Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

13 Ekim 2010 Çarşamba

günlerden dün bi de bu gün2

Dünden bir film var sözünü edeceğim... Kültür bakanlığından destek al(a)madan çekilmiş... Gereken , istenilen ilgiyi görememiş... Bana sorarsanız , ben beğendim... Film Mardin'li bir ailenin bir gününü anlatıyor.İnsan yaşamının değersizliğini , incir çekirdeği metaforu ile sorguluyor. Hah filmin adı da ''İncir Çekirdeği'' zaten.Önce filmin adı sonra Özgü Namal filmi izlememe neden oldu.Olurda bir yerlerde rastlarsanız , böyle bir film varmış demeyin benim gibi.Bu filmi biliyorum, Laleninbahçesi yazmıştı falan deyin:))



Bu resimde gördüğünüz kişi Nazlı Eray, bana kitap imzalıyor...
İmza gününün Ankara'da olması bir şeyi değiştirmiyor. Bir şeyi değiştiren Leylak dalıcımın Ankara' da olması ...Kendine kitap imzalatırken beni de unutmamış... Bi de resmi çekmiş ki tam olsun:)) Ama bitmezzz, bu Leylakdalı kendi lale kolyesini bana gönderebilen bir leylakdalı... bu kez de lale keçe broş gönderip yakama takılmayı arzu etmiş... Ben hiç Ferhan Şensoy okumadım demiştim bir keresinde. bir de Ferhan Şensoy kitabı , ve hiç ayraçsız olurmu diyerekde bir kitap ayracı eklemiş pakete. Nasıl karşılaştık nasıl yollarımız kesişti bilmiyorum , İstanbul seyehati sırasında bir yedi saat sohbetimiz var bizim evde dillere destan:))) benim arızalı ayağı uzatıp oturduğum...doyamamıştık valla... bi sürü de konuşacak şey kalmıştı:)).

Dün akşam yemeğinden sonra gelen bir haberle biz Karı- Koca Acıbadem Hastanesine koşturduk... Geçtiğimiz kış, çok ağır bir bypas ameliyatı geçiren görümcemin oğlu bu kez de beyne pıhtı atmış haberi ile bizi korkuttu... Ama neyse korktuğumuz gibi olmadı.. Çok hafif atlatmış... hatta Dayı Yeğen hastane odasında Türkiye- Azerbaycan maçını bile izlediler.Sonunda yenildik Gardaşa:)). Eve gelince iki dizi taktık arka arkaya... Öyle Bir Geçer ki Zaman ve Bitmeyen Şarkı... Öyle bir Geçer ki Zaman raitinglerde birinci sıradayız... Seviyos abi biz melodramları... eski yeşilçam geleneğimizde var... Bitmeyen Şarkı'da zaten eski bir Yeşilçam filminden uyarlama. Diziler bittikten sonra Ferhan Şensoy'un kitabına başladım... Nazlı Eray kitabı Venüs'ün Son Gecesine daha dingin bir kafa ile başlamak için. Ferhan Şensoy okumamıştım , demiştim adaha önce... Bilmezmiyim kelimelerle nasıl oynadığını ama benim şu ses problemimden dolayı hiç teşebbüs etmemiştim( sesini tanıdığım yazarların kitabını okuyamıyordum da, bilmeyenler için not)... Ama sanırım artık yendim bu sorunu.Tık tık nazarlar değmesin:)))))))

Yine yağmurlu bir sabaha uyandık... Bu günkü program ayakkabı bölümümüzün düzenlenmesi. Yazlıklar ve kışlıklar birbirine girdi.Yazlıklar üst raflardaki kutularına gidebilirler artık. Ah bir de artık kış geldi deyip kendileri gidebilseler.

Neyse işte böle böle

11 yorum:

  1. Her ikinizi de blog dünyasının hayat dolu kraliçeleri ilan etmek istiyorum zaten. Müthiş bir yaşam enerjisi veriyorsunuz hepimize:)

    Kitaplar çok güzel ama ben Leylak Dalı'nın blogunda da sürekli bayıldığım üzere onun ayraç sevdasına tutkunum:)

    Ben de İncir Çekiirdeği'ni aldım geçenlerde, evde izlenmek üzere bekliyor. Biraz öne almalıyım sanırım.

