Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

10 Mart 2009 Salı

yağ yağ yağmur, Amanın kulakları, kısır , motif yapma aleti (sonunda

Akşamdan dedimki kızlara ben sabah erkenden çıkarım, onlarda -çok yağmur var dediler.Ben de- İstanbul'un yağmuru çamuru bitmez dedim. Sabah baktım gerçekten de yağıyor ama ne yağma bi de gök gürültüsü. Her ihtimale karşı Gamse'ye gözleme yaptım kahvaltı için çünkü okula gidecekti. Naziş biliyosunuz purim tatilinde. Kendime de yeşil çayımı aldım Yabancı Damat izlemek üzere yatağıma gittim. O sırada Gamse de uyandı. Yağmurda şiddetini artırdı. - Gitme kızım dedim. Ben de gitmeyeyim ev de kısır , sinema , hobi günü yapalım dedim. Arkadaşlarıyla konuştu ki onlarda gitmiyomuş. Hemen yatağa yanıma girdi, birlikte izledik Yabancı Damadı. Sonra ben kitabıma devam ettim o bilgisayara takıldı. Marguerite Duras ''YAZMAK'' ını okuyorum. Kitap etkinliğinde gevezekalem'in hediyesiydi. Bizler umut hastayız diyor bir yerinde kitabın, ne güzel bir hastalık diyorum, hatta not alıyorum oysa not almam okurken. Derken Naziş de uyandı onu da şımarttım , kahvaltısını yatağına tepsiyle verdim.


Naziş dün bize Purimin geleneksel kurabiyesi Amanın kulaklarını yaptı. Tatile girmeden önce de öğrencileriyle yapmışlar hep birlikte yemişler, çok güzel oldu size de yaparım demişti. Hafta da bir gün birlikte bir şey pişirip yiyorlar zaten. Yarım paket (125 gr) tereyağ koydu. Yarım bardak şeker, bir portakal suyu, vanilya ve kabartma tozu , 2,5 bardak ta un koyup yoğurdu. Hamuru merdane ile açıp bardakla yuvarlak yuvarlak kesti İçlerine birer tatlı kaşığı kadar sarelle ( reçel de olabilir) koyup kenarlarını üstte birleştirdi. Birleşince üçgen şeklini alıyor ve pişerken birleşen yerler açılıp malzeme ortaya çıkıyor. Soğuyunca pudra şekeri serpiliyor. Çok güzel olmuştu. Bu gün kısırımızın ve çayımızın yanına da eşlik etti.

motif yapma aletini tahtakaleden bir buçuk liraya aldım. Yün mağazalarında beş lira olduğunu görünce anah dedim hadi üç lira olsun yüzdeyüz kar etmiş olun dedimm.




Gamsenin düğmelerini beğenmediği bir hırkası vardı. Bu motifler düğme yerine kullanıldı))


Nihayet meşhur motif yapma aletimizin resmini ve motiflerimizin resmini çekebildik. Gamse bir oturuşta 20-25 motif yapıyor. Bende altlarına bir cm eninde lastik örgü ördüm.Üstüne de motifler dikilince ortaya bu aksesuar çıktı.Gören herkes çok beğendi . Şimdilik bu kadar yarın kısmetse herkes okuluna dağılacak ve ben de işalah maşalah teyzemleri kahvaltıda basma programını uygulayabileceğim...

22 yorum:

  1. Hmmm..Benim anladığım alet bu değildi. 8-10 ayrı şekillerde karelerdi.D.Baykal'ın programında 2-3 sene evvel bir hanım tanıtmıştı.Satışını da yapıyordu. Dur notlarımı karıştırıp bulayım adresi.
    Bu da güzelmiş bak.Her tarafı çiçeklemezsin umarım:)) Ben bir şeyi öğrenince b.kunu çıkartırım da:)
    Öptüm ıslak ıslak..

    YanıtlaSil
  2. valla o b.klama işi kesin Ecemm))

    YanıtlaSil
  3. ben çok sevdim motif yapma aletini :):) ben de alsam ece gibi etrafı çiçek bahçesine çeviririm.
    öpüyorum :):):)

    YanıtlaSil
  4. selam ccanım,
    motifler ne güzel duruyor sanırım yapanın elinde marifet,düşünülüp konulan yerlerde cabası
    çok öptüm sizi bayyyy.
    kurabiyeyi denemeyi düşünüyorum: )
    (şişmanlatmaz dimi bunlar)
    yok yok dediğini duyar gibiyim.

    YanıtlaSil
  5. Supermis makine ben de istiyorum

    selamlar ablacim

    YanıtlaSil
  6. su motıf yapma aletınden bende alayım orgu ormeyı beceremıyorum barı boyle bırseyler yapayım :)

    YanıtlaSil
  7. oh... ana kız yatakta.
    allah ayırmasın...Cicileri güle güle kullanın
    sevgiler......

