Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

8 Ekim 2010 Cuma

filmli yemek tarifli yazı:)


Evet biliyorum dün fazla sızlandım ama bu gün havaya girdim... Bir film ile bu güzelim kış havasını kutladım... Zeya'nın da destek vermesiyle bu günün filmi Sandra Bullock'un Teklif filmiydi. Sabaha çok yakıştı... neşeli, romantik ve doyumsuz Alaska manzaralarıyla. Aile en önemli şeydir mesajıyla ve beklenmedik anda gelen aşkla ... earl grey çayla ve de esmer köy ekmeğine yapılmış tostla çok uyumlu olduk.

Dışarda şarıl şarıl yağmur var, arada gök de gürlüyor. Akşama da mutlaka gidilmesi gereken bir kına gecesi var. Gamsegamse bana eşlik etmek için söz verdi umarım vaz geçmez. Uzun yıllar birlikte çalıştığım , yaşı benden çok çok küçük olmasına rağmen ayrılmaz ikili olduğumuz Yurdanur evleniyor. -Bu gün keyfin yok galiba deyip anlattığı fıkralar, gece yarılarına kadar yaptığımız mesailer, birlikte düzenlediğimiz efsane iş yeri piknikleri , onu yeniden zorla öğrenci yapmam ve daha bir sürü paylaşılan anı... Yani sel aksa yanında olmam gereken biri... Bir ay önce arayıp düğün ve kına gecesi tarihlerini bildirdi ki, sakın program yapmayayım diye:)

Şimdi önce bir kahve içmeliyim, sonra akşam yemeği hazırlıklarını tamamlamalıyım... Bu akşam benim en sevdiğim yemeği yapacağım... Adı restoranlarda kuzu kızartma diye geçiyor ...Annem çok yapardı...Metin'le ikimiz bayılırdık , Zuz nefret ederdi:))
Çok basit tarifle... Kuzu gerdanlar önce tereyağda ( Ataletim canım benim kızma , bu yemeğin raconu bu) kızartılır, sonra tuzlanıp karabiberlenir( et sertleşmesin diye) Sonra bir kaşık salça ile tekrar biraz ocakta çevrilir ve iki su bardağı ilavesiyle iyice pişirilir. Eti kontrol edip tekrar su ilave edebilirsiniz ama sonuçda iki su bardağı kadar sulu kalsın... Sevis ederken yanına bolca kızarmış patates ilave edilir... Çok basit ama benim en sevdiğim yemeklerden biridir.Bu yemek oldukça kalorili olduğu için yanına sadece bir çorba ve salata yeterli olur.

Kitaplardan söz ettiğim yazıları kitap etiketi altında topladım, yani etiketlerde kitap görülüp tıklandığında tüm kitaplı yazılarım açılacak... Aferin abna kendimi çok takdir ettim ama bunu yapmak için önce kitap etiketli bir yazı bulmak gerekiyor heheheheh

7 yorum:

  1. Laleciğim hayattaki tek fobim olna gökgürültüsünden kalbimin durmaması için ben de habire mutfağa gitmak için fırsat kolluyorum ve bu yüzden bilmem kaç çay ve kahve tükettim ve tüketiyorum.Kına gecelerine bayılırım ve her defasında da çok ağlarım. Kına kokusu da ne güzelolur değil mi? Benim içinde iki kıvıtıp bir gerdan kır olur mu? Kocaman kocaman öpüyorm seni!

    YanıtlaSil
  2. Delisin sen ve ben bu yüzden bayılıyorum sana:))

    YanıtlaSil
  3. kim kızıcak..
    hehe daha geçen pazar tereyağlı bonfile pişiren ben mi =P..

    afiyet olsun..

    kaloriferi biz de yaktık dün akşam..
    oysa bi akşam önce.. yirmidokuzundan önce yanmaz diyorduk..=P

    bir de ama hani yürüyüş.. yağmur çizmelerinin boynu bükük kalmasaydıııı

    bu gece ben de bir kına gecesine davetliydim..
    üstelik bi taraf karadenizli..
    ister misin aynı kına gecesi olsun..

    ama eğer bu eli kulağında duran gribimsi halim geçmezse..
    ııh ben evde sıcacık oturacağım..

    atalet..

    YanıtlaSil
  4. canım kankimmm,
    bu filmi ben de çok sevmiştim

    bu yemeğin adına bizde büryan denirdi
    ramazanda davette en makbul yemek olarak yapılırdı

    ben bu yemeği patates püreli yapıyorum
    çocuklar çok seviyorlar

    kına gecesine ne çok giderdik çocukluğumda annemle
    oynamayı severim kına gecesinde
    sen de kurtlarını dök şekerim

    YanıtlaSil
  5. laleciğim ben geldimmm,
    evet memnun döndüm ceyhandan anlatırım bloğumda..
    kış gelmiş memlekete haberim yok brehh.)

    YanıtlaSil
  6. ooohh çok severim düğünü derneğii benim yerimede oynayın lütfen
    filmi öyle güzel anlatmışsınki canım hemen izlemek istedii
    yemek zaten her an yenesi kıvamda anlatılmışş
    eee nedir lale abla eline, diline,ruhuna bünyene sağlık...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Kış geldi artık, evimizde kombimizi yaktık.
    Kitap notlarınızı topladığınıza çok sevindik, sizin hızınıza yetişemiyoruz dönüp bakalım dediğimiz çok oluyor, yazıyı bulmak zor oluyordu. Sevgiler, iyi eğlenceler kına gecesinde

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))