Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

27 Aralık 2007 Perşembe

bu yazıya başlık mı uyar

Beni eskiden tanıyanlar bilir, bazı bazı yani genelde diyelim şuna :)) , hocanın karısı durumlarım vardır. Yüz kere yazdım ya , herkes de zaten bilir ya. Hocaya demişler , karın çok geziyor, sanmam demiş, o kadar gezse bizim eve de uğrardı. Aynen o moda girdim yine. E programımım da vermiştim biliyorsunuz .
Salı günü has görümcem , yani favori görümcem ve grubuyla okey oynadım. Ben bu oyunu öğrendiğimde sanırım süt dişlerim falan çıkıyordur. Kahve kültürüm iyidir yani , aznifiydi, beziğiydi, hoşginiydi,tavlasıydı , konken sivrinek gibi gelir. Yani taşlı taşsız tüm oyunlar, İskambilde oynan tüm oyunlar. Hepsini bilirim. Bu kadınlar beni mat etti. Kaput gittim anlayacağınız. İlaç olsun bi kez açmadım. helal olsun onlarrraaa.
Dün Zuz la alış- veriş yapmak için Kadıköyde buluştuk. Gamze kaçırır mı?, bizim alış-veriş manzaralarımızı O da geldi, okulu kırdı. Hava da güzeldi. Yani kış havasına göre. Alış-veriş de aramızda geçen konuşmaları aktarıyorum size. Benim için girdiğimiz mağazadayız. Ben koltukta oturuyorum. İşaret ediyorum ikisine
-şunları şunları getirin, bakayım.
Onlar, ellerinde başka şeyler,
-bunlar nasıl
aslında güzeller ama bana olur mu?
Zaten kendimiz için sorduk.
işte buna benzer konuşmalarla benimle ilgili kısım biiti. Sonra bir şeyler yiyelim dedik. Şuralar da her zaman gittiğimiz gözlemeci vardı dedim ben. Zuz da ayyy canım gözleme çekti hadi gidelim dedi. Gittik ki , Orası yerle yeksan olmuş. Gamze- bizim gittiğimiz yer var dedi. Otantik diye bir yer. İçeri girdik. Gayet şık. Kadınlar yukarı bir yerde hazırlıyorlar gözlemeleri . Türkü çalıyor fonda. Ayrıca yöresel yemekler de var. Siparişi verdik. Duvarlarda gazete yazıları var. Çerçeveye konmuş. En iyi 10 gözlemeciden biriymiş. , Başka bir gazete de türkü eşliğinde gözleme diyor. Ama bizim Zuz koltukların döşemelerini beğenmiyor, benim gözüm gözleme açan kadınlardan birinin boynuna takılıyor. Hani şu isim yazan kolyeler var ya. Kadının boynundaki iki sıra. Mektup yazacakmış falan diyorum ben. Fikir yürütüyoruz, acaba alttaki soyadı mı?, iki çocuğu var da ikisinin adı mı?. Sonra gözlemeler geliyor.Masa cam, gözlemeyi kesmeye çalışırken, tabak masada dingil dingil dönüyor. Onu eleştiriyoruz. Tabağın altına peçete koyun, dönmüyor diyorum. Peçetelikteki tüm peçeteleri kullanıyoruz. Gözlemeler güzel, ama sanırım karabiberin kapağı açıldı iç malzemeye dökerken. Yoğun bir karabiber tadı var. Zuz, başka bir tadı örtmek için mi yaptılar acaba diye fikir yürütüyor. Ayy sonun da oradanda çıktık. Hadi babama eşofman alalım, kacamın hem doğum günü, hem evlilik yıldönümüz , hediye bakalım , çiçekçilerle pazarlık yapalım derken eve bayağı bir geç döndük. Sonra yemek , tv, çay ,kitap , gazete faslı.
pekiiii, bu günlerde bizim ev de ne pişti. Bilindik yemekler pişti. Ama geçen gece ben yine bir şey uydurdum onu yazayım. Tam yatıyoruz, mutfakta dolaba konacak yemekleri kaldırıken. Açık yarım kiloluk süt gözüme ilişti. Ertesi güne beklerse ben bundan huylanırım dedim. Hemen onu küçük bir tencereye döktüm. İki kaşık nişasta , iki üç kaşık şeker koydum. Bir elma rendeledim içine, bir de havuç. Pişirdim aynı muhallebi gibi. Tarçın ve vanilya da koydum.Bol dövülmüş ceviz ilave ettim. O sıra mutfağa su içmeye bilican Gamze geldi. Ne yapıyosun dedi. İçine koyduklarımı saydım. Biküide koysana dedi. Valla iyi fikir dedim. Yarım pakette bisküiyi içine kırarak koydum. Küçük bir borcamı önceden ıslattım tabii, bu karışımı içine döktüm. Ertesi akşam çayın yanında sundum. Herkes bayıldı. Sıra ismini bulmaya geldi. Bence çok sağlıklı bi pasta. Sütlü ,cevizli, meyvalı ooo bunun adı. Yanaktan kan damlatan pasta olsun:))
Hani şık restoran mönülerinde var ya. Neredeyse yemek isminde , tarifini de verecekler. Mersela şöle bi yemek vardı. Taze fasulye yatağında, buharda pişmiş levrek yanında, haşlanmış brokoli ve havuç. Vallahi atmıyorum Aynen vakidir. Tanığımdır. Hadi giitim yine ben.

