Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

14 Ağustos 2014 Perşembe

Nostalcici geldi haaanııımmm

 Leylak Dalı bir yazı yazdı, yazısını bitirirken de  aynen şöyle yazmış ''Son olarak, hayatının bir döneminde-daha ziyade çocukluk-duvarında bu halıdan asılı bir eve girdim ya da yaşadım diyenler parmak kaldırsın :) Resmi görünce hiiiih dedim. En eski arkadaşımı,sırdaşımı buldum. Benim çocukluk yatağım duvara dayalıydı. Ordu  rutubetli bir yer malum, Annem yatağımın dayalı olduğu duvara bu duvar halısını asmıştı. Geceler boyu elimi üzerinde gezdirerek, oradakilerin yerine kendimi koyarak ne hayaller kurdum, neler anlattım bir bilseniz. Elinde mavi nazar boncuklu çanta olan kadın en beğendiğimdi ve doğal olarak da kendimi onun yerine koyardım. Duvar halısında evcilik gibi bir şey oynardım işte...

(Fotoğrafı çeken: Leylak Dalı
Fotoğraf makinesi Funda(Madeni Cesaret)  :)


O duvar halısını görünce - aa bi tane de ayılı olan vardı dedim.Ama tüm aramalarıma rağmen onu bulamadım ama  tablosunu buldum.Meğer aslı bir tabloymuş. Ivan Shishkin isimli Rus ressam tarafından yapılmış.Yaz aylarını geçirdiği Estonya'da 1889 yılında yaptığı düşünülüyormuş.Adı;Bir Çam Ormanında Sabah... Rusya'da en sevilen iki tablodan biriymiş.( diğeri  hangi tablo acaba çok merak ettim, iki yıl önce bir Rus resamlar sergisi gezmiştim. Gezerken işte bu resim diyorsunuz) Bana bu halı;'' Ayşegül  Ormanda'' kitabını hatırlatırdı.





Şimdi bu nostalji işine dalınca;  Annemin çapraz olarak astığı  (zaten herkes de öyle asıyormuş)Arap kızlarını anmadan olmaz...Bir kaç yıldır karı koca bunları aramaktayız. Nerede bir eskici görsek hemen dalıyoruz. İnternette bir iki yerde satışına rastladım ama hasarlıydı... Olmadı Beyaz'dan isteyeceğiz artık:)Onun stüdyosunda ve Seksenler dizisindeki evde var... Bu aşağıda gördükleriniz gibi...Gitti Gidiyor da bulduğumu sanmıştım ama satılmış.

Sizin çocukluğunuzdan, aklınızdan silinmeyen objeler var mı?




27 yorum:

  1. Geyik ailesi olandan da bizde var ;anne geyik baba geyik ve çacukları ormandan bize bakar dururlardı.Annemlerin yazlığında kaldı sonrasını bilemiyorum...anılar gözlerden geçti film seyretirdi.Teşekürler Lale 'ciğim.

    YanıtlaSil
  2. Eskilere gittim, benim yatağımın duvarındaki halı geyikliydi, goooledan buldum, su içerlerdi dereden :) O arap çift de çook yıllar inmedi duvarımızdan.. ne güzel yazmışsın, eline diline sağlık...

    Funda Özdemir

    YanıtlaSil
  3. Anneannemin arapbacıları.Sonra annem eteklerinde arap bacılar olan bir elbise dikmişti.Bacılarla oynamak için makasla elbisenin eteğini kesen bendim...Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bu halıların bir de geyikli olanları vardı. Halamların evindeki koca bir ren geyiği idi.

    Çocukluğuma ait aklımdan silinmeyen babaannem ve anneannemin kaminato(minik ispirto ocağı) ları. İkisi de kahve yaparlardı üstünde. Biraz benzerini internetten aldım, işlemiyor ama saklıyorum. Vardır böyle eskiye düşkünlüklerim :)

    Bu arap bebeler ablamda vardı, atmıştır herhalde

    YanıtlaSil
  5. Sari kahve fincanlari ve yemek tabaklari.
    Gullu perde herhalde asilmayan ev kalmamisti simdi öğrenci evlerinde var.

