Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

4 Haziran 2012 Pazartesi

Pazarın notları

Pazar sabahı henüz herkes uyurken ben bu filmi izledim.
Film hakkında söylenilen bir sürü şey var, yok adam ezan okunurken uyanmış da, insana ezan rahatsız eder mesajı veriliyormuş.Yuh dedim ya, mesaja bak hizaya gel.Her şeyde ille de bir mesaj aramam, istediği mesajı versin tınmam...Abi nedir bu bizim mesaj kaygumuz . Neyse filme dönelim. Film güzel ama benim tarzım değil.
Filme dair bazı notlar vereyim. Siz karar verin izleyip izlememeye. Yolda para dolu bir bavul bulsanız, bu bir talih kuşu mudur?... lanetli bir hayat yaşadığını düşünen taksi şoförü, diğer tarafta Tanrı tarafından seçildiğine inanan kaçak bir afrikalı, bir yanda da din arayışı içinde olan bir kadın filmin ana karakterleri.
Filmin başrollerinden birini oynayan Uganda asıllı oyuncusu Ntare Mwine , Heroes dizisinde oynuyor.
Hollywood'da birçok filmde kullanılmaya başlanan RED Kamera ile çekilen ilk Türk filmi.
Bu kadar film bilgisi yeter sanırım.

Öğle yemeğimizi geç bir saatte Üsküdar-Salacak'da Filizler Köftecisinde yedik. Naziş'in davetlisiydik. Çocuğumun kesesine bereket:) Filizler Köfte; Hürriyet Gazetesinin İstanbul'un en iyi 1o köftecisi sıralamasında ilk sırayı almış. Konum itibariyle sanırım İstanbul'un en güzel yerinde... Yemeğinizi yerken tüm Tarihi yarımada, Galata Kulesi, Dolmabahçe Sarayı karşınızda, Kız Kulesi zaten burnunuzun dibinde...Köftelerini ben beğeniyorum. Servis de son derece özenli...zeytinyağlılardan bugüne kadar tattıklarım iyiydi.Mesela dün yoğurtlu pazı aldık, gayet güzeldi. yemeğinizi yedikten sonra bir kağıda, hatta peçeteye orada neden ve kimlerle olduğunuzu yazın ya da ne isterseniz onu yazın ve ve masanın üstündeki camın altına atın... Burada adet böyle ve sahibi bu tür şeylere bayılıyormuş. Bizim masanın üstündeki bir kağıtta, biz dört kişilik bir aileyiz ve yeni evimizi kutlamaya geldik yazıyordu.Ne tesadüf dedik.Gitmek isteyenler için adres çok basit, Üsküdar sahilde, Kız Kulesinin karşısı...Fiyatlar çok normal.İçkisiz bir restoran
olduğunu da belirteyim bu arada...





Akşam apt. komşularımızı ağırladık. Çok hoş geçti. Hatta misafirlerimizi uğurladıktan sonra Kızlar, ne hoş insanlardı dediler.

Salı akşamları izlediğimi Seksenler dizisinin günü değişmiş çok sinir oldum.Hatta TRT'ye mail atıp onları kınadım:) aktifhat@trt.net.tr bu adrese yapabiliyorsunuz şikayet ve önerileri. Aha da böyle bir sorumlu kişiliğim var. Uygunsuz bulduğun herşeyi eleştiririm. Kocam bunu yine bulaşmaya yer aradın şeklinde özetliyor olabilir, ama olsun. Hak bildiğin yolda yalnız ilerleyeceksin.

1q84 de 400.sayfadayım. Yavaş gitme nedenim, fazla aksiyonlu hayatım ve uykumun yavaş yavaş değil birden gelmesi:)

İşte böyle laylom bi kadın, umurunda mı? kürtaj yasası falan hatta diyorum ki menopoza girenler de geri çıkarılsın.

9 yorum:

  1. Yoğun ve keyuifli hayatını okumaya bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Seksenler dizisi bu salı sezon finali yapıyor, nedendir anlayamadım ama sadece bir sefere mahsus haftada iki gün yayınlandı..Hatta geçen hafta ct. diye reklamını yapmışlardı ama maç olunca pazara kaydırmışlar :)
    Güzel haftalar size Lale hanım.
    Mine

    YanıtlaSil
  3. Herseyden mesaj almayayım ya,benim aklım yokmu :) aynen aramam.Sirf o manzara için bile gidilir o mekana,afiyet seker olsun kızının kesesinede bereket ;) hahaha laylom süper anacim aynen devam..öpüldün.Asis

    YanıtlaSil
  4. Yine keyifle okudum...

    Rest.da ki notları yazma ve atma uygulaması da çok hoşmuş. Afiyet olsun sizlere : )

    YanıtlaSil
  5. Ahahahaha :)
    Ablacım nasıl güldürdün beni, nasıl :)
    Menapoza girenler de geri çıkarılsın, evet! :)
    Yazılarını hep keyifle okuyorum, bol kahkahalı-bol gülümsemeli.
    Bir noktaya çok sevindim; ben de susmam, hak bildiğim yolda ilerlerim.
    İtiraz ederim, kınarım, şikayet ederim... eşimin de buna yorumu; ''yine uğraşacak bi'şey bulmuşsun aşkım'' oluyor :)
    Hehehe, yannız değilmişim :)
    Bu arada, film hakkında şöyle de bi' yorum yapıcim müsadenle; bu ''oyunculardan biri Heroes''da oynuyor olayı ile reklam yaptılar.
    Bu oyuncu Heroes'da sanırım iki bölümde yer almıştı.
    Gözleri böle böle beyaza dönüyodu, pek acayip bi'şi idi :)
    Sonra da bitmişti-gitmişti.
    Rolü de çok önemli-olmazsa olmaz bir rol değildi.
    Yani, ne bileyim bana bu kadar abartılması garip geliyor.
    Ay, daldan dala atladım ama demeden geçmeyeceğim; köfteler boğazınızdan geçerken hiç mi acıtmadı ablam be? :/
    Peeeef! :(
    Budur yorumum! :)

    YanıtlaSil
  6. Son cümlene ömrümün sonuna kadar güleceğim Lâlecim :))

    YanıtlaSil
  7. serpil'e katılıyorum.. şu an başladım...sanırım ömür boyu sürecek =)..

    bu köftecinde gözüm kaldı.. laleli eceli günü yaptığımızda burda yiyelim olmaz mı..=)

    öperim..

    atalet

    YanıtlaSil
  8. Film beni sarmaz:)
    Köftecideki manzara çok güzel, bir gün mutlaka gideceğim daha kısmet olmadı...masaların altına not bırakılmasına da bittim;)))
    Güzel günler Lale ablam...

    YanıtlaSil
  9. seksenleri bugun izledim muzikleri ve finali cok guzeldi , cok duyguluydu:))üsküdara gittiğimde mutlaka gidicem bahsettiğin yere lale ablacım..sevgilerimizle

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))