Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

15 Eylül 2010 Çarşamba

bir film bir kitap bir kedi iki dizi bir akşam , sabah sabah bir de şiir eklendi:)


Film; yine Zero'dan geldi... Bir Kore filmi... adı Yepyeni Hayat...Film akşama doğru geçti elime ancak... Bonservisi Zero'dan olunca merakla bekledim... Film izlerken aklıma hiç bir şey gelmesin diye evde ki tüm işimi bitirdim... Ortaya karışık bir tencere dolma ve barbunyamı da pişirdim... Kahvemi yaptım , yanına capuccinolu likörümü de aldım, oturdum filmi izlemeye ( bu likörü şiddetle tavsiye ediyorum markası HA RE ) .Filmi hepinizin ama hepinizin izlemesini çok isterim... Terkedilmişlik duygusu...ayrılık acısı.. yalnızlık duygusu bu kadar mı güzel anlatılır... ekrana elini uzatmak isteği bu kadar mı? yaşatılır görmenizi isterim. Ben kendim hakkında hep şöyle derim seyrciyim ve okuyucuyum... izlediğim filmleri , okuduğum kitapları saadece güzeldi diye anlatabiliyorum ama izleyin okuyun dediklerim gerçekten çok beğendiklerimdir.


Kitap; Kafka'nın Çorbası... dün akşam Gamse- Anne , D&R da buluşalım , arkadaşıma kitap seçelim dedi, tabi gitmişken ben de boş çıkmadım:)). Zaten çoktandır istediğim bir kitapdı. secilmis on dort yazarin ne pisirebilecegi, neyi sevebileceği yazar tarafından ve yazarların tarzıyla kaleme alınmıs bir yemek kitabı.Yemekleri denermiyim bilmiyorum ama dün akşam Jane Austen'in yazım tarzıyla yazılmış yemek tarifini-Tarhunlu yumurta- okurken pek eğlendim...Dizimin başlamasını beklerken iki yazardan iki tarif okudum .
Gelelim kediye, sabah yattığım yerden kedi miyavlaması duyunca aklıma, çocukluğumuzdaki sokak kedimiz Mustafa geldi. Bu ismi ona erkek kardeşim Metin vermişti. Öyle alışmıştı ki bize... Mustafaaa diye bağırdığımızda , nerede olursa olsun koşup yanımıza gelirdi. Mustafa , işi ileriye götürüp , her delikten eve sızmaya başlayıp, masa altından, yatakların içinden çıkmaya başlayınca; temizlik hastası Annem, fabrikadan bir çuval ve bir işci getirtip, Mustafayı arabayla şehrin öbür ucuna gönderdi. Aradan bir hafta geçti, Metin kahvaltısını yaptı, dışarı çıktı veee aaaa Mustafa geri gelmiş diye bağırdı. Annem çareyi pencerelere tel yaptırmakda buldu:)

Dün akşama iki de dizi sığdırdım. İkisi de yeni başladı. İlki Lale Devri... tercih nedeni adı ve Tolga Sayışman ve Hatice Aslan... ne de olsa güzelden ve yakışıklıdan anlarız az biraz:)) İlk bölüm için Kocamın fikrini söyleyeyim... adının hatırına izledik... İkinci dizi; Öyle Bir Geçer Zaman ki. Bakın bu tam benim tarzım bir dizi çıktı... İzlenebilecekler listesine koydum... hatta dizim yaptım. Yani bu kış ın salı gecelerinin dizisi büyük bir olasılıkla seçildi. Babama söyleyeyim de izlemeye başlasın...iki ay sonra gelecek:)) Dizileri ben seçerim nokta...

Bir de Orhan Veli'den bir şiir yazasım geldi

Handan hamamdan geçtik,
Gün ışığındaki hissemize razıydık,
Saadetinden geçtik,
Ümidine razıydık,
Hiç birini bulamadık,
Kendimize hüzünler icad ettik,
Avunamadık.
Yoksa biz...
Bu dünyadan değil miydik?

11 yorum:

  1. korelileri pek sevmesem de (bööö senelerdir onlarla çalışıyorum) filmlerini çok severim. taa ne zaman izlediğim old boy diye bir film vardı, hala hatırladıkça tüylerim diken diken olur.

    YanıtlayınSil
  2. HA RE 'nin önünden kaç kere geçtim ve acaba beğenir miyim beğenmez miyim diye vazgeçip bıraktım.E şimdi onaylanınca denemeye değer diyorum :)

    YanıtlayınSil
  3. Kitap çok hoşuma gitti. Ne yaratıcı bir fikir:) acil kitapçı ziyareti yapmam lazım, birikti bakılacaklar...

    Ya ben sizin yakınlarınıza bir yerlere taşınsam nasıl olur diye düşünüyorum. hani karşı binaya, üst kata, yan sokağa falan... ne keyifli olurdu bir de komşuluk yapmak:))

    YanıtlayınSil
  4. Öyle tatlı anlatıyorsun ki insanın iştahı kabarıyor :)))ben bu filmi izlersem davul gibi gözlerle gezerim herhal bir hafta ;)şiir şahane, Lale süpersin tavsiyelerini kulak arkası etmiyorum ha ;) ,öptümmmmm.
    asis

    YanıtlayınSil
  5. bu dünyadan değil miydik?
    ne güzel bir şiir

    canım benim
    ne güzel anlatmışsın filmi, kitabı, dizileri
    seni okuyunca hayatla içiçe sevgi ve enerji dolu bir kadın
    tam benim sevdiğim
    dost olmak istediğim diyorum içimden
    ne güzel seni bulmam :))
    film ve kitap acil alına izlene !!
    öptüm kankimmm

    YanıtlayınSil
  6. Kitabı ben de gördüm geçenlerde. Okumayı düşünüyorum.

    Dizilere de biz de baktık, Trt'te de çokça dizi var bu yıl.

    Güzel anlatmışsın yine , ama bir yemek eksik :) Olsa tam olacak .

    Limon Ağacı'nı bitirdim. Yazımı okursan çok sevinirim.

    Baki sevgiyle.

    YanıtlayınSil
  7. Öyle bir geçer zaman ki 'yi ben de çok beğendim Salı günü dizisi ilan ettim. Lale Devri'nin sevemedim de Cuma güün Deli Saraylı'yı merakla bekliyorum Lale'cim.

    YanıtlayınSil
  8. KORE FİLMLERİNİ VE DİZİLERİNİ HERZAMAN TERCİH EDER VE SEVERİM ADAMLAR BAŞKA BİR DUYGUYLA OYNUYORLAR SANKİ AMA BU FİLMİ İZLEMEYE BİR TÜRLÜ CESARET EDEMEDİM KORKTUM SANIRIM...

    YanıtlayınSil
  9. Bu yaz izlediğim filmlerden bir tanesiydi ve yazdıklarının her kelimesine katılıyorum kesinlikle izlenilemsi gereken enfes bir yapıt...filmin yönetmeninin hayatıymış diye duymuştum,bilmem ne derece doğru...ama çok güzel bir filmdi...

    YanıtlayınSil
  10. Sizi çok seven bir kediymiş Mustafa, annenizin çözümü de süper.

    YanıtlayınSil
  11. Webmaster cok tesekkurler...

    Selamlar Burcu

    YanıtlayınSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))