Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

29 Mayıs 2009 Cuma

ay bi yazı ki, dolu dolu, hatta taşıyo:)))

Dünden başlayayım, dün evcek evdeydik . Ama hafta içi sabahın köründe pörtleyen bir aile olduğumuzdan , erkenden pörtledik. Herkes önce odasında takıldı ama heyhat erken kahvaltı etmeye alışkın mideler guruldumaya başladı. Sonra aklıma geldi aaa bizde misafir vardı heheheheh. Gamse^nin arkadaşı Neşe, namı diğer Neşka. Ama O, meğer erkenden gitmiş, kursu varmış.

Neyse ben kalktım, mutfak tezgahında duran helvadan bi tane lüpledim sabah sabah zihnim açılsın diye. Akşam Gamse Anne Neşe ile geliyoruz deyince yemeğin yanına hadi bi de helva attırayım dedim. Üstünüze afiyet un helvam meşhurdur. Tariflidir , şaşmaz tutar. tarif , yazının sonunda:)))

Kahvaltı faslından sonra biz karı-koca tıkır tıkır yürüyere yürüye Üsküdar'a indik. Alış veriş yaptık biraz, hava efil efildi.

Eve gelince çamaşır yıkama, asma , katlama , kaldırma , ve dolma sarma günü ilan ettim.Çünkü kocam dönüşte firar etti. Bizim bir özelliğimiz de ben dahil. Evden birlikte çıktığın biriyle , eve birlikte dönme olasılığın % 20 falandır. Bu gün yazı da tarif dolu çünküüü nohut dolması yaptım. Anah demeyin, nohut dolması da olur mu??? hiç demeyin ve üşenmeyin deneyin. Onunda tarifi yazının sonunda. Dolma sarma işlemi sırasında bi tencerede etli taze fasulye pişti. Sonracığıma , okuldan aç gelen Gamse'nin canı ton balıklı makarna istedi, ara verildi o da yapıldı. Sonra sonra nohut dolması yapılıp pişmeye konulunca bi de bakıldı ki , bi sürü yaprak artmış. Hemen etli dolma içi hazırlandı , sarıldı bir taşım kaynatılıp , soğutulup dondurucıuya karagün dostu olarak atıldı. Bunların hepsi yapıldı Aşkı Memnu başladı , dondurma yiyerek seyredildi, sonra üstüne dolma yendi heheheheheheh.

Şimdiii gelellim bu hummalı yemek faliyeti neden yapıldı, şundan yapıldı, Hafta sonu yüklü bir program var , iki gün evde yokum hatta gece de yokum. Yarın , Oya ( kuzen), benim kızlar ve Zuz diğer bir kuzen tayfası ile buluşucaz. Teyzeme çıkartma yapacağız. Sonra Naziş , Zuz ve Oya ile dönecek. Gamse ile ben yedi bela dokuz katil lakaplı Gülden'de kalacağız, Fato da katılacak bize, gece de Beyoğluna akmaca var.

Pazar günü Gamse Darüşşafaka'da yapılacak sınava gözetmen olarak katılacak. Akşam dönüşte Taksim^de buluşacağız, Beşiktaş Alkım'da turlayacağız . Yani program bu. Bu gün de evde değildim bir arkadaşıma gittim, geldim. Nazlı biraz mırın kırın etti, çünkü O Şavuot Bayramı nedeniyle tatildi. O yüzden çok kalmadan eve geldim.

ŞİMDİ SIRA TARİFLERDE

Un Helvası.
yedi çay bardağı un, bir paket tereyağ(250gr) ya da margarin, üç çay bardağı şeker, üç çay bardağı süt, fındık fıstık ceviz ne arzu ederseniz

Yağı eritin , unları yağda iyice un kokusu gelip pembeleşene kadar kavurun, belkide sararana kadar demeliyim bilemedim. Zaten o kendini belli ediyor kavrulma işlemi birden kolaylaşıyor, kremamsı bir kıvama geliyor. Önce toz şekeri hiç eritmeden boca edin üstüne hemen soğuk sütüde, bir güzel karıştıra karıştıra yedirin, fındık fıstık ilave edin, altını kapatın. Beş on dakika bırakın demlensin. Sonra kaşıkla şekil vere vere servis tabağına alın. Afiyetle yiyin bu kıyağımıda unutmayın. Bu tarif hiç şaşmaz. Helva delisi bir koca için tarafımdan deneye yanıla geliştirilmiştir. Adam herkesin yakasına yapışıyodu helva yapın diye ayol.

Nohut Dolması

Bunda ölçü veremek zor , her şey göz kararı. Ama 250-300 gr kadar nohutu akşamdan ıslatın.

