Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

25 Haziran 2012 Pazartesi

Burgaz Ada

yazmadığım günlerde keyifli günler keyifsizliklere, keyifsizlikler keyiflere karıştı...
Babamla iki kez ambulansla hastaneye gitmek zorunda kaldık.Epey korktuk , hırpalandık. Yine tomografiler, emarlar, tahliller, serumlar falanlar filanlar. Neyseki sonuçda asıl hastalığı ile ilgili olmadığını öğrenmek bizi sevindirdi. İlaçlarını kullanırken mide koruyucu kullanmaması ve yediklerinin dokunması sonucunda rahatsızlanmış. Uzun uzadıya yazmak istemiyorum. O anları, unutulsun istiyorum.

Hafta sonumuzu ,çok önceden yapılmış bir rezervasyon nedeniyle Burgaz Ada'da geçirdik. Bu iyi geldi bana ... Naziş, okul müdürleri Selma Hanım, yeğeni Derin ve de Ben:)
Cuma akşamından Naziş ve ben, Kadıköy'den , onlar Bostancı'dan Burgaz Ada'ya geçtik. Naziş ile ben bir saat kadar önce vardık. İlk olarak, sahilde çayımızı içtik. Sonra faytonla Öğretmen Evine çıktık. Burgaz Ada Öğretmen Evi çok güzel. Manzarası, servisi, yemekleri çok güzel. Odaları da temiz, klimalı, mini barlı, tv li banyolu... Üstelik tek kullanımlık terlikleri bile hazır.
Biz odamıza yerleştik ve Selma Hanım ve Derin gelene kadar da bahçede ki en güzel masayı kapıp , yeme içme faslına başladık. Garson bana, şiddetle istavrit tava önerdi ki gerçekten de çıtır çıtır ve çok tazeydi.Mezeler de , özellikle zeytinyağlı yaprak sarma enfesti... Eğer yolunuz düşerse artık buranın herkese açık olduğunu hatırlatayım. Konaklama açısından emin değilim ama kahvaltı ve yemek servisi herkese açıkmış. Selma Hanımlarda gelince geç saatlere kadar , sohbet muhabbet yedik içtik. Giderken yanımızda kitap götürmüştük ama ben bir filme takıldım, yarısında da uyumuşum zaten.

Sabah kahvaltısını yine bahçede yaptık birlikte ve kahvemizi içmek için Kalpazankaya'ya çıktık. Burası tamamen denize hakim, hatta Marmara'nın bize deniz olduğunu hatırlatan yer:)) Bunu konuştuk zaten aramızda... Boğaz, Adalar derken denizi sınırlı görüyoruz sanki, ama buradan, bu kadar yüksekten uçsuz bucaksız bir deniz manzarası karşışıyor insanı. Geçtiğimiz eylül ayında; Leylak Dalı, Ece ve Zero ile burada keyifli saatler geçirmiştik. Kalpazankaya, Sait Faik'in yazılarını yadığı yerdir aynı zamanda... Zaten benim için Burgaz Ada demek Sait Faik demektir de biraz da...Kalpazankaya dönüşü yolumuzun üstündeki manastıra uğradık.

Buranın alt kısmında ayazması da var. Önce kilise kısmını gezdik sonra ayazmada elimizi yüzümüzü yıkadık. Ayazmalar, şifalı olduğu söylenen sulardır.
Daha sonra öğle yemeği ve eşyalarımızı almak için öğretmen evine uğradık. Yemekten sonra da Faytonla tekrar iskele ve vapura biniş. Vapur neyse ki çok kalabalık değildi. Adalara giden sevgililer, sere serpe kanepelere yatmışlardı... Bu İstanbul'un keyfini ergenler çıkarıyo dedim. Yetişkin sevgililer gibi, evlendik evlenmedik derdi yok, harcayacakları ceplerinde ki harçlıklar kadar, iyiler böyle çok iyiler.
Vapurdan inince İstanbul'un sıcağı, basık havası yüzümüze çarptı ve hoş geldiniz dedi.

Pazar sabahı , çoluğuma çocuğuma şöle güzel bir kahvaltı hazırlayayım, bir kaç gündür, dedelerinin rahatsızlığıyla gerildiler zaten dedim. Konsepti mavi yaptım, Kocam bi koşu simitlerimizi ve kıymalı rulo böreklerimizi aldı.Masayı kırmızı salonumuza hazırladım. Ece kuşumun hediyesi, Amerikan servislerimizi neyin çıkardım. Pek hoşlandılar. Tam kahvaltı yaparken, Naziş; Halamları ,çağıralım okey oynayalım dedi. Ona da he dedim. Masadan kalkmadan davetimizi yaptık. Onlar da davete icabet ettiler. Öğleden sonra da okeydir, çaydır , sohbettir geçti gitti, akşam oldu. Akşam Gamse beni Capitol'e sürükledi. Bir şeyler bakındık, hiç birşey almadık da, boşa yorduk kendimizi.

Film ve kitap açısından fukara bir haftaydı... O konuda yazacak çok birşey yok.

not:
Yine her zaman ki gibi yanımdaydın Ataletim canım benim... Desteği tam yerinden verdin, yine...

