Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

26 Ocak 2012 Perşembe

firari

Bu günün etkinliğ kızların rutin göz, kulak burun boğaz muayeneleri için doktora gitmelerini fırsat bulup benim evden firar etmemdi. Çok uzağa gitmedim gerçi... Görümcelerle aynı mahallede oturmanın lüksünü yaşar bendeniz biliyorsunuz... Sağlam bir okey partisi yaptık. Ailenin art directörü Meral yine ailenin bilgisayar teknolojilerinden sorumlu Memo , ben ve görümcem dörtlüsünden müteşekkil grup ile... Görümcem canım benim, benim için özel diyetik mönü hazırlamıştı. Yalnız ben, Memo ve Meral hem oynayıp hem de çan çan konuşma işini aynı anda götürmeye çalışırken; Hadiye Hanım, kattı önüne bizi sürdü gitti:))

Akşam ça( akşam çağı, akşam olunca anlamında Orduca:))eve dönerken de ev ahalisine hazırlanan azık torbamı alıp eve döndüm.

Bu akşam Fatmagül gecesi tabi ben yerine bi dizi hazırlayana kadar. Öyle Bir Geçer Zaman ki'nin yerine Seksenleri oturttuğum gibi :))

Gamsegamse'nin de dans gecesi. Perşembe akşamları salsa yapar hanım kızımız...Naziş bu haftayı tamamiyle dinlenmeye ayırdı. Sadece yürüyüşlere katılıyor. Yürüyüş derken dün akşam karı koca akşam yürüyüşüne çıktık. Bizim burada pek meeşur bi sandviççi var, Patso... Başka yerlerde de görebilirsiniz ama asıl yeri, doğuş yeri burası. yanyana bir sürü vardır ama bunun önü acaip kuyruk olur. Dün akşam tam onun önünden geçerken Fener Yolu'nda oturan kuzenimi elinde kocaman sandviçle onun önünde bastım:)) Yok trafik sıkışmış da buradan sardırmış yolu da hahha yemezler. O üniv. öğrencisiyken görümcemin kiracısıydı burada... tadını biliyo yani bu Patso'nun . Yüz kere yazdım ama bir daha yazayım. Görümcem bir gün bunlar evde yokken evlerine girmiş bir şey bırakmaya, bir bakmış bir not... eve ilk gelen pilav tenceresini yıkasın diye... Napsın kadınceyiz yıkamış. Niye yıkadın dedim- e ne yapayım ilk ben girmiştim eve dedi. Yüz bininci kez okuyanlar kusura kalmasınlar.

Bu akşam yeni bir kitaba başlayacak olmanın keyfini yaşıyorum...Acı Çikolata... Bir çoğunuz okudu biliyorum. Bende de çoktandır sıra bekliyordu. Meksika'lı bir yazar,Laura Esquıvel...İçinde yemek tarifleri, aşk öyküleri ve kocakarı ilaçları olan bir roman...Süpperrr bayılırım...Fürüzan'la güp güp etti yüreğim. Sıcak sobalar başına kıvrılmayı, üstüme soba yanmayan yerden gelen soğuk yorganlar örtmeyi istedim. Ben uyurken burnuma soba üstüne konan portakal kabuklarının kokusu, çaydanlık fıkırtısı, demli çay kokusu, uykularıma radyo sesleri karışsın, mırıl mırıl konuşma sesleri,vapur düdüğü geceyi yırtsın gelsin kulağıma dolsun istedim. Hala da istiyorum. Füruzan ya niye yazmazsın ki yeniden...''Sevda Dolu Bir Yaz''' bir sevda gibiydi ...Sanırım çok yakında Kitap Okuyan Kız için bir Füruzan yazısı patlatırım:)

Bazen uzaklardan yazan bazen de Moda'da beni gören ama acaba diye ses çıkarmayan Uzaklar , benden bir kaç hem kolay hem besleyici yemek tarifi istemiş. Benim yemeklerim hem hep kolay hem de hep besleyicidir zaten:)) yoksa nasıl hem gezip hem böyle diyet peşine düşecek duruma gelirdim.