Şimdii zırnanın zırt dediği yere geliyoruz , iki su bardağı kadar aşlık diyeceğim o da ne diyeceksiniz. Çekilmiş buğdaydır bunun türkçesi yada dövülmüş. Ama görümcelerim aşlık olmadığı zaman bulgur koyduklarını söylüyorlar. İki su bardağı kadar da ondan diyelim. Bol soğan doğrayın, ince ince. İki çorba kaşığı kadar kuru reyhan. Karabiber kırmızı biber ve tuzla ve de iki çorba kaşığı salça ile harmanlayın. Et dolmasından daha iri iri sarın. Bir dolmanın içinde üç nohut falan olsun. Bunu tencereye dizerken aralarına kemikli etler koyun. Ben kuşbaşı koydum. Bizim evin kemik alerjisi var da :)). Tenceye dizme işi bitince üstünden sıvı yağ gezdirin yağın biraz fazla olması gerekiyor, çünkü iç malzeme hiç yağsız. Tamammmm tencerenin yerleşmesi bitti dimi. Ama bizim iş bitmedi. Şimdi bolca soğan doğrayın yine piyazlık gibi. Bunu bir kaşık tereyağda iyice sarartın, pembeleştirin her ne yapıyosanız, içine 10 diş kadar sarımsak da atın.Bir kaşık da salça koyun karıştırın. Tenceredeki dolmaların üzerine yayın bu karışımı. Sıcak su ialave edin pişirin. Tarif uzun görünebilir ama ben bu işi bilemediniz 45 dk da bitirdim. Nohutum İspanyol cinsiydi ve çok kolay piştiyi de dip not olarak ekledim. Niksar da pişirken üstüne pastırma dilimleri de koyuyorlar. Aman ne lezzetli oluyor. Ama biz de kokulu hiç bir şeyi kızlar ağza koymadığından, koymuyorum.

16 yorum:

  1. Yav karnımı acıktırdın ;)tarifleri aldım inşallah en kısa zamanda denerim.Önce helvayı çünkü un helvasına bayılırım.Hadi sana iyi gezmeler hakettin yani ;))sevgiler Lalecim.
    asis

    YanıtlayınSil
  2. harikaaa tariflerr ve programınızz lale ablacımmm.alkım kitabevi sanırım değil mi,kitaplara dalın güzelce birsürü kitapla eve dönersiniz ne güzellll:)

    YanıtlayınSil
  3. yutkunarak okudum tarifleri valla elinize sağlık helvanın kokusu burnuma geldi misss

    YanıtlayınSil
  4. ne güzel tarifler ağzım sulandı
    hemen deneyeceğim helvayı çok da severim,dolma çok enteresan geldi nohut dolması ilk defa duyuyorum,
    kayınvalidem de bir zamanlar baklalı dolma yapardı şimdilerde yaşlandı yapamıyor ben tarif alıyorum ama henüz deneme yapmadım neme lazım onunki gibi olmazda eşim sukutü hayale uğrar,zavallım
    bugün biraz yürüteyim dedim çok ham hemen kaytarmaya başladı yürüyüşün dönüşü gözü almadı taksiye bindik arabamıza öğle ulaştık sanırım taksi şöferi bize gülmüştür neyse bu konu aslında yazma konusuydu,iyi akşamlar arkadaşım sağlıcakla kal.

    YanıtlayınSil
  5. üniversitedeyken bekar arkadaşlar canları tatlı istediğinde helva yapmaya kalkar, şekeri çok olunca yağ, unu çok olunca şeker, şekeri çok olunca un koya koya bir kazan helva yaparlardı aklıma o geldi bu gram gram ayarlı tarifi gorunce..."once dondurma yedik ustun dolma" demişssin, okurken ilginç geldi ama o dolma da dondurmanın da ustune yenir, oncesinde de, hatta en iyisi bir tabak once bir tabak sonra yemek galiba o ne muhteşem tarif oyle ..ellerine sağlık...sevgiler bizden

    YanıtlayınSil
  6. Bunlar nasıl harika tarifler. Yazıdan sonra direk mutfağa koşma arzusu uyandırıyor.

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlayınSil
  7. oy oy oy farenin karnı acıktı ama şimdi seminerde, ne yapsın küçük fare bu tariflerin karşısında, ama yarın denemezsem taş olurum... denicem....:))

    fare

    YanıtlayınSil
  8. Sizde trafik çok yoğun geçmiş yine ne güzel :)) sizin bu tariflerinize bayılıyorum ben :)

    YanıtlayınSil
  9. kankiiii
    neler yapmışsın öyle
    ben görmeyeli
    oooo
    helvalar felan
    deniyeceğim snein tarifi
    ellerine sağlık
    özlemişim buraları

    YanıtlayınSil
  10. Lale abla zorla kendimi ağırlattırabilir miyim diye düşünmekteyim...

    YanıtlayınSil
  11. Merhaba :))

    Kartimin ulasmasina cok sevindim ama biraz erken gelmis galiba :)) Tekrar nice nice guzel yillar diliyorum :)) Bir ara un helvasini mutlaka denemek istiyorum :)) Kocaman sevgiler benden size ;))

    YanıtlayınSil
  12. Aylar önce aldığım ama bir türlü ayarlarını yapamadığım yeni adresim Lale abla.arkadaş listemi bile oluşturamadım bakalım yavaş yavaş..keyifli yazını okudum,yemekler eminim çok leziz..tatilde memlekete gitmekten daha büyük mutluluk ne olabilir.
    sevgiler

    http://lillyum.blogspot.com/

    YanıtlayınSil
  13. lale,
    eline sağlık olsun,
    başım döndü,
    o kadar işin arasında,bi de stok yemek
    ne diyeyim sana
    maaşallah,
    nazar değmesin laleme...

    YanıtlayınSil
  14. 7 çay bardağı un diye başlayan tarif hiç alınmazmı, alınıp da en kısa zamanda yapılmazmı yahu.
    Ölçüleme sistemi süper olunca bu bir de un helvası olunca hemen kopyaladım abla bilesin :))

    YanıtlayınSil
  15. nohut dolmasını da ilk defa senden okudum Lale abla. yıllardır seni takip ederim ama bu yazıyı atlamışım nedense. eline sağlık, bir ara deneyeceğim.

    YanıtlayınSil
  16. Offf offff diyorum başka bir şey demiyorum :)

    YanıtlayınSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))