Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

14 Eylül 2010 Salı

Sonunda kavuştum evime... kendime:)) Kızların tatile girmesiyle birlikte 51+10 gün ev onların hakimiyetindeydi...Gece iyi geceler dileyip yataklarına gidenleri, sabah salonda uyurken ve bardak dolu sehpalarla, toplayıp yattığım mutfağı yine toplanmadan önceki haliyle bulduğum günler bitti heheheh ev bana kaldı... Artık akşamları salonu toplayıp yatıyorum... makinemi de çalıştırıyorum... sabah bi tantana ile uyanıyoruz beş buçukda ama en geç saat yedi buçukda ev sessizliğe bürünüyor... Onlara çalışma hayatlarında sonsuz başarılar diliyorum ve gelsin çaylar kahveler... filmler diyorum heheheheh...

Hava da artık tam sevdiğim kıvamda... Geçen yıl uzun ve şahane bir sonbahar yaşamıştık, dilerim yine öyle olur.

Kitap okumada ramazanın etkisimiydi bilmiyorum çok ama çok yavaşlamıştım... Ramazanda bir buçuk kitap okumuşum... şansıma bu yılki kitaplarımın hepsi ansiklopedi gibiydi ama... İstanbul hatırası yanlış hatırlamıyorsam beşyüz küsur sayfa falandı... Lolipop Pabuçlarda hemen hemen öyle... Çikolata filmini izlediyseniz ya da kitabını okuduysanız bu kitap onun devamı... kitap kahramanlarıda aynı kişiler zaten... Her iki kitabı okurken yanınıza çikolata almayı unutmayın... Çikolata oynadığı zamanlarda , 15dk lık arada standtlarda hiç çikolata kamamıştı.

"Çikolata" filmi, kırmızı pelerinlere sarılmış bekar bir anneyle kızının küçük bir kasabaya gelmesiyle başlıyor.
Ana - kız, bağnaz kasabanın muhafazakar dünyasında, tam da büyük perhizin ortasında, nefis bir çikolata dükkanı açıyorlar.
Ahalinin önderleri önce kuşkuyla, giderek öfkeyle bakıyor onlara... Lakin dükkandan yayılan kakao kokusu öyle davetkar, öyle tahrik edici ki, bir süre sonra sabır taşları çatlıyor; mümin kasabalılar bu günah çağrısına uyup birer ikişer dükkana damlamaya başlıyor.
Ve kırmızı pelerinli cazip kadın, her gelen müşteriye, kendi damak zevkine, ruhu haline uygun bir çikolata armağan ederek, onların bilinçaltında saklı kalmış aşkı, coşkuyu, nefreti, şehveti ortaya çıkarıyor.
.Diziler tam gaz başladı... Ezel izlemeyi bırakmıştım ama Kıvanç Tatlıtuğ'un hatırına tekrar dönebilirim gibi:))Ben TRT1in mahalle dizilerini izlemeye kararlıyım bu yıl bakalım...Ha bir de Deli Saraylı var... yıllar sınra yeniden Perran Kutman...
Şimdilik bu kadar hadi gittim ben.

11 yorum:

  1. Lale'cim sefannn olsun :)Çikolata filmini izledim evet,bak şimdi lolipop papuçları aklıma soktun ;)Deli saraylıyı çok izlemek istiyorum ama bakalım bazen iş saatleri uymuyor bana :( sen şu güzel dizileri bir liste yap benim haberim olmuyor :)ya da unutuyorum tv açmayı ;)çoook öptüm hadi ben de gittim iş bekliyor...
    asis

    YanıtlaSil
  2. Lale sizin evde toplanmayan mutfak yuzunden teror estirilmiyor mu yani? Biz etrafta bir catal biraksak (yikanmamis degil, kurulanip kaldirilmamisindan bahsediyorum) annem o catalla gozumuzu oyardi vallahi. Vahsi degil, titiz bir insandir diyeyim de simdi olur da bunu gorurse yine de oymasin gozumu.

    Ne oldu, aynisi ben oldum. Ise gec kalacagimi bilsem mutfak tezgahimi silmeden, koltuk kirlentlerini potpotlemeden adim atmam evden.

    Madalya takacaklar sanirim yakinda.

    YanıtlaSil
  3. valla Deniz, aynı senin gibi bir Anneye sahiptim, sinemaya giderken bile elinden toz bezi toz ala ala çıkardı evden... Arkadaşlarım geldiğinde şöle gönlümce dağıtamadım evi... aynı Annem gibi oldum sonra, çalıştığım zaman bile en üç dört çeişt yemek , kurabiye kek hazır olurdu... dondurucuda ise hazır kuvvet yemekler... Ama çocuklarım gönüllerince dağıtsınlar evi istedim hep:)) gerektiğinde birlikte topluyoruz nasılsa:))

    YanıtlaSil
  4. hayırlı olsun lalem
    yeni öğrenim yılınız...
    ev sana kaldı nasılsa
    gönlünce yaşa canımm.

    YanıtlaSil
  5. Genelde çok derli toplu değilimdir ama yatarken,evden dışarı çıkarken ve tatile giderken özellikle dikkat ederim toplu olmaya.Ama dağınık olmayı severim :))

    Bu arada sevindim evinize kavuştuğunuza Lale abla.Bayılıyorum O keyifli anlarınızı okumaya.

    Deli Saraylı'yı bende bekliyorum merakla.Ahh birde Şevket Altuğ'u görsek bir yerlerde.

    Öptüm

    YanıtlaSil
  6. kankimmm
    kızlara ben de başarılar diliyorum
    çikolatayı izlemedim
    listeme aldım :)))
    diziler çok fazla ama kaliteliler belli ediyor kendini
    perran kurman hayranı olarak izlenecekler arasında deli saraylı
    kitap okumakta ben de tembelim bu aralar
    kışın hızlanacak eminim
    sevgiler selamlar sana

    YanıtlaSil
  7. çikolata filmini ilk izlediğimde nefessiz ekran başında kalmıştım.
    hiç kaçırılacak film değildir.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. öyle tatlı yazıyorsunki lale abla seni okumak keyif veriyor bana

    sevgimle...

    YanıtlaSil
  9. çikolata filmini çok beğenerek izlemiştim ve zaman zaman konuşuruz bizim kızlarla canımız delice çikolata çektiğinde :))
    evet deli saraylıyı herkez dört gözle bekliyor sanırım oyuncular çok sağlam
    şöyle diyorum ki sizin evin hallerindende sağlam bir dizi çıkar sen bunu bir değerlendir hıı
    keyifle izleriz süpersiniz maşallah
    sevgilerimle lale abla :)

    YanıtlaSil
  10. Laleciğim ben Çikolata filmini sinemada yıllar önce izlemiştim,güzeldi, çıkışda doğruca gidip çikolata almıştık:)
    diziler bu sezon fazla hangisini izleyeceğiz bakalım,bir şarkısın sen Türkan Şoray filimleri tadında,trt dizilerini izlemeyi düşünüyorum,sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  11. Kızlarınıza güzel bir öğretim yılı diliyoruz, sevgiler.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))