Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

14 Ocak 2012 Cumartesi

Bir kitap bir film


Dün izledgim film...Goethe'nin İlk Aşkı...Bu filmi Naziş ile sinemada izlemek istemiş ama fırsat bulamamıştık.İzledikten sonra keşke sinemada izleyebilmiş olsaydım dedim. Çünkü görsellik açısından da çok zengindi film.
Özetle Film, hem Alman ve dünya edebiyat tarihinin en önemli isimlerinden biri olarak kabul gören Johann Wolfgang von Goethe'nin henüz genç bir hukuk öğrencisiyken kendisine ilham kaynağı olan aşkını baz alıp Genç Werther'in Acıları'nı yazma sürecini anlatır. Bu kitabı 25 yaşındayken altı haftada yazmış, kitap yayınlandıktan sonra bir intihar salgınına yol açtığı, Werther'in giydiği kıyafetlerin çok moda olduğu hatta Napolyon'un bu kitabı hiç yanından ayırmadığı söylenir.Kitap bir mektup roman şeklindedir. Dünya çapındaa ilgi uyandıran ilk Alman romanı olarak, Alman edebiyatında bir dönüm noktası olmuş.Romanın arka planının Goethe'nin gerçek yaşamına dayanması da kitabın etkisini artırmış.Yazarın içtenliğine bağlanan bu durum okuru da başka bir açıdan etkilemeyi başarmış. Sonuçda Goethe; karşılıksız aşkının acısına dayanamayarak intihar eden bir romantik kahraman hediye etmiş bize. Kitap yeniden basıldı haberiniz ola...

Film bu kitabı yazıp, meşhur olan Goethe'nin halk tarafından çılgınca karşılanması , ellerinde kitaplarıyla O'na koşması ve roman yazma isteğine kızıp onu hukuk eğitimi için zorlayan babasının herkese o benim oğlum O'nun adı Goethe...bu kitabı o yazdı demesiyle son buluyor hehehe Zuz kızacak filmin sonunu söyledim ama bu filmde önemli olan son değil, sona kadar gelen süreç. Zaten filmi izlerken acaba sonun da ne olacak diye bir duygunuz olmuyor.Olmuyor dedik yav,izleyin görün sonra da kitabı okuyun...Küçücük bir kitap zaten...

Çok film , kitap yazısı yazdım ama hiç bu kadar iç içe geçen kitap ve film olmamıştı. Kitap olan film değil, bir kitabın yazılma sürecine, doğumuna şahit olacağımız bir film ve kitabı okurken nasıl yazıldığını bileceğimiz bir kitap olmaları açısından kayda değer oldu diyorum:)

Bu cumartesi sabahından selam hepinize, İstanbul'da hava soğuk ve kapalı...Dün kü güneşli havadan eser yok.Bizim hafta sonu programımızda Cancan ile Çizmeli Kedi izlemek var.Filmde üç boyutluymuş. Bakalım o gözlükleri gözünde tutacak mı? Geçen haftayı çok hasta geçirdi. Telefon konuşmalarında çizmeli kediye gidecekmiyiz diye sordu devamlı.

Hepinize iyi hafta sonları...


ve en son güle güle Toros...güle güle Lefter

not:Rauf Denktaş^ın kod adıdır Toros...

7 yorum:

  1. Lale hanım,tünaydın.Erken kalkan yol alır misali bir film bir kitap açıklaması için teşekkürler. Sizi seviyorum.Aysel G.(mail atan)

    YanıtlaSil
  2. Aysel Hanım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Filmi sinemada izlemiştim, dediğiniz gibi perdede izlemenin tadı başka:)
    Filmi ben de severek izlemiştim.

    Çizmeli kedi benim kalbimi de fethetti, küçükken kitaplarını severdim:)
    Ama sinemada ilk tercihimi galiba Zenne'den yana kullanacağım...
    Mutlu hafta sonu...

    YanıtlaSil
  4. Message flagged
    Saturday, January 14, 2012 12:13 PM
    BÜKEM "bir film bir kitap" kaydınıza yeni bir yorum yaptı:

    Sizi yenilikte kefettim Lale Hanım;tutkularımız ve hayata bakışımız öyle paralel ki..Keşke dostum olsaydı diye düşündüm...Bundan sonra daha sık görüşme dileğiyle

    ...........................
    Sevgili Bükem Hanım yazıma yazmış olduğunuz yorum mail adresime düştü fakat yorum sayfasında çıkmadı... Nedense uzun süredir sizin gibi bir kaç akrkadaşımın yorumlarını spam olarak algılamaya başladı. Halbuki diğernuz yapmış olduğu yazıma yapmış olduğunuz yorum görünüyor. Benden kaynaklanmayan bu durumdan dolayı kusura bakmayın.Ayrıca
    teşekkür ediyorum yorumlarınız için

    YanıtlaSil
  5. geçen hafta Melisa ve babasının hastalığından dolayı, hep uzaktım sizlerden. napıyordur şimdi lale hn diye düşündüm durdum. geriye dönük okuma yapıcam şimdi. bugün melisayı çizmeli kediye gönderdim babasıyla, ben de hep yattım kitapokudum film izledim. bu filmi ,izlememiştim...

    YanıtlaSil
  6. Geldiğimde yine alınacaklar listesine eklendi :) öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. lalem can canla çizmeli kedi çok eğlenceli olmuştur eminim
    arı maya kıyafeti ile mi gidecek filme yoksa :))
    kitap film tam olarak zevkli bir ikili olmuş desene
    güzel haftasonları

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))