Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

9 Ağustos 2011 Salı

Kambersiz düğün


Bu konuda herkes yazdı çizdi ahkam kesti...Hemen tu kaka edildi İskender...Yerden yere vuruldu Elif Şafak... İşin komik tarafı hayatında Zaide Smith'in adını duymayanlar , İnci Gibi Dişler adlı bir kitabın varlığından bile habersiz olanlar bile ahhaah intihalmiş okumam valla da okumam alıntıymış falanmış filanmış demeye başladılar. Zaten yeryüzünde bizden başka kendi altını oyan millet görmedim sanırım da yoktur. Şimdi İnci Gibi Dişler yeniden raflara çıkar, Hatta yeniden basıma girer...Zaide Smith yeni bir roman yazarsa bu arada bizde bestseller olur.

İnci Gibi Dişler çok sevdiğim bir kitap. Yazarının ilk kitabı.Ayıptır söylemesi 2000 yılında okumuşum... Çok ama çok güzel bir kitap...Kurgusu mükemmel... Olay Londara'da geçer , farklı dinlerin, farklı kuşakların hikayesidir. Olayın kahramanları içinde ikizler vardır. İskender de böyledir. Ama Londra'da yaşayan etnik kökenli bir aile ve aile içinde ikizlerin oluşundan başka benzerlikler göremedim ben. E ona bakarsanız benim de Londrada yaşayan Doğulu bir arkadaşım var... Sorayım ailesinde ikizlerde varsa yandı gülüm keten helva....
Ruhlar Evini okuyordum birden kitabı kapatıp yazarına baktım yeniden niye mi çünkü okuduğum kitap İsabel Allende'ye aitti ve ben birden bir Marquez romanı okuyormuş gibi oldum. Latife Tekin ; Sevgili Arsız Ölümü yazdığında çok Marquez okumuş, etkisinde kalmış dendi...

Diyeceğim o ki, ben İskender'i okudum ve çok beğendim...Akan giden, tertemiz çeviri...Çeviri diyorum çünkü Elif Şafak ingilizceye daha hakim olduğu için ingilizce yazar kitaplarını...İnci Gibi Dişleri de okumuş çok beğenmiştim. Hem sizce onlarca kitap yazmış, kitapları otuz dile rakamla 30 dile çevrilip , yüzbinler ce satmış ; Elif Şafak , Türkçeye çevrilmiş, ödüllü bir kitaptan alıntı yapacak kadar aptal olabilir mi?
Tavsiyem iki kitabı da okuyun...okumanın keyfine varın...gerisi laf salatası..Kambersiz düğün olmaz misali bende yazdım işte, bu konuda aha da....

Bu yazıma şu keyif eşlik etsin dedim. Kendisine bayılıyorum, her gözüme ilştiğinde gülümsüyorum...Hediye edeni geliyor aklıma bir kez daha gülümsüyorum...Beni bu kadar iyi fade edebilen objeleri bulup çıkarmada Ece'min üstüne yoktur...Kendisi şimdi kızar aman Laleee der ...Ama öyle...

13 yorum:

  1. yav şu ecemle sevişmeyin gözümün her değdiği yerde.. diycem..
    kıskanç değilim.. =)
    çok beğendim baykuşu.. kitapların tepesinde..
    bayıldım..
    ol kitapların ikisini de okumadım..
    dediğin gibi.. aslında birini okurken bir diğerine benzetmek mümkündür..

    beni de cahit uçuğa benzetirler mesela..
    merakımdan daha önce hiç okumadığım bu romancının bir kitabını alıp okumuştum..
    ben açıkçası benzerlik görmememiştim..

    bir de farketmeden yapılanlar var..
    esinlenmeler..
    sonuçta bu sanat..

    bilim olsa.. anlarım..
    sonuç çalmak başka birşey.. sonuna gelmedik henüz.. zira.. daha bilmediğimiz nice şeyler var..

    ama sanatta..
    hele de öykülemede
    topu topu altıyüzküsur senaryo varmış..
    karıştır karıştır sırala..
    insan insana benzerse..
    insanlar hakkında yazılanlar..
    tarih tekrardan ibaretse.. insanların tarihi hakkında yazılanın benzememesi mümkün değil..

    der..
    öper..
    giderim..
    atalet ayol..

    YanıtlaSil
  2. Benc eelif şafak öyle bir risk almazdı yapsa Türkçeye çevrilmiş bir eserle mi yapardı.

    Ben de sevdim İskenderi uzun süre bırakmadılar beni. Düşündüm durdum.

    baykuşa bayıldım :) Ece'yi de özledim. :):)

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim İskender'i Lale'cim.
    Güçlü bir kalemi var Elif Şafak'ın, zaten ihtiyacı yok ki çalmaya, alıntı yapmaya.
    Bir kere bir sürü karakterle başa çıkabilmek bir roman içinde, bu önemli bir şey yazarlık için.
    İnci Gibi Dişler'i bir iki kitap sonraya erteledim. Bence her iki kitap da okunmaya, okumak için zaman ayırmaya değer.

