Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

27 Nisan 2014 Pazar

Pirpirim,Kürklü Venüs falan filan

Günler paldır küldür geçip gidiyor be canımın ta içi okuyucu...

 Yazmadığım günlerde görümcelerimle  yine çaylı maylı yemeli içemeli bir okey partisi yaptık. Pirpirim kavurması günün yıldızıydı:)  Pirpirim denen şey semizotunun aşılanmamışı. Sap kısımları kırmızıdır ve  bildiğimiz semizotu biraz daha ekşimsidir. Bu da lezzetli... Kıyma ve soğanlı harcın üstüne doğranan pirpirim konur,hafif sulanınca bulgur ilave edilir,ve çok sulanmasına fırsat vermeden hızla karıştırılarak pişirilir. Çayın yanında süper olur.


Dün evimiz temizlendi paklandı,iki kadın bir de ben  günü akşam ettik. Cumartesi gününe rastlatmam böyle işleri ama bu kez öyle olması gerekti. Sabah  yatağından kalkan bizim zevat ayakkabısını giyip kaçtı evden. Akşam geldiklerinde ohh hem en sevdikleri yemekler,hem de miss gibi bir ev ile karşılandılar. Onların yerinde olmayı çok ama çok isterdim doğrusu. Öyle bir yorulmuşum ki akşam erkenden sızdım. Sabahta erkenden açıldı gözlerim. Madem erkenden uyandım,bir kıyak yapayım onlara dedim ve son icadımı  yapmak üzere mutfağa geçtim.Son icadım yine hem enfes hem  şipşak bir şey. Marketlerde ambalaj içinde satılan katmerleri bilirsiniz  hani. Bir köyde, açılıp,açılıp yağlanan  bir böreğin yapılışını izlemiştim. Sonuçda katmer dediğin de böyle bir şey değil mi?... Önce kıymamı bol soğanla kendi yağında kavurdum,çünkü katmer zaten yağlı bir hamur. Sonra yeşil biberleri doğrayı ilave ettim,en sonunda da sert domateslerden iki tanesini minik minik küp küp doğradığım domatesleri de içine atıp sulandırmadan karıştırdım,tuz ve karabiber ilave ettim biraz da acı pul biber. Şimdi tavanızı hiç yağlamadan direk katmerin birini koyun ,üstüne malzemeyi yayın ve ikinci katmeri üstüne koyup biraz bastrın ki malzemeye yapışsın. Katmer zeten pişmiş bir şey, altını biraz daha kızartın o sırada içindeki yağı da veriyor dışarıya zaten. Sonra bir kapak yardımıyla çevirin diğer  tarafını da yağını  dışarı verene kadar kızartın. Sıcak sıcak servis edin. Vallahi kendim,açtım hamurunu deseniz,inanılır. Bizim katmerler 26 cm lik bir tavayı kaplayacak büyüklükteydi...



Son izlediğim filmlere gelirsek ilk olarak ''Kürklü Venüs''... Mazoşizmin baş eserinden sayılan, isim babası Leopold von Sacher-Masoch'un mazoşist edebiyatın kilometre taşı “Kürklü Venüs” romanının taiyatroya aktarılış aşamasındaki seçmeleri ve rolü almak isteyen aktris ile senarist arasındaki diyaloglardan oluşuyor. Bu arada ''Kürklü Venüs'' den  metinleri karşılıklı oynuyorlar. Tiyatral havada çekilmiş bir Roman Polanski filmi... 




İkinci filmi bugünün kahvaltı filmi Eyvah Eyvah 3... Sinemada izleyememiştik iyi oldu pazarımızı renklendirdi. Ata Demirer'i seviyorum. Küfür olmadan,belden aşağı vurmadan da komedi yapılabiliyor yani...

Ve Gamsegamse'nin arkadaşı Haktan'dan çok güzel bir  kitap kutusu hediye aldım. İçine  adım hat yazısı ile  kendisi tarafından yazılmıştı...


Kitabıma gelirsek; Bu kitap aynı zamanda  ''Bibliyomanyaklar''ın mayıs ayı kitabı...O yüzden bu kitap ile ilgili görüşlerimi orada yazacağım...Figen Şakacı'nın '' Büyümek'' adını verdiği üçlemenin ikinci kitabı,ilk kitabı ''Bitirgen'' den de söz edeceğizdir sanırım:))


Evettt sadomaşosizm ve pirpirim kavurmasının  buluştuğu yazının sonuna geldik. Ne diyelim kader:)

8 yorum:

  1. Offf Lale'cim hızına yetişemiyorum :)))

    YanıtlayınSil
  2. Sana inanamıyorum, ben koşmasını çok iyi biliyorum sanıyordum. Heyhat. Dizinin geçeceğinden eminim, çünkü sen ona değil o sana alışacak. Pirpirim de ne diye merak etmiştim, onu da öğrendim :))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Dizim dün gece biraz zorladı beni, inşallah geçecek ama nasıl bakalım.
      Piripirim senin semizotunun aşılanmmaış hali işte Nurcum:)

      Sil
  3. lale ablam uzun zamandır ugramamışltım bloguna özlemişim senin yazılarını şipşak böreğini de tuttum :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. A Tuğba nerelerdeydin kıs ben de özlemişim seni valla...
      O börek özellikle senin gibi küçük çocuğu olanların imdadına yetişecektir inan...

      Sil
  4. Pirpirim = Gaziantep demektir benim için. Hazır gözlemeye iç fikri çok iyiymiş. Kitap kutusu hayırlı olsun. Yapanın eline sağlık. Pala Hayriye pek heybetli bir isim,ne çıkacak acaba içinden ;) Sevgiler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Piripirim adını ilk duyduğumda çok şaşırmıştım ben...
      Pala Hayriye'yi Bibliyomanyaklarda okuyacağız. Ben bile merak ediyorum arkadaşlarımın neler yazacağını...

      Sil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))