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Ellerine sağlık arkadaşım.
    Sizin bloğa ella daki yorumunuzda rastladım.Umut bir hastalıktır der yazar demişsiniz.Bu sözün yazıldığı kitabı almak isterim.Kitabın bilgisini alabilirmiyim.
    Görüşmek üzere sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çok şirin olmuş motifler. Ceket düğmelerinde harika durmuş ellerinize sağlık. Yağmurlu günü kısır, kurabiye hobi olarak değerlendirmek çok keyifli olmuştur.

    YanıtlaSil
  10. Bu kadar da becerikli olunur mu canım? Hayran hayran izliyorum yaptıklarınızı... Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. ne guzel kolaylık ama, motıf aletıne bayıldım ,motıflerede bayıldım:)bzım yuncuye soracagım bakalım kac diyecek?

    YanıtlaSil
  12. KANKİİİİ!!!!

    Umut hastası olmayı seviyorum ben

    ne güzel bir sözmüş bu böyle hemen kaptım gidiyorum :))

    çiçek açmış sizin evde

    ne güzel

    çiçek gibi bir aileye çiçek kokulu bol öpücüklü selamlar

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle Merhaba;

    Umut bir hastalıktır der yazar demişsiniz ya hayli zamandır ara ara gider gelirim;hayata baktığınız pencereyi çok sevdim.Bu kez bir de selam vereyim dedim.

    Selamlar...

    YanıtlaSil
  14. Evet bu motif aletleri çok güzel yaratıcılık sınırlarınıda zorluyor tabiki....ellerinize sağlık çok güzel yaptıklarınızda...beni ziyaret etmişsiniz teşekkürler ederim...sevgilerimi bırakılyorum..

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık,
    kurabiyeler de motiflerde pek bir güzel görünmekte, en güzelide bence kızlarla keyif çatman olmalı?

    şimdiden iyi gezmeler

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Motifler çok cici olmuş. Bende çok istiyorum bu motif aletiyle birşeyler yapmak. Sizin çiçekleri çok beğendim, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. ben de yatak keyfi yapabilsem,
    biri beni şımartsa,
    film izlesem,kitap okusam,
    geniş bir kahvaltı yapsam,
    hayali bile güzel lalem...
    bakalım motif aletiyle daha neler yapacaksın...
    esnafın insafı yok,
    aynı ürünü ne kadar farklı satıyorlar ,neyse ki pahalı alıp ucuz olanı sonra görmemişsin,üzülürdün bir de..
    değeri o olsa önemli değil de aldatmaları hoş değil...
    kurabiye tarifi de denenmeye değermiş lalem...
    sevgiyle:)

    YanıtlaSil
  18. Yagmurlu havalarda bende battaniyeye sarilip tv izlemek yada kitap okumayi severim.Bak benim fi tarihinde aldigim motip aletine benziyor dur bulup cikarayim :)güzel salda olur galiba..keyifli günlerin bol olsun,sevgiler.
    asis

    YanıtlaSil
  19. enteresan bir aletmiş lale abla motifi nasıl yaptığınızı anlıyamadım ama alet enteresan:)) örgüden pek anlamamda:))

    kurabiyelerde enfes görünüyotr en kısa sürede bende oğluma yapıcam.

    Buarada yeni blog adresim http://dengesizterazi.blogcu.com/ listene eskisini silip bunu ekelrsen çok sevinirm:)) sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Benim motif makinam anneannemden
    zamanında Almanyadan gelmiş
    ama birtürlü bişey yapmak kısmet olmadı

    evet aşağılarda ucuz
    ama onunda yerlerini bileceksin
    2 3 yere sormadan almıycan
    ordada kazıklanma ihtimalin var
    tecbübeyle kanıtlanmıştır
    5 lira aldığını 2 adım sonra 2 liraya görünce kan beynine çıkıyor onun için akıllandım
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  21. lale ablacımm ne kadarr güzelll maaşallah keyif yapmışsınız.keyifli,mutlu günleriniz bol olsun.kurabiyeeler çok hoşşş şeklide o kadr güzel ki bende yapmaya çalışacağım.nazişin ellerine sağlık.
    motifleriniz de pekk hoşş hırkada çok hoşş durmuş,güle güle giysin gamzemizz.yapılan yorumları da çok büyük zevkle okuyorumm,bütün yorum yazan arkadaşlara da sevgilerimi yolluyorum.sağlıcakla kalın lale ablamm

    YanıtlaSil
  22. :) yine döktürmüşsün Lale Abla :)
    bende şımartılmak istiyoruuum :)
    anneee duy benii :)ya da arada Lale Ablayı oku!

    Hera

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))