    Bu arada akrabanıza çok çok geçmiş olsun. Bir daha tekrarlanmamasını ve sağlıklı günlerle yaşamını sürdürmesini dilerim:)

    YanıtlaSil
  2. lale'cim kargon gelmiştir artık deyip uğradım bu sefer de :)hepsi muhteşem güle güle kullan.Film de aklımda olsun aynen dediğin gibi derim ;)ıhh dizilere artık bakmıyorum yine..Kitap isimleri verip beni deli ediyorsunuz amaaa hep not alıyorum hangisini alacaksam artık kısmet..Görümcenin oğluna çok geçmiş olsun.Ayakkabılara söyle onlar tıpış tıpış giderler yerlerine Lalem ;)çoook öptümmm.

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun..
    iyi olmalarına ucuz atlatılmasına sevindim..

    şimdi ferhan söz konusu olunca.. hastalığım aşkım benim ferhan..
    dili ile..

    zaten okurken onun gibi okuyabilmek gerek..
    ben bazen onu dinler gibi oluyorum..
    olur da bir paragrafını filan birilerine okuyup paylaşasım gelrse..
    onun gibi vurgularla okuyorum..

    berdeyse o cümle sonu son hecede yaptığı o tuhaf uzatma ve gırtlaktan çıkarma efektini bile yaparak..
    =)

    bu yüzden diyebilirim ki..
    ferhanın eserleri zaten ferhan tarafından yüksek sesle okunsun diye yazılmış gibi..
    yani caaaanım.. aslında bu o sesibilirsem okuyamam hastalığının tam olarak yenildiği anlamına gelmeyebilir..

    der..
    fitimi sokar..

    bütün jan lar jannnlar sana feda olsun..
    yorumunu pek sevdim diye öper kaçarım..

    atalet..

    YanıtlaSil
  4. Zero haklı, kraliçesiniz siz :)

    YanıtlaSil
  5. Burhan Günel'in Acının Askerleri var, bir de onu oku istersen. Beğeneceğini düşünüyorum.

    Zero gibi ben de yaşam enerjisi alıyorum blogundan. Nasıl başarıyorsun bunu?
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. kankimmmm,
    özledim seni ofiste olmayınca sık giremiyorum nete
    evde olunca ne çok iş çıkıyormuş
    hiçbir şeye yetişilemiyormuş
    onu gördüm,
    sürekli mutfaktayım
    saatlerce...
    bazen belimin ağrısı uyarı veriyor da çıkıp dinleniyorum
    ne olacak bu ev kadınlarının hali :)))

    benim de favori dizim oldu öyle bir geçer zaman ki, çok seviyorum 70 li yılları

    çok geçmiş olsun canım acil şifalar diliyorum hastanıza

    kargoya bayıldım
    süper bir dostluk
    inşallah biz de buluşacağız leylak dalıyla
    senin kulaklarını çınlatıp bir de telefon patlatırız sana

    öptümmmmm

    YanıtlaSil
  7. geçmiş olsun lale abla güzel haberler olması sevindirici

    eve gidip istanbul hatırasına devam edeceğim bugün.

    hiç durmadan kitap okuyasım var :)

    öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. NE GÜZEL HAYAT SIĞDIRIYORSUN DAĞARDICIĞINA :))
    hastanıza geçmiş olsun..kargoda gelmiş güzel kitaplar çıkmış içinden artık okur bizler de yorumlarsın,sevgiler canım çoook öptüm...

    YanıtlaSil
  10. Heheheeeey, Lale kraliçe olduk kız, yaşasın. Bizi kraliçe ilan eden güzel prenseslere buradan kocaman öpücükler yollamaktayız.
    Lalecim keyifle oku, keyifle kullan, lafını etmeye bile değmez.
    Hastanıza çok geçmiş olsun diyor kocaman öpüp kendi bloguma yatay geçiş yapıyorum:))

    YanıtlaSil
  11. ayakkabılar, kıyafetler kış geldiğinde kendi köşelerine çekilebilseydi süper olurdu gerçekten.
    İncir çekirdeği diye bir filmden haberimiz yoktu , artık var:)
    Yeğeniniz için çok çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))