    YanıtlaSil
  4. kankimmm,
    niyeyse edebiyat çevresi Elif Şafak'ı sevemedi
    Her romanında eleştiri bombardımanına tutuluyor
    kendi de bunu pazar yazısında çok güzel anlatmıştı

    http://www.haberturk.com/yazarlar/elif-safak/656201-turkiyede-yazar-olmak

    okumak istersen linki burada

    YanıtlaSil
  5. İskender okuyacağım kitaplar arasında. Bahsedilen benzerlikler biraz fazla geldi bana ama çalıntı olduğunu göstermez tabi. Elif Şafak niye yapsınki bunu.

    YanıtlaSil
  6. hah tamam siz oku diyorsanız tamamdır:) iskender konusunda çok kararsızdım, kararımı verdim:)

    YanıtlaSil
  7. Selamlar,

    Güzel yazmışsın arkadaşım, yüreğine sağlık. Ben de senin yorumlarını bekliyordum hep.

    Bu arada dayanamadım olan bitene, konuşanlar sabrımı taşırdı, bir yazı yazdım blogumda: Elif Şafak ve Kin Kusan Ruhlar... Bir bak istersen.

    Tatlı günler :)

    YanıtlaSil
  8. Aman Lâleee!!:)
    Bak Atalet bile cilveleşmelerimizden kıl kapıyor.Millet yanlış değerlendirecek:)))

    Zeyaaa ben de seni çok özledim.Hemi de çok.Bugün sizin oralardaydım ama yalnız olmadığım için uğramadım.

    Üzerinde bu kadar çok konuşulan kitapları okumamakta inatçıyım. Bugün D&R'dan bi dolu başka(!) kitaplarla döndüm eve.Ama eminim sen ve Leylak çoktan okumuşsunuzdur.

    Bugün çok iyi kalpliyim;hepinizi seviyorum
    Ece

    YanıtlaSil
  9. Yazı çok güzel, beni de en çok güldüren daha kitabı okumadan eleştirenler oluyor, özellikle Orhan Pamuk ve Elif Şafak kitaplarında.
    Lâle, Zadie Smith'i sevdiysen Amy Tan ve Jhumpa Lahiri kitaplarını da (henüz okumadıysan tabi) çok seversin eminim.
    Bir ara yine o kitap listenden yapsana nolur :))
    Çok sevgiler

    YanıtlaSil
  10. İskender'i henüz okumadım. İnci Gibi Dişler'i okuyalı ise epey zaman oldu. Ne kadarını hatırlarım ne benzerlikler bulurum veya bulmam bilmiyorum. Ama iki yıl ara ile Umberto Eco'nun Gülün Adı isimli romanından sonra Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı kitabını okumaya kalkınca romanın ortasında kendimi Gülün Adı'nı okur gibi hissettiğim anda romandan bir anda soğuduğumu ve kitabı sırf adet yerini bulsun diye bitirdiğimi, sonra da dönüp Gülün Adı'nı ikinci defa okuduğumu çok iyi hatırlıyorum.
    sevgiler.
    mine

    YanıtlaSil
  11. Yazdıklarının tümüne katılıyorum, yani Elif Şafak'la ilgili. Çünkü İnci Gibi Dişler'i okumadım henüz. Müthiş bir gözlemci, kurgucu, araştırmacı, psikolojileri şahane yansıtan ve betimleyen, analizi ve sentezi çok başarılı diyebileceğim bir yazar.
    Diğer kitapsa, meslek icabı da ilgimi çekmedi değil :)) hele sen de önerdikten sonra tez elden okumak lazım diyorum.
    Ayrıca yukarıdaki linkteki Elif Şafak yazısını da mutlaka tavsiye ederim; ben de kendi sitesinde okumuş ve kalitesine bir kez daha hayran kalmıştım.
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Ne olursa olsun İskender'i okuyacağız. Ama ben gerçekten Elif Şafak'ı sevmem de yazar olarak değil belki kişisel olarak düşünceleri benden uzak onun için.
    Bit Palas hariç tüm kitaplarını okudum, demek ki iskender kaçmırmam bu durumda. Yazılanlardan sonra okurken ne etki olur bilmem ama sonuçta sürükleyici bir kitap olması senin tarafından onaylandığına göre.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Niye bilmiyorum ama elif Şafağın beni de iten bir tarafı var, belki AŞK'taki pekçok ifadenin gerçekmiş gibi yansıtılmasına rağmen kurgu olmasından kaynaklandı, ama bu Elif Şafağın tukaka olduğunu göstermez tabi.
    Enerjine maaşallah diyorum her zamanki gibi, selamlar

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))