Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

7 Haziran 2008 Cumartesi

GECE GECE -GECEDEN GÜNDÜZE

Şimdi saat gecenin bi yarısı. Hatırla Sevgilinin finalini izledim. Şimdi herkes bir kulp bulur ama bence bitmesi gerektiği gibi bitti.
Zeynepe hazırlanan sahte pasaport ekranda yakın plan gösterilince Gamze - anne aaa senin doğum tarihin dedi. O sırada ben zaten zırıl zırıl ağlamakla meşguldüm.

Kocam sizin dizi olarak izlediğiniz şeyi biz yaşadık dedi , bir final de o yaptı. Savrulduk ey halkım, yerden yere vurulduk, bir nesil kayboldu, unutma bizi .
********************************************************************************

İki gündür evde yoktum ben, önceki gün kuzen Fato'da buluştuk, benim ekiple.Ben evdekileri yolcu eder etmez biraz toparlanıp çıktım.Bilindik yoldan Kabataş sonra Kurtuluş. Fatolar kahvaltı etmeden onlara yetiştim. Ama çıkmadan bir fincan yeşil çayımı içtim.

Ertesi gün de sabah erkenden benim kuzenim, ilkokul arkadaşım, belalım Güldenle işim vardı. Sabah bir daha yollara düşme kal dediler. Bana da daha makul geldi. Eve dönme işi olmayınca, tabi biz cozuttuk. Nişantaşında alışverişin dibine vurduk. Hatta Zuzu aradım yaklaşan doğum günüm dolayısıyla bazı şeyleri ona ihale ettim:)).Akşam Güldene dödük .Kocası ve çocukları dışardaydı. Ben Yaprak Dökümü falan izlemem dedim. Bir odada ben Avrupa Yakasını , o Yaprak Dökümü izledi. Gece bir Beyoğlu yürüyüşü yaptık. Baktım Gülden de kalsam uyuyamayacğım, Cihangirde oturan teyzeme kaçtım, gece yarısı.Bir uyumuşum pes düşmüşüm resmen. Sabah kocamın telefonu ile uyandım. Biz hepimiz kalktık evden çıkıyoruz dedi.Haydi güle güleyin dedim.

Kahvaltı bile etmeden dışarı çıkıp, yapacağımız işi hallettik. Sonra fırından tazecik ekmekler alıp geldik , sucuklu yumurtanın gözüne gözüne vurduk. Eniştem sağolsun, biz eve gelene kadar kim var kim yok kahvaltıya çağırmıştı.Sonra bir kahve faslı yaptık ve ben eve döndüm.Sigara yasağından bi memnunum anlatamam. Vapurda açık havada geleyim derken, milletin sigara dumanını yutuyorduk.Bazen düşünüyorum da İstanbulun tüm ulaşım araçlarını kullanıyorum, bir dışarı çıkınca, karadan denizden, yerin altından. Ha bi helikopter olsa ona da hayır demicem.

Akşam geç olmadan evime vasıl oldum. Kızlarla hemen aynı saatte evde olduk.
Bu sabah biraz geç kalkmak istedim, biraz yatak keyfi yapmak istedim ama kargo geldi. Gelen de çok önemli bir şey olsa bari, lüzümsuz tanıtım dergilerinden biri. Onun için iki saat çantadan kimlik çıkar, imza at.

Gamze okul çıkışı aradı, öğleden sonra-anne Kadıköyde buluşalım, bir şeyler yiyeylim, Alkıma gidelim dedi. Iııh eve gel dedim. Akşama doğru Fethi Paşa korusuna gittik, yürüyüş yaptık. Aletli jimnastik yaptık.Bu günlerde İstanbulun havası süper, hafif rüzgarlı, akşamları serin. Bu günleri çok arayacağız.
ben burada yorgunluktan ölmüş vaziyette boğaza bakarkene, foto Gamsegamse
Koru da muhteşemdi. Biraz da oturup Boğazı seyrettik.

korudan bir boğaz manzarası daha.
Gamsegamseye yakalan bir kedicik
Gece ne kadar güzel yağmur yağdı, balkona çıkıp izledim yağmuru, yağmur yağarken bizim balkondan bir gece mnzarası , manzarada sadece bir rüzgar gülü var ama idare edin. O rüzgar gülünü dün korudan gelirken aldım. Tam gece manzaralık simli mimli))



Şimdi gecenin notu ; Bir kez daha karar verdim ki bu şehri sevmemek mümkün değil...