    YanıtlaSil
  6. Bu halının aynısı bizde de vardı geyikli olan da kayınvalidemde benim oldular. İki çekyatımın altına serili ileride belki kızım değerlendirir.Arap bacılı değilde mor kız oğlan vardı bende de sonra attım.Seksenlere bakınca zaten hep tanıdık objeler.Benim de aklıma baklava dilimli ve şerit şerit yapılan örgü paspaslar geldi çeyizlerimize konurdu Türkan

    YanıtlaSil
  7. duvar halisi yoktu.. arrap bacidan yaka ignem vardi.. halamin balkonundan dusurmustum.. duvarda yoktu...
    bizimkiler cok kendine munhasir insanlardi.. cocuklugumdan unutamadigim esya annemin dikis makasi sindi bende.. kirmizi kristal vazosu o da bende ve icinde iki kirmizi elma olan emaye bir tepsi=)

    YanıtlaSil
  8. Ah olmaz mı dur düşünüp yazayım ben de 😊

    YanıtlaSil
  9. Biz de değil ama teyzemde vardı :) o duvar halısından.öperim.

    YanıtlaSil
  10. Ne menem bir hastalıktır bu Nostalji, bir otobüs yolculuğumda kullandığım tuvaletin camları anneannemin eski evinin camlarına benziyor diye ne ağlamıştım :(

    YanıtlaSil
  11. Evet var Lale Abla :) Anneannemim evinde saat başı kafasını dışarı çıkaran guguk kuşlu saat,arkası dolap olan kanepe, önü fermuarlı kumaştan dolap (bunun adını unuttum),

    YanıtlaSil
  12. O duvar halısından amcamların evinde vardı çok severdim divanın hemen arkasında kadife miydi bilemiyorum yumuşacıktı.Çalar saat herkeste vardı sanırım şu üstte 2 zili olan,yuvarlak kocaman artık yünlerden örülen yıldız renk renk paspas vardı, kıbrıstangelen sarışın, esmer, kızıl minikyumuşak biblo bebekler vardı bir de

    YanıtlaSil
  13. Galiba çoğunlukta Geyik resimli duvar halıları.. Bizedede gölde su içen geyik ailesl vardı.. Hala var köyde.. O zamana ait, Almanya'dan gelme altın mı, turuncu mu rengini hala bilmediğim parlak turuncu kahve fincan takımı, kadranında sürekli yemini yiyen bir tavuklu saat tik tak, tik tak.. Her akşam aynı saatlerde kurulan. Sonra saatli maarif takvimi. Her yaprağı okunacak.. Okunmamışsa bir yerde toplanacak, topluca okunacak.. Zemheri ne zaman, kocakarı soğuğu ne zaman, pastırma sıcağı ne zaman, cemreler ne zaman düşüyor, ordan bilirdik. Günün yemeğini oradan okusakta herkes kendi bildiğini okurdu, tıpkı o gün doğan çocuk isimlerini kimse iplemediği gibi.. Ama hep saatli maarif takvimini, fazilet takvimine göre daha eğlenceli bulurdum.. Başka bir sürü şey varda çok uzun olacak şimdi;))

    YanıtlaSil
  14. Mine Hanım
    Çok teşekkür ederim. Hemen bakacağım.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar gördüm ki, favori olan geyikli halıymış ama o da bizde yokmuş:)
    Hepinize katkılarınızdan dolayı bin teşekkür...

    YanıtlaSil
  16. Rica ederim Lale Hanım. Yalnız sonucunu mümkünse yazabilir misiniz? :))

    YanıtlaSil
  17. Mine Hanım objeyi gördüm. Benim istediğime benziyor. Boyutlarından emin olmadım bir tek...

    YanıtlaSil
  18. Lale Hanım, panonun ebatlarını veriyor altında 25x35 cm. olarak. Step Art sınırlı sayıda üretim yapıyor ve ürünleri özel teknikle el yapımıdır.

    YanıtlaSil
  19. Aşağı yukarı 15x20 cm ediyor her biri sanırım.

    YanıtlaSil
  20. boyutlar mükemmel...Baktım stoklarında varmış. Fakat fiyat biraz pahalı geldi. Mutlaka değeridir ama...

    YanıtlaSil
  21. merhaba ben arap kız ve erkekle olan duvar susunu almak iistyorum sizce nereden alabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Mine (Mine Hanımın Günlüğü) şu aşağıdaki linki vemişti bana da...Umarım işinize yarar...
      http://www.sevgilievim.com/nostalji-arap-cift

      Sil
    2. Merhaba arap kız ve erkek yapıyorum.Almak isteyenlere gönderebilirim.

      Sil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. Kahveci guzeli halisini bulabilrmiyim 'kahve tanitiminda kullanmak mumkunmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın bilemiyorum ama internet üzerinden araştırmanızı tavsiye ediyorum.
      Kahve tanıtımında kullanmak çok iyi bir fikir.

      Sil
  24. Kahveci guzeli halisini bulabilrmiyim 'kahve tanitiminda kullanmak mumkunmu

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))