Bizim evin en çok baş vurduğu acil durum yemeği, gemici patetesi de denilen yumurtalı patatestir. Küçük küçük doğranmış patetesleri ya kızartın ya da haşlayın. Bir teflon kaba alın, üstüne çırpılmış bir kaç yumurtayı, ve baharatları dökün bir kapakla ağzını kapatıp kısık ateşte pişirin.Yanında çay...üüff
Şimdi bir iki tavuk çeşitlemesi..
Bir fırın kabına kalın kalın soğan halkaları doğrayın, üstüne kırmızı közlediğimiz biberlerden sanırım paprika deniyor... Sivri yeşil biberlerden doğrayın... Bir baş sarımsağı iyice yıkayın ama soymadan bütün koyun.. bir kaç elma dilim patatesi de ilave edin... Sonra istediğiniz tarz tavuk parçaları, baget olabilir, incik olabilir biz tavuk pirzolayı tercih ediyoruz... Şimdi acı severseniz acı biber salçası , bir tatlı kaşığı hardal, karabiber ile bir çorba kaşığı zeytinyağ ile yarım çay bardaklık bir sos hazırlayıp fırına sürün. Sarımsakları hüüp hüüüp diye içinize çeke çeke yiyin...Bu fırında pişerken yanına artık pilav mı ?salata mı? ne yaparsanız yapın.

Yine defalarca tarifini verdiğim bir yemek... Kuşbaşı doğranmış tavukları akşamdan soya sosuna yatırın... aman tuz koymayın biliyorsunuz bu sos tuzlu... Sonra bunları mısır unu ile bir güzel harmanlayıp tereyağda kızartın. Vog tava kullanırsanız çok rahat oluyor. Bu yemeği yaptığımda hiç kimse tavuk yediğine inanamadı ...

Acil durum yemeklerimden biri de boş zamannımda köfte yapıp tepsiyle dondurucuya koyup, iki saat sonra onları tık tık toplayıp buz dolabı poşetlerine doldurmam sonra da karnı acıkına hemen bir iki köfte çıakrıp çözülmesini beklemeden kızartıp yaptığım ekmek arası köftelerdir... Aarsına artık marul , domates ile garnitür yapabilirsiniz.

Ama en en acil durum yemeğimiz hemen makarna haşlayıp bir ton balıklı makarna olayına girişmemizdir. En tutulan S.O.S yemeğimizdir.

Bir de sebze yemeği verelim. Kabakları istediğiniz şekilde doğrayın, üstüne bol dereotu, maydonoz, taze soğan, sarımsak ve domates doğrayın üstten biraz yağ gezdirin...kısık ateşte hiç su ilave etmeden pişirin. Yanına makarna ve yoğurt oh ne la keyif...

Şimdilik aklıma gelenler bunlar...

7 yorum:

  1. Of of Acı Çikolata... İnanır mısın, hep o sıfırdan okuma keyfi için ah keşke okumamış olsaydım dediğim romanlardan biridir, müthiş saatler seni bekliyor haberin olsun Lale Ablacım:) Bak kar da geliyormuş, avaz avaz bağırıyorlar, oturur koltuğuna misler gibi okursun.

    Şarkılar Kitabı beni de aldı götürdü. O sobanın başında üç arkadaşın oturup ettikleri kahvaltıya da, sohbetlere de içim gitti. Koltukta uyumasına izin verdikleri ufaklık olmak istedim:)

    YanıtlaSil
  2. Offf Lale hangi birini yapayım ben ya?:)))))
    Acı Çikolatayı okumadım ben, okumalı ama di mi zamanı geçmiş bile :)))

    YanıtlaSil
  3. Offf Lale hangi birini yapayım ben ya?:)))))
    Acı Çikolatayı okumadım ben, okumalı ama di mi zamanı geçmiş bile :)))

    YanıtlaSil
  4. Lale Abla, Acı Çikolata nefis bir kitap; geçen kış okumuştum ben de. Beğeneceğine eminim...

    YanıtlaSil
  5. tarifini verdiğin kabak yemeği ben de ozellikle baharda sık yaparım cok da sevilir...dereotu cok yakışır..soya soslu mısır unlu tavuk yarın akşam ki yemeğim olsun diye dusundum..tereyağ da cevire cevire kızartmışsındır diye tahmin ediyorum uygulayınca anlarım sanırım:)...başka başka tariflerini de bekliyoruz...çok sevgiler

    YanıtlaSil
  6. şu bi de yemek tarifi verip ooh demelerin yok mu ??.. alrmsin..
    şu senin patatesli yumurta bizde patatesli omletti.. çocuklara hiç yapmamışım annem pek severdi.. bir gün havalı yemek isteyince 20lik.. ben bunu frittata diye yutturmuştum..=) ası italyanca olunca.. havalı oluyor..

    ataletin öper gider..

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))