20 yorum:

  1. Istanbul'u sevmemek mi...daha oncede soyledigim gibi, mahallenin meshur Fahriye ablasini sevmek gibi bence Istanbul'u sevmek, herkes az cok aklindan gecirmistir onu:))

    Sen su diziyi soyledin ya, halam 80 donemine denk gelmisti.Bir suru sey yasadigini babamlardan duydum ama halam ASLA o konuya girmez.Bir gencin hayatinda nasil bir travmadir o ...

    YanıtlaSil
  2. Lalemmmmmm nasılda özlemişim seni okumayı:)diziyi annem izler pek bi meth eder ama bilirsin benım pek aram yok tv yle bi kaç bölüm göz aşinalığım var hepsi o..
    Ama şehir dersen Urfamı tek geçerim:)

    YanıtlaSil
  3. yaaa yazmayin boyle ... cok canimi cektiriyorsunuz, acayip[ oralarda olasim geliyor , o korularda yuruyesim geliyor , hatta hatta istanbullu olasim geliyor, oysaki ben izmirliyim, izmirimi de ozluyorum, sizin yuzunuzden bi de istanbul ozluyorum simdi ... Nalan da gelince, beraber gezer tozarken, benim de kulaklarimi cinlatin , hatirim kalmasin ;)) hepinizi kocaman opuyorum, en icten sevgilerimle :)

    dogumgununuzu de simdiden kutlarim bu arada :) yengec misiniz aslan mi? yengec di mi ;)) bildim mi ?

    YanıtlaSil
  4. Çocukların masal filmi gibi izlediği gerçekleri yaşayanlar olarak,çok acı çektik Lale...
    şimdi geldiğimiz noktadan
    durup geçmişe baktığımda
    biz HAYATI yaşamışız be Lalecim...
    arkadaşlığı,paylaşmayı bilmişiz.
    çocuklar o kadar farklı ki şimdi.
    Bugüne bakıp,o insanlar ne uğruna hayatını kaybetti diye sorguladığımda cevap bulamıyorum diyecem ama ,biliyorum ki inandıklarından vazgeçmediler...
    onların arkadaşları da şimdilerde daldan dala programları yapıyorlar.
    neyse İstanbulu ben de çok seviyorum be Lalecim...

    YanıtlaSil
  5. kankiiii,
    ne çok benzeşiyoruz biz,
    hatırla sevgili,
    sucuklu yumurta,
    avrupa yakası,
    alışveriş
    vapur
    beyoğlu
    sevdiklerimmmm
    hele de istanbul manzarasıı
    bayılırımmm
    canım ist geliyorum haftaya
    çarşamba perşembe iş için
    ataşehirde kalacağım kardeşim orda
    inşallah görüşürüz bu sefer

    YanıtlaSil
  6. hiç kimse yaşamadı henüz devrimi
    yaşamış gibi yaptı
    kedilerse hep devrimciydi sokaklarda

    YanıtlaSil
  7. gezen lale..
    senin hızın enerjin kocaman bi maşallah gerektiriyor..
    kızlara sevgiler..
    ben de istiyorum..
    anne şunu bunu yapalım diyen bi kız..
    biz daha hala söylenme ve homurdanma çağımızdayız =P..

    süper bi pazarın olsun..
    öperim kocamanından..
    ataletinnn

    YanıtlaSil
  8. Lale abla ben o diziyi izleyemiyorum. İçime basıyorlar çünkü bir çok şey gerçek. Nedense tekrarlamak gelmiyor içimden.

    Ben hiç fethi paşa korusuna gitmedim. programlara ekleyelim.

    Balkon ne güzel olmuş öpüyorum kocaman :)

    YanıtlaSil
  9. Lalem yazıya deep note ekledıgım gibi o resimde Gurur yok:)

    YanıtlaSil
  10. kaçırdığıma üzüldüğüm bir dizi hatırla sevgili. vcd si çıksa toptan seyretsem, bölük pörçük izlediğim bölümler. Kuzenlerimin gençliğine geliyor o dönem. Bir de 1980 ihtilal sabahını çok net hatırlıyorum, o gün bir faklıydı, babamın annemin yüz ifadeleri hep aklımda, 7 yaşındayım.
    İstanbul'u bizde çok seviyoruz.

