Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

14 Mart 2012 Çarşamba

salı gecesini çarşambaya bağlarkene

Bu günün en önemli atraksiyonu; evdeki bayram temizliğiydi. Böyle dip köşe temizliğe bizim kızlar bayram temizliği derler ve sonrasını hiç sevmezler. Çünkü; temizlik sonrası ben o temizliği hayat boyu koruma iç güdüsüne girerim:))

Temizlik bitince iki günlük de yemek depoladım. Sonra da çayımı demledim. Ama ne çay biliyormusunuz çok özel bir harman. Bir kaç çay harmanlanıp, aromaları birbirine geçsin diye kapalı kaplarda hiç ağzı açılmadan bekletilmiş. Ben yapmadım, hediye ve içindeki çayların neler olduğunu henüz öğrenemedim. Çayımı içe içe kitabımı okudum.

Yeni kitabım; Buket Uzuner'in Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları-SU...Dörtlemenin ilk kitabı.Daha çok başlardayım. Bu akşam KADIKÖY çarşının altını üstüne getirdik.Kadıköy'e gittiğimde mutlaka kahve içtiğim Ferit Bey, Baylan pastanesi, Hacı Bekir lokumcusu, mezelerine bayıldığım mezeci, tatlıcı, Nezih kitapevi, Çiya... defalarca binip karşıya geçtiğim Barış Manço vapuru... Her şey bu kadar tanıdık olunca, komserle birlikte aradık sanki Defne Kaman'ı...ve böyle bildik yerlerde geçince daha bir keyifli oldu okumak.Sanırım bu kitapla ilgili çok konuşuruz.

Bu akşam her salı olduğu gibi Seksenleri izledik. Ali Kaptan ve Cemile'nin hiç düzelmeyen buruşuk suratlarından kurtulduğum için çok memnunum.

Şimdi yatmalıyım. Çünkü yarın çok özel ve çok güzel bir programım var.

10 yorum:

  1. Şanslısın şekerim :)
    Bütün kitaplar da İstanbul var :)
    Güle güle kirletin :)
    Keşke temizliği yapsak ve çoookk sürse o temiz hal değil mi?
    Güzel bir gün diliyorum...

    YanıtlaSil
  2. lale abla inan bende ali kaptan ve cemileden kurtulduğuma çok memnunum, seksenler süper çocukluk yıllarıma geri dönüyorum onları seyrederken.

    YanıtlaSil
  3. Şu çok özel olan şeyi merak ettim. Bir de Buket Uzuner'in kitabını merak ettim. Geçenlerde piyasaya çıkacak olduğunun haberini vermiştin.Bahsedersen sevinirim :)

    YanıtlaSil
  4. Dip köşe yapılan temizlikle gelen rahatlık ve ardından çay ve kitap, bilmiyorm herkes alamayabilir ama hayatta yaşanacak en keyifli anlardan....

    YanıtlaSil
  5. benimde izleyesim var şu seksenleri ama rastlamadım henüz. Bi de dizi trt de sanırsam, trt bizde nedense kanal sıralamasında çok aşağıda, diziye rastlamama sebebim o olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  6. Çayınız afiyet ola Lale Hanım kardeşim, demleseniz de beraber içsek:))

    YanıtlaSil
  7. ben de buket uzunerin kitabı ile ilgili sizin yorumunuzu bekliyordum:) karar veremedim bir türlü alsam mı diye de:)

    YanıtlaSil
  8. Lale Hnm.
    Seksenleri seyrederken o almancı çocuk beni çok güldürüyor,allah da onu güldürsün diyeyim bari..

    YanıtlaSil
  9. hah hah hah
    ali kaptan ve cemilenin suratlarını terk ettiğim için ben de çok mutluyum :))))
    evde temizliğin ilk günü ben de terör estiririm
    sonra herşey aynen devam eder ne yazık ki
    güle güle kirlen
    öptümmm

    YanıtlaSil
  10. Keyfin bol olsun Lalee öptümmm. Asis

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))