Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

1 Şubat 2010 Pazartesi

İstanbul içinde Hoptirinam:))) -2

Bu gün İstanbul'un tozunu aldım kabaca. Tüm Tarihi Yarımada ve Haliç kıyıları...Tahtakale, Mısır Çarşısı... Kapalıçarşı... Sahaflar Çarşısı... Ayın Biri Kilisesi... Fener... Balat... Eyüp Sultan...

Naziş şimdi de Babasının gözüyle , Babasının önderliğinde keşfediyor İstanbul'u... Bilmediği İstanbul'u görüyor.

Tarihi Çınaraltındaki sıra sıra dizili tespihçilerde bir tesbihin 10bin 20 bin dolardan gittiğini görünce anaaaam dedi.Herhangi bir işportacı sanmıştı onları:))) Sahaflar benim ona anlattığım sahaflar değildi artık... KPPS ci olmuştu hepsi... müşterileri de ona keza... yüz kez gittiği Kapalıçarşı^ya Örücüler Kapısından girmemişti hiç.. Hasırcılar çarşısını, Veznecileri bilmiyordu...Valla Tahtakale ye o kadar gider gelirim o gititğimiz yerleri ben bile bilmiyorum...

Günün duraklarından biri de Ayın Biri Kilisesiydi. Çoğu kimse burayı Ayşe Arman'dan öğrendi. Bu kilisenin diğer kiliselerden farkı, her ayın ilk günü açılır ve gidenler dilek dileyip, kilisenin içindeki Ayazma suyundan içerller...
Bizans zamanından kalan ve camiye dönüştürülmemiş tek kilisedir.Junstuniaus'un theodora için inşa ettirdiği kilise ve bu kilisedeki din adamlari direkt olarak Vatikan tarafindan atanmaktaymis.

So0nra Haliçe doğru yol aldık. Ben buraları genelde vapurla geçtiğim için sadece denizden gördüğüm güzelliklerle kalırdım ama karadan geçince viraneleri de görmüş oldum. Viranelerin çoğu sanırım vakıf binalarıydı. Nerede böyle virane görürseniz büyük bir ihtimalle bunlar vakıf binalarıdır. Nereden mi biliyorum. Üsküdar ve Kuzguncuk tarafında bunlardan o kadar çok ki, artık görür görmez hemen anlıyorum...

En son Eyüp'e geldik. Burada caminin içine girdik dua ettik. Naziş hiç gelmemişmiş hayran kaldı o görkeme. Sokollu Mehmet Paşa'nın türbesi de bu külliye içindedir. Şu anda okuduğum kitap tam bu atmosfere uygun. İstanbul ve Bizans, yeraltı dehlizleri, Sokollu Mehmet Paşa , o zamanlar Ceneviz Kalesi denilen Galata Kulesi. Gezerken bir taraftan da kitabımı anlattım. Ay çok zevkli bir gezi oldu benim açımdan. Sanki kitabın içine doğru girdim.

Eyüpten sonra Mısır Çarşısına geldik. Bitki ve Evcil hayvanların olduğu yerden başladık. Sonra KapalıÇarşıya girdik, Örücüler Kapısından... Bedesten falan derkeeeen Sahafların girişinin olduğu dokuz numaralı kapıdan çıktık. Sonrası Çınaraltı, Mahmutpaşa yokuşu... Naziş pek eğlendi burada ...

Nasıl da güzel bir hava vardı, inanılmazdı. Ama akşam bir fırtna bir kıyamet attık kendimizi Üsküdar'a

Evim evim güzel evim, geldik sonunda... yemeğimizi yedik... çayımızı koyduk... şimdi Ezel seyredeceğiz müsadenizle... Yarın büyük program var, karda geliyormuş ama bizi durduramaz dedik... kim mi biz e, o da Çarşamba gününe...




9 yorum:

  1. Ben de istiyorummm :) bir güne nasıl sığdı o kadar yer..Ben de her evden uzun ayrılışımda dönünce derim-evim evim güzel evim- :)çok keyifli bir gün olmuş ama..devamını bekliyorum.Burdada çok kar yağdı halada yağıyor ara ara ..öpüyorum lalecim.

    YanıtlaSil
  2. Aaa, ben de gezmek istiyorum senin gibi:( Kıskandım. En sevdiğim gezme türü gerçekleşmiş, dahil olmak isterdim valla. Sefanız olsun canım, şu büyük günü ve programı merak ediyorum doğrusu. Hadi bakalım hayırlısı...

    YanıtlaSil
  3. Lale Abla, harikasınız..nasıl güzel,nasıl dolu bir gün olmuş...ben de bir Naziş olmak istedim:))) ve evet bugünkü gibi bir havada...hava muazzamdı bugün ve şimdi kıyamet kopuyor...
    Büyük günü inanılmaz merak ediyorum! Yazacaksınız, di mi?
    Ben de Ezel'e başladım:)Aynı saatlerde aynı şeyi yapıyor olduğumuzu bilmek pek keyifli..öpücükler...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili lale yazını okudukça oralarda geziyormuşum gibi oldum.İstanbula gelince mutlaka oralara giderim birde aşk kafeye mutlaka uğrarım ,nişantaşı ,taksim olmazsa olmaz.Müze ,kilise ,cami gezmeyide severim.Kısacası gezmeyi severim helede yanımda senin gibi keyifli bir dost varsa yorgunluk ,açlık nedir bilmeden gezerim.İnşallah bir gün birlikte olmak dileğimle.sevgiyle kal kızlara selam.

    YanıtlaSil
  5. Ben iyiden iyiye merak etmeye başladım İstanbul'u.
    Sen anlattıkça daha bir başka gözle görmeye başladım.
    Ne güzel bir gün yaşamışsınız, ah bir de fotoğraf olsaydı:)
    Ailecek gezilerinizin devamını merakla bekliyorum, sevgiler sana ve tüm ailene.

    YanıtlaSil
  6. daha yavaş lütfen.
    hatta bir sonraki sefere biz zır cahiller için giriş yapılan yerin bir fotosu " şimdi buradasınız " diye ondan sonra da şurdan sağ, buradan sol diye tarif.
    yoksa böle okuyup okuyup bakıyoruz. yazık bize de :)

    YanıtlaSil
  7. Maşallah Nazişle ve eşinizle ne güzel gezmişsiniz.biz de gezdik sizinle okuyarak.:)

    büyük günü ben de merak ediyorum heyacan dorukta.bekletmeyin bizi:))

    YanıtlaSil
  8. Lale Abla'cım, biz de istiyoruz bu İstanbul rehberliğinizden. İnşallah kısmet olur bir gün.

    YanıtlaSil
  9. ben gezidiniz yerlerden mi daha çok etkilendim, eşinizle sizin kızınızı alıp böyle bir gün mü geçirmesi beni dah açok etkiledi bilemedim ama ne güzel olmuş, ne iyi etmişinzi ama bence yorulmuşunuzdur???
    daha nice böyle keyiflere...

    sevgilerimle

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))