    YanıtlaSil
  11. ne güzel resimler bunlar boyle ayrıca fırından yenı cıkmıs ekmek kokusunu ozledıgımı hıssettım
    istanbulda yasamadım ama güzelliğine lafım yok hakkını vermek lazım:)))
    .....................
    yasasın pazartesi cumanın gelmesıne 5 gun kaldı :)
    mutlu guzel bır hafta dılıyorum

    YanıtlaSil
  12. Bir dahaki soluklanma günümün durağı Fethi Paşa Korusu olacak benim de..Gidince seni de anacağım oralarda.
    Hep gez, hep paylaş,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. selam hayırlı günler...siteniz çok güzel siteme her zaman beklerim :D

    YanıtlaSil
  14. EVET KAYIP BULUNDU AMA GURUR ÇOK YAKIŞIKLI YANİ O RESİMLERDE HİÇ YOK DEMRMİŞİM DİREK OLANLARA HAKARET AMA OLSUN YİNEDE GRURU YOK İŞTE:)))))))
    SENİN İÇİN DİYECEK BİR ŞEY BULAMIYORUM HANİ DERLERYA KIZIM GÜZEL ÇUVAL GİYSE YAKIŞIR SEN YAŞAMAYI BİLYORSUN NEREDE YAŞARSAN YAŞA, YAŞADIĞIN YERE YAŞAM GELİYOR HAYAT GELİYOR BENCE...
    SENDE ÖYLE KAÇMA BAK, ÖZLETMEYİN KENDİNİZİ...AMA O KORUDADA HANİ SPOR YAPMAK HAKSIZLIK TEK BAŞINA OTUR ÖMRÜN UZAR HANİ DEĞİL Mİ? RĞZGAR GÜLÜN PEK HOŞ BENDE RÜZGAR ZİLİ ALACAM. AMA SESİ GÜZEL BİR MALZEMEDEN İSTİYORUM ÖYLE ÇAN SESİ İSTEMEM HANİ AYITIR DEMESİ ZATEN OVADA YAŞIYORUM...
    ÖZLEŞİM SİZLERİ YAWWW
    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  15. Kaçak Lale Abla hoşgeldiiin :) Özledim valla. Ne güzel fotoğraflar! İstanbul'da gezmeyi hep çok sevmişimdir ama yaşama fikri de bir o kadar korkutmuştur beni. Alışmışız düzene, memur gibi yaşamaya :) Çoook sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. evettt,
    yaşanan yeri güzel kılanda orda yaşayanlardır...
    gönül gözü görmeyi bilirse yaşadığı her yeri cennet kılandır..
    Ben onun için diyorum ya İstanbul lale ile güzel..Bu şehri sevmek kolayda onu yaşamak ve tadını çıkarmak kişiye mahsus.tüm güzelliği ile istanbul mutluluk kapınız olsun inşallah..

    YanıtlaSil
  17. Istanbul cok güzel sehir yaa, ben ama hic doya doya gezemedim. Toplam kaldigim süre 15 gündür hayatim boyunca ve bu yetmiyor tabiki Istanbul u kesfetmek icin!

    Dizi izleyemiyorum ,tek TRT miz var:)
    RÜzgargülü ise cok tatli bayildim, benimde var renkgarenk birsey ama simli degil yaa, ayrica gecen yil öyle rüzgarlar olduki benimkinin 2 kanadi ve yapragi koptu bile:)

    Sevgiler Lale Abla

    YanıtlaSil
  18. Anlasildi, havalar guzellesince , Lale abla solugu Beyoglunda alip bizi unutuyo:)

    YanıtlaSil
  19. ben ne diyeyeim şimdi senden gelen son yorum için, yani iltifatın bu kadarı olurmuş. beni havalara uçurdun sağ olasın var olasın. benimki sadece hafta sonu ile kısıtlı gibi. emeklilikde gör sen beni dermişim. az kaldı günüm dolmasına emekli olmasamda olsun.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Di mii...!! Konuş Lale ablacım konuş... "İstanbul kalabalık, ıyyk her çeşit insan var her yerden, ayy o trafiğinden...v.s." diyenler hayata hep kötü bakmayın bir pencerede alın size Lalişimden;) Manzaraya baktıım kaldım derinden bir "aahh..." çektim ben de çok özlemişim:(
    Rüzgar gülünü ilk gördüğümde sualtında profesyonelce çekilmiş bir balık türü zannetmiştim(: Hehhe ama bayıldım aynından ben de isterim(:
    Keyifli günler şeker Lalişim. İstanbul'un tadını çıkarmayı bilen keyifli kadın..((:

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))