8 yorum:

  1. sizin tam tersiniz en de hiç anlamam o taşlı, taşsız oyunlardan. üzüldüm yenildiğinize.
    Alışveriş yanınızdakilere yaramış ...

    YanıtlayınSil
  2. Canım Kankiii!!!!
    Hadi atla gel akşama güveçte türlü var :)
    Sahi kurban eti ile dün akşam pişirdim,
    Bu akşam için,
    Yanında da bulgur pilavı,
    Pek yakışmadılar belki birbirlerine ama,
    Oğlanlar pilav ve makarnadan sıkıldılar, değişiklik olsun dedim,
    Senin tatlı süper olmuş,
    en kısa zamanda deniyeceğim,
    Evlilik yıldönümüznüz yarın akşamdı değil mi?
    Nice mutlu senelere,
    geçen seneki yazını hatırladım şimdi,
    resim de koymuştun, pek şıktın
    mutlu ve uzun bir ömür versin Allah your koca ve sana
    öptüm seni

    YanıtlayınSil
  3. yav kardeşim buraya da şu acele mesaj kutucuğundan koyunsanıza. açana kadar anam ağlıyor.
    yılbaşı için özel bir şey hatırlamıyorum ama güzel şeyler pişiyordu. mısır patlağı eşliğinde oynanan tombalalar...
    bir de nişanlı kız evine oğlan evinden yemiş sepeti gitmesi geleneği var. hertürlü kuruyemiş, meyve ve en üstte de tavuk olan bir sepet. (arzuya ve ailenin konumuna göre içki de olabiliyor)
    önce hamal/fakirden birisi kız evine bu nevaleyi götürüyor. akşam da damat adayı geliyor. tavuk, dolma olarak önüne çıkarılıyor. ailenin de gelebildiği bu yeniyılı karşılama gecesinde maaile sokağa/bahçeye çıkılıp kartopu oynanabiliyor.
    kalan senayoyu siz kurun artık.
    sağlıcakla
    solist

    YanıtlayınSil
  4. merhaba ablacığım
    kizirlğe devam ediyoruz:)) kizir çok gezen trabzonda öyel diyorlar:)
    bende sevmem taşlı oyunu:)
    ben hala tatlıya isim arıyorum ama bulmadım ne çare:)
    geçmiş bayramın kutlu olsun
    mutlu haftalar

    YanıtlayınSil
  5. Canım Lalecik..

    Valla döktürmüşsün yine..:)
    Oyun demişsin ya.. Hiçbirinden anlamadım gitti.. O kadar anlatırlar yine de beceremem.. Bu taraf gelişmemiş bende işte..:)

    Bazen yazının sonuna geldiğimde tekrar başa dönüyorum " acaba nasıl başlamıştı " diye..:)
    Hatta karşılıklı konuşuyoruz hissine kapılıyorum çoğu zaman..

    Ben tabi geç saatte geldiğimden, şimdi evlilik yıldönümü gününe denk gelmiş oldum dimii.. O zaman tekrar kutlarım sizi..
    Okuruz gelişmeleri dimii..:)

    Bu arada ; Keşke pastaya " Lalenin gece dansı " adını koysaydın baksana son dakkada neler başarabiliyorsun.. Helal arkadaşım.. Ama aldım yine tarifi deneriz gecenin birinde artık..:)

    Şimdilik hoşçakalasın
    Sevgilerimi bırakıp kaçtım ben.. Hee bide kocaman sarıldım ve öptüm seni..

    YanıtlayınSil
  6. nice, niceeeee yıllara
    eşinle, kızlarınla ailenle...
    birlikte , hep birlikte çok çok yaşlanın
    hep mutlu olun hep böyle klaın....

    öptüm sizleri
    sevgilerimle

    YanıtlayınSil
  7. hiiii ben de daha yaşamım boyu hiç taş oyunu vs. oyunları oynamadım,
    üniversite bitene kadar sadece ve sadece odalarda keman çalıştım,dünyadan bir haber :((

    YanıtlayınSil
  8. yeni yıl yepyeni bir başlangıç için fırsattır...
    2008 tüm isteklerinizin gerçekleştiği ve
    mutluluklarınızın daim olduğu yepyeni bir yıl olsun...
    sevgilerimle ...
    gülten

    YanıtlayınSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))