1. Çok geçmiş olsun Lâlecim, yokluğunu hissettim valla, Cunda'ya gittin sandım, öptüm :))

2. Laler' cim geçmiş olsun. Önce korktum ama esas rahatsızlığı ile ilgili olmadığını öğrenince rahatladım.
    Bol filmli ve kitaplı bir hafta diliyorum sana.

3. Çok geçmiş olsun hem size hem babacığınıza.
    Güzel, keyifli bir hafta dilerim.

4. Gecmiş olsun. Özledim sizi:)

5. Cannikom geçmiş olsun, gitsin gelmesin bitsin artık. Ve çok da fazla konuşmadan diğer mevzuya geçelim. Burgaz faslı süper olmuş, sefan olsun, ne güzeldi geçen yılki Burgaz turumuz, oh iyi ki de gelmişim, iyi ki de yapmışız:)) (Adam Smith gibiyim vallah) Kulağım çınçınladı zaten:)
    Masaya gelince diyecek yok, Ecekuşla Bacıkuşun ellerine sağlık. Yarın babamı yolcu ediyorum, araya bir Ankara sıkıştırırsan buradayım...

6. leylak Dalım, Bacıkuşum Ankara ancak Eylülde olabilir. Sen Antalya yoluna düşmeden bir Ankara havası yaparız. Sende İstanbul seferini ayarlarsın hemi de...

7. yav annem hep orda olacağım ama her söylediğinde bir utanıyorumki ben..=/..

sağlıkla keyifle geçsin bundan sonrası.. =)

ergenler her yerin keyfinisürüyor gerçek..=D..

atalet..

8. Bende Burgaz yazısını bekliyordum. Görmedim ben o adayı. Babana geçmiş olsun.

9. Ohhh mis gibi ada havası kokladım sayende Lale'cim :)

10. burgaz keyfinize ve manzarasına diyecek yok.
    tıpkı gençler gibi, istanbulun tadınıda sen çıkarıyorsun.
    baban için üzüldüm, sıcaklar yaşlıları kolay yakalıyor; çok geçmiş olsun.
    sevgi ve sağlıkla kalın..

11. Çok çok geçmiş olsun. Çabuk atlatmanıza sevindim.

Burgazada'ya bayılırım, en sevdiğim ada kesinlikle. Öğretmen evinin odalarını merak ediyordum. Sayenizde öğrenmiş oldum. Sanırım konaklama da herkese açıkmış. Bir de orada rıhtımda bir Ergün pastanesi vardır ki vişneli milföyünün, kavala kurabiyesinin tadına doyulmaz. Bir dahaki gidişinizde uğramanızı tavsiye ederim.
    Keyifli bir hafta dileğiyle,

12. Lale ablacim cok gecmis olsun.
    Burgaz ada fasliniz super olmus, icim gitti tepeden kahve keyfinize sefaniz olsun :)

13. Lale ablacım, sıkıntılı anlar geride kalsın. Burgaz ada sefanız ilaç gibi gelmiştir. Öğretmen evini duydum ama henüz gidemedim.

14. Lale Ablacım öncelikle geçmiş olsun. Tekrarlanmasın bir daha dilerim.

Ne güzel bir gündü gerçekten geçen sene Burgaz günümüz. Siz de çok güzel tadını çıkarmışsınız yine. Oraya gidip de insanın dönmeyeceğini, bir iki gün kalacağını bilmesi güzel bir duygu:) öperim çok...

15. Çok geçmiş olsun Lale Abla. Hem tatlı hem acı bir hafta ama sonu güzel biten bir haftan olmuş. Hayat böyle birşey..
    Keyifli günleriniz olsun.

16. kankimmm çok ama çok geçmiş olsun,
    hastalık işleri çok zor
    ben 1 aydır çok yoğun yaşıyorum
    babamı çıkardık hastaneden kayınvalidem hastalandı şimdi o 2 haftadır hastanede,
    yani Ankarada alışveriş fest var ben de ise hastane fest :))
    4 hastane gezdik hastalarla birlikte bu 3 haftada
    umarım tüm hastalar acil şifa bulurlar
    ada muhabbeti harika olmuş
    o mavi masada yemek yemek ne keyiflidir
    sevgiler

17. babanıza çok geçmiş olsun, acil şifalar dilerim...
    Burgaz ada ve dinlenmeniz ne güzel,stresin üzerine rahatlatmıştır.
    sağlıklı ve bol keyifli günler dilerim...
    sevgilerimle

18. Çok keyifliydi :) en kısa zamanda yine bir Burgazada çıkarması yaparız :)

19. Çok geçmiş olsun, zor işler bunlar, bilirim:(
    Burgazada benim mekanım, gitmenize sevindim, iyi gelmiştir mutlaka ,insan dinleniyor orada:)
    Belki bir gün karşılaşırız orada da;)

20. güzel yerler gezilmiş gorulmuş ne güzel..babanıza cok buyuk geçmiş olsun önemli birşey olmadıgına sevindik...sevgilerimizlee

21. Çok geçmiş olsun. keyifli anlarınız daim olsun.

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))