Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

28 Mayıs 2009 Perşembe

Sabah programlarını izlememe geleneğini bozup, bir kaç gündür Müge Anlının programına takıldım. Hay takılmaz olaydım. Yengesi tarafından öldürülüp sandıkta gizlenen üç buçuk yaşındaki çocuk. Ve yedi yaşına kadar hiç resmi olmayan, çöpten ekmek yiyen, pantolonu bile olmadığı için pijamayla dolaşan , annesi ve sevgilisi tarafından öldürülen çocuk.

O çocuk çöpten ekmek yerken, annesi bir adamla 10 lira karşılığında birlikte oldu. O çocuk buğday başakları arasında kurda kuşa yem olurken annesi gülüyordu. Yalanı hiç sevmeyen adam yalan söylüyordu. O çocuğun yedi yaşına kadar hiç resmi olmamış. Annesi ve babası tarif edip bir robot resmini bile çizdiremedi.

Hani bizim için en kutsal şey çocuklarımızdı. Her gün annesi babası ya da başka bir yakını tarafından öldürülen çocuk haberi duyuyoruz.

Bu günlerde içim öyle acıdı ki, boğazımda hep bir yumruk var.Çocuğum olsun diye dr kapılarında bekleyenler, denemedik yol bırakmayanlar, bu uğurda servet harcayanlar, diğer yanda da başlarından çocuk yağan bu caniler. Terslik nerede çözemiyorum.

10 yorum:

  1. bende çözemiyorum valla, o programı hiç seyretmedim ama akşam haberlerinde;çocuğunu sevgilisi ile birlikte öldüren sonra da televizyonlarda benzer programlarda çocuğumu bulun diye çıkan br kadın konu ediliyordu. inanamadım kal geldi derler ya 6 yaşındaki çocuğundan daha değerli başka biri olabilir mi? nasıl bir annelik bu tüylerim diken diken oldu.

    YanıtlaSil
  2. en küçük insani duygular barındırmayan kısaca insan olmayan varlıklar bunlar hatta varlık bile değiller,direkt yok edilmeleri gerek topluma zarar veriyorlar...

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok acı akli dengesi bozuk bir toplum olma yolunda hızla ilerliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. İnsan beyni çok büyük, çok mucizevi bir varlık. Ama yemin ederim canlıya eziyet eden, çocuğuna eziyet eden bu yaratıkların yaptıklarını algılamaya çalışma esnasında o mucizevi uzvum nasıl çaresiz kalıyor, çaresizliğini nasıl bir öfkeyle bastırıyor anlatmam mümkün değil.
    Canlıya zarar verilmesine bu kadar tepki veren o beyin bu sefer de bunu yapan o yaratıkların (sadece yaratılmış anlamında, sıfat koyamıyorum) canını yakmak için yanıp tutuşuyor. Ahh diyorum elime verseler neler yaparım, o can'ın, o yavrunun çektiği acıları tek tek nasıl çektirebilirim acaba?

    YanıtlaSil
  5. Bir çok değerimizi kaybettik maalesef, aile, çocuk, sevgi kavramlarımızı da yitirdik.
    Ben izlemiyorum o sabah programlarını, insan sabah sabah güne güzel başlamak istiyor ama televizyonda bunu gerçekleştirecek bir program yok.
    Dünyada adalet yok, annelik duygusundan yoksun kişilerin çocuk sahibi olabilmesi beni çok üzüyor...

    YanıtlaSil
  6. evet yaa!
    çok acı tarifi imkansız anlayamıyorum,neden böyle yaparlar
    sanırım ilaç ve alkol alıyorlar akılları gidiyor başka birşey gelmiyor aklıma,
    aklıma mukayet ol yarabbi diyorum,
    ben bu tür proğramları izlemiyorum ama olay haberlere kadar geliyor,
    bu konularla reytinğ yapanlarada ayrıca çok kızıyorum,Müge Anlı da bence bunlar kadar suçlu diyorum nasıl midesi alıyor bu tür olayları ekrana taşımaya üstelik kendide anne nasıl böyle toplum haline geldik anlamıyorum sanırım inancımız azaldı,
    sevgiler canım ben kaçıyorum.

    YanıtlaSil
  7. İNSANIN İNANASI GELMİYOR DEĞİLMİ?
    BEN ŞAŞKINIM,
    ASLINDA BELKİDE KIZGIN OLMAMA GEREK AMA, SANIRIM İNANAMIYORUMOLANLARA, YUADA İNANMAK İSTEMİYORUM...
    İNANIRSAM SANKİ BÜTÜN DEĞERLERİM ALTÜST OLACAKMIŞ GİBİ GELİYOR...

    YanıtlaSil
  8. Çocukları koruma programı kapsamında, gebertme sözcüğünü çıkartıp Türkçeyi temizlemekle başlamalı işe. Yollarda rastlanıyor bazı kadınlara, çocuklarını sarsa sarsa döverek 'gebertirim seni', diye haykırıyorlar. Kadın adam neyse, sıkıca sopalayıp bırakacaksın orada, çocuğu alıp mutluluklara doğru götüreceksin duygusu oluşuyor bende.

    YanıtlaSil
  9. BUNLARI YAPANLAR İNSAN OLAMAZ ZATEN HANGİ ANNE ÇOCUGUNU ÖLDÜRÜR YAAA ÇILDIRACAĞIM... MÜGE ANLININ PROGRAMI DA TAM DEPRESYONLUK... ASLINDA GERÇEKLERİ GÖRMEK İSTEMEDİĞİMİZ İÇİN DEPRESYONLUK HERŞEY ORTADA MANEVİYAT GİDİNCE ABLA İŞTE BU SAPIKLAR ÇIKIYOR ORTAYA YOK BABASI KIZINA TECAVÜZ EDİYOR YOK ANNE BEBEĞİNE TECAVÜZ ETTİRİYOR ÇILDIRMAMAK İÇTEN DEĞİL...

    YanıtlaSil
  10. terslik,
    insanların artık insan olmaktan çıkmasında lalem...
    klasik söylem ama,
    vahşi kapitalizm vurdu bu ülkeyi
    hem de çökertti dibe kadar,
    cinnet toplumu olduk...
    ne diyeyim...

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))