Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

15 Haziran 2012 Cuma

HAFTA SONU ÖNERİLERİ



Hafta sonu önerileri

Film... Azraili Beklerken...Persepolis'in yönetmeninden... Bugün vizyona girdi...müziklerine bayıldım.Sıcak bir günü, serin bir sinema salonunda geçirmek süper oluyor, benden söylemesi...Filmi kaçırıp da , bana demediydin, niye haber vermedin demeyin... Ben izlerken, zaman zaman Adalet Ağaoğlunun^^ Ölmeye yatmak^^ adlı romanını anımsadım.

Kitap... Güneşin Kızları...Bugün başladım... benimle eş zamanlı okuyup ,bu konuda fikir alışverişi yapmak isterseniz...

Tsunami, Hindistan'da yaşadıkları kasabalarını dünya üzerinden silip ailelerini de ellerinden aldığında Ahalya on yedi, Sita da henüz on beş yaşındaydı. Kimsesiz kalan iki kız kardeşin tek kurtuluşları okudukları yatılı okula ulaşabilmekti.

İki kız kardeş Hindistan'da bunları yaşarken, çok uzakta, dünyanın diğer ucu Washington'da avukatlık yapan Thomas Clarke ise özel ve iş hayatıyla ilgili radikal kararlar alarak yeni bir hayat kurmanın eşiğindeydi.
Yolculuklarında acının başka bir yüzüyle karşılaşan Ahalya ve Sita'nın kaderi akıl almaz bir şekilde Thomas'la kesişir.
Güneşin Kızları yazgıya inat, umudun nefes kesici destansı bir öyküsü...




Yemek...Kabak kemane...tabi bu benim uydurduğum isimle... Kuşbaşı etleri, yine kuşbaşı gibi doğradığınız etle soteleyin... Üstüne bol domates, 10-15 diş sarımsak koyup pişirin. Yarıyarıya pişince derotu, maydonoz ve yeşil taze soğanı doğrayıp üstüne koyun... Azcık da karabiber. İsterseniz etsiz de yapabilirsiniz...

Ve de fesleğenli makarna ve de taze nane ilaveli cacık...

Mekan... Beylerbeyi sahilinde Tarihi Beylerbeyi Balıkçısı ve yine Beylerbeyinde İncir Altı lokantası ya da çıkın Nakkaş Tepe'ye püfür püfür boğaza karşı, Yedi Tepe Restoran-Cafe

E, kitap önerdik, gidin serin serin salonlarda film izleyin dedik, mekan önerdik, yemek tarifi verdik. Daha ne olsun, valla bana hiç kimse bir öneride bulunmadı. Lale , sen de şuraya git, bak bunu ye, şu kitap şahane, şu filmi kaçırma. Deyin anacım, hadi sizde söyleyin önerilerinizi bana...

1Q18 yazılacak ...Son yılların en kalın kitabını bitirmiş olmanın keyfini yaşıyorum:)




5 yorum:

  1. "1Q84" bitirmişsin harikasın valla:) kabak kamane yemegini ve diger onerilerini not ettik sevgilerimzle...

    YanıtlaSil
  2. "destansı" yazmışlar ya arkakapakta.. okurken..bunlar destan bilmiyo" dedim..

    okuyorum şimdilik..en büyükkeyfi.. sonunda seninleeş zamanlı okuyor olmak..=)

    atalet

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir post olmuş :) tavsiyelerle dolu...

    YanıtlaSil
  4. öneriler ne güzel ama enerji nakline ihtiyaç var bir de :))) kalkıp da hiç birini yapacak enerjim yok... bir miskinlik.. bir tembellik :)) ama önümüzdeki hafta sonu durum değişiyor...

    YanıtlaSil
  5. kankimmm özledim hepinizi seni de tabi okudum yorum yazamadım evde fazla kalmadım
    neyse umarım herşey yoluna girer bundan sonra
    önerilerini dikkate alacağım
    murakami kitap yazını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))