
Çok güzel bir hikayeyi, biraz mizahla biraz dramla harmanlamışlar. Komik olan yerler gerçekten komik, dram olan yerlerde harbi sertti. O yüzden pek iç içe geçememişti ama beni çok etkiledi. Filmi bıraktım artık kendi yaşadıklarıma yaşadıklarımıza geldim derken zırt kızın adı- Lale çıkmaz mı? haydaaa daha bi sardı sarmaladı beni. Filmin kastı süperdi. Eksikleri var fazlaları da var. Bazı tipler çok fazla karikatürize edilmiş, insan elinde olmadan gülüyor, yok artık falan diyor. Ama neme lazım sevdim filmi....
Yönetmen-Orçun Benli
oyuncular- Engin Altan Düzyatan, Hazal Kaya,Mustafa Uzunyılmaz,Deniz Uğur. Bu oyuncuların dışında filmde görünen herkes tanıdık.

Kitabım hakkında konuşmak için sabırsızlanıyorum hatta okudukça yazasım var:) Okuyacaklar okusun valla söylerim herşeyi:)
,
İstanbul birden ısındı ama çarşamba günü sağanak yağış varmış, bilgilerinize....

8 yorum:

  1. Doğrusu ben söylemenden yanayım:)
    Bir de bu kadar koşturmacaya 1084 kez maşallah diyelim:))
    demek ki her işin başı nizam :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. şey pardon, zaman yönetimi konusundaki dersleri ne kadara veriyorsunuz ajabaaa? :))

    YanıtlaSil
  3. :))) söyle söyle ben o kadar kalın kitabı ne alıp getirebilirim nede okuyabilirim ;) demek sizin pztsi sendromu böyle oluyor ;)) optummmm.

    YanıtlaSil
  4. Maşallah diyorum başka da bir şey diyemiyorum:)))öptüm!
    Bu arada kitabı okumayacağım için tüm güzel cümleleri paylaşmanı diliyorum;)

    YanıtlaSil
  5. Kolaylıkların daim olsun,
    şu kitabı oldukça merak
    etmeye başladım hani, ara ara paylaşsan mı acaba:))

    YanıtlaSil
  6. Sende bir film koleksiyonu mu var Lale ablacım yaw, filmlerde üstüne tanımıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. kitap başucumda durur, okumak için sıramı bekliyorum ama yine de senin yorumlarını merak ediyorum:))

    YanıtlaSil
  8. lalem buzdolabı doldu desene senin lezzetli yemeklerinle
    güzel bir hafta olsun

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))