Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

29 Kasım 2016 Salı

Yağmurdandı yağmurdan

İki gündür aralıksız yağmur yağıyor. Ben de evden hiç çıkmadım.Yemek yaptım, kitap okudum, film izledim ve battaniyemin artık sondan bir önceki motiflerini ördüm.
Ay önce bu ara yoğurdumuzu kendim mayalıyorum veem iyi sonuç için bi sürü taktik deniyorum.
En son denediğim usuldeki sonuç mükemmeldi.  Bu usulde fırında oluyor😍

Sütü kaynattıktan sonra,serçe parmak dayanacak sıcaklığa kadar soğuttum Ben ilk mayalamayı probiyotik yoğurtla yapmıştım,sonra mayalarımı ,her mayaladığım yoğurttan ayrıyorum...Yoğurda mayayı kattıktan sonra bir kez karıştırıyorum.Sonra fırını 40 derecede ısıtıp, fırının kapağını hiç açmadan 4,5 saat fırında tuttum.Üstünde gördüğünüz tülbent.Suyu buharlaşsın ve taşşş gibi bir yoğurt olsun diye.
Tavşan gibi uyu,tazı  gibi tut demeyi unutmayın😂Bir önceki mayalamada, yine aynı usulde yapmış fakat bu kez fırını ısıtmadan koyup 6-7 saat bekletmiştim. O yoğurdum da çok güzel oldu fakat bira sulu oldu. Bu cumartesi, cumartesi diyorum çünkü; sütümüz cumartesiden cumartesiye Şile'den geliyor, işte bu cumartesi başka bir arkadaşımdan öğrendiğim taktiği deneyeceğim. Bu kez fırını 70 derecede ısıtıp sonra fırını kapatacağım yoğurdu  6-7 saat bekleteceğim. Bir sonrakinde de anam babam usulü, sarıp sarmalayıp  bekleteceğim😍
 Geçtiğimiz perşembe günü kızlarla  sinemaya gidip Özcan Deniz ve Nurgül Yeşilçay'ın başrolünü paylaştığı İkinci Şans filmini izledik. Biz beğendik valla, Özcan Deniz  filmlerini hep sevmişimdir zaten. Bu ruhun arabesk tarafının da beslenmesi gerekiyor arada.
Bu pazar günü Naziş ile  500.yıl Vakfının düzenlediği "Yahudi Kültürü Avrupa Günü" ne katıldık. Her şey muhteşemdi. Önce müzeyi bir rehber eşliğinde gezdik, Seferad Yemeklerinden yedik, Yahudi müzikleri dinledik ve en sonunda da  Neve Shalom temsili bir Yahudi düğününe katıldık. Düğün öncesi beyaz dantel örtüler taktık başımıza, düğünden sonra daqıtılan nikah şekerlerimizi aldık.







Seferad Mutfağı
Tapada,pırasa köftesi,armi de tomat,kaşkarikas,avikas ispanaka  ve mozaik pasta.
Hafif,çok lezzetli ve bizim damak tadımıza çok uygun bir mutfak.
Tavsiye ettiklerim arasına mutlak koyabilirsiniz.

Neveşalom Sinagogundan çıkınca vurduk kendimizi Galata'dan aşağı... Ana-kız keyifli keyifli indik Karaköy'e...




Şimdi bu  alttaki fotoğrafta ne demetin, yazıı keyifli bitsin istedim 😍
Pazar günü Naziş ille Fıstıkağacı'nda bindiğimiz otobüsün şöforü;günaydın Fıstıkağacı'nın  güzel insanları,güzel günler dilerim diyerek karşıladı bizi,inerken de kazasız belasız günler diledi.(bu şoföre ikinci rastlayışım)
Şimdi de bindiğimiz motor,girişte ışıklı fıskiyesi var.Kadife masa örtülü ve kaplamalı koltuklar ve de yaldızlı çay bardakları.
Nazlı daha binerken,bugün bir şaka mı dedi😂😃


Haydi gittim ben şimdilik. Hiç kitaplardan söz etmedim ama bir dahaki yazıya inşallah maşaallah  :)



4 yorum:

  1. Seferad mutfağı çok hoşuma gitti. Bir de Galata Kulesi fotoğrafı. İkinci Şans 'ı ben de sevdim . Eee tabii kitaplar nerde? ☺😍😘

    YanıtlayınSil
  2. Merhaba lale hanım nasılsınız? Yoğurt mayalama ile ilgili bir sorum olacaktı..yoğurt mayalandığı sürece fırın çalışacak ve sıcaklık 40 derecede sabit kalacak değil mi? Ben de yoğurt yapmayı deniyorum da..sevgiler..şimdiden teşekkürlerr 💖

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hülya Hanım aynen dediğiniz gibi olacak.Fırın neredeyse soğuk gibi oluyor.Enerji açısından düşünmeyin.
      Sevgiler

      Sil
  3. Çok tşk ederim lale hanım cım..yeter ki becereyim şu yoğurt işini,enerji hiiç sorun değil..sevgilerrrr 😃💖💞

    YanıtlayınSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))