Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

30 Ekim 2008 Perşembe

İsim hikayeleri

Aşağıdaki yazı blogspotun kapatıldığı gün eklenecekti buraya, ama kısmet bugüneymiş. O günkü tazeliği gitti ama , ben önce fırında bi ısıtıp öle koydum ortaya))))

bu günkü yazı konusu atalet den geldi. Kendisi ilk blog arkadaşlarımdandır. Kendisiyle uzun hasbıhaller etmiş, blog yoldaşlığı yapmış hem de her şartta )) O'nun deyimiyle bir fiyasko etkinliğe imza atmışızdır.Sonra bu bi ara yel yuf oldu anneannemin deyimiyle. Yel yuf olmak, aniden ortadan kaybolmak demektir. Nise , kayboldu uzun bi süre sonra baktim ben de bi yorum, kim olduğu belli değil ama . atalet dedim ya bu atalet. Gitim baktım, arşivini bi karıştırdım ki O , onun tarzında kimse yazamaz çünkü.
Şimdi
,şurda kaç yıllık hukukumuz var dimi,yazmasak olmaz, demiş ki ataletim, dün Nazişin doom günüydü ya , kızların ismini nasıl koydunzu anlat bakem.

Naziş İstanbulda dogdu ama , hamileliğimin büyük bir kısmı da ''denizi olmayan yer'' de geçti. O zaman cinsiyet belirleme işi yok, varsa da orda zaten yok. Ama İstanbul kontrollerim de de hiç hatırlamıyorum öle bişey. Çünkü asıl doktorum İstanbuldaydı. Neyse biz cinsiyet falan bilmiyos ama karı-koca içimizden geçen kız .Beş kız ismi saptadık. Nazlı da var için de. Ama aklımıza da hiç erkek ismi gelmiyo.
Sen kocasın bi hayal falan kur demi, ilerde oğlum olursa adını filan koycam falan de. En sonun da tamam dedi- erkek olursa Beşiktaşlı bi futbolcunun adını koyarız artık. Töbe üstüme iyilik sağlık, o zamanlar da takımda hiç kimsenin adı hoşuma gitmiyo Nobre, Nauma falan da yok o zaman )). Allahtan kız oldu. Tam o sıra Nazlı Deniz Kuruoğlu da Avrupa Güzeli seçildi, Ah işaret dedik , bizim kızda onun gibi sarı , inceccik bişe.İşte Nazlının hikayesi bu.

Sıra Gamsgamse de. Gamsegamse de sorunlu bi hamilelik yaşadım. Görümcemi kaybettik. O kadar seviyordum ki O'nu. Ben de ki bu görümce sevgisi nereye kadar bakalım heheh. Ama O da sevilmeyecek gib biri değildi. Ev de yemek falan yapma derdi bana,- gez toz, akşam Zeki de gelsin buraya yiyin yemeğinizi evinize gidin.Hep bahsettiğim Fatih'in annesi. Ben onun çocuklarıyla yaşıtım tabi, onun da rolü var. Biz de her akşam olmasada çoğu akşam onlara gidiyoruz yemeğe, kar kış kıyamet , bol sohbetli yemekler yiyoruz , benim İstanbuldan götürdüğüm salon oyunlarını oynuyoruz. Suzan Ablanın çocukları Fatih Akif Filiz de bekar tabi o zaman, sonra kartopu oynaya oynaya evimize geliyoruz.
Gamsegamsenin doğmasına üç ay kala Onu kaybettik.
İşte Suzan Ablayı kaybedince ben çok hastalandım. 15 gün de bir falan serum takılıyordu bana. Biz o dönem de ne kız veya erkek olsun dedik ne de isim düşündük.
Doğduktan sonra hep birlikte bir akşam annemler de toplandık. Herkes bi isim söyledi. Ama benim koca dedi ki, adını anneannesi koydu bile. Aaa ne zaman dedik, meğer o sıra herkes şu olsun bu olsun diye bağrışırken benim güzel , kibar annem sessizce -Gamze de çok güzel isim dermiş.Onu da bi tek benim vefalı kocam farketmiş. Yani hikaye bu dur.

Hadi bu bir sobe olsun. Benim ismimin nasıl konduğunu çan çaldık anlattık ama izlemeyenler ve yeniden izlemek isteyenler için :)) bi daha yazayım. İhracatçı ve ithalatçı dede tarafından, Türkiyeden Hollandaya ilk Lale soğanı ihraç edildiği yıl doğduğum için onun anısına verilmiş. Yani tamamiyle ticari.

Kocamın ki ise çok komik. Kayınvalidem üst üste beş kızı doğurunca , artık ablaların rüyasına girmiş ak sakallı bir dede ,bir erkek kardeşiniz olcak adı Mustafa olsun diye. Ama amca oğlunun adı da Mustafa olunca Mustafa Zeki konmuş adı. Yani sen Mustafa ben Mustafa hikayesi. hadii başlayın bakalım anlatmaya isminizin hikayesini.
NOT. Ben bu yazıyı , yazıp taslak olarak masa üstüne kaydetmiştim. Sen Zuz bunu oku, hani benim ismimin hikayesi de. Onun isminin hikayesi ise heheheheh, babamın ilkokul da aşık olduğu kızın adı olması. Yalnız bunu söyleyince hala kızar, kabul etmez, anneniz uydurmuştu onu der . Hadi gelsin bakalım isim hikayeleri. En başta da siz atalet hanım. Biraz ara verin araştırmalarınıza )))

21 yorum:

  1. Aayyy inanmıyorul ilk yorumu yazmak bana düşmüş,Ne güzel işte benim ismimin hikayesi de budur herşeyin İlk'i olsun ama güzeli olsun diye haehehehhehe asıl attım ama:)))
    gerçi bir bakıma doğru ilk torun olduğum için:))
    Buranın açılmasına hala inanamıyorum yaşasın bee insanın evinden ayrılması gibiymiş bu sansür işi .
    Seni çok çok öpüyorum iyi bak kendine:)))

    YanıtlaSil
  2. Benim ismimi babaannem koymuş. Ablası çok genç yaşta vefat edince onun ismini bende yaşatmak istemiş. Çok severmiş ablasını çok bağlıymış ona. Babaannem nasıl ablasına bağlıysa yaşadığı sürece de bana kol kanat oldu hep. İsmimi ve onu çok seviyorum. (lale)

    YanıtlaSil
  3. hehe benim ismin ve çocuksun isminin öyküsü..
    uzun sürer..
    hem ve de saime hanım cemal beyi özlemediniz mi??
    bilogda anlatayım =)

    ben genellikle kardeş isimlerinin birbirine uydurulmaya çalışıldığını farkettim de.. hayatta..
    acep dedim neden nazlı ve gamze..
    pek güzelmiş..
    demek aslında gamze.. iki tarafın kadınlarının misyonunu almış.. annen ve görümcen.. iki isim annesi var.. =)

    bu arada ben de görümcemi çok severim..
    o da beni..
    hani bi nedenle skyı koyacak olsam kapının önüne.. görümceyi hayatta bırakmam =)..nur içinde yatsın.. görümcen ..
    sevgiyle öperim..kızları da seni de..

    ataletinnnnnnnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  4. kankiiii,
    2 blog birden mi yapacaksın benim gibi???
    süpersin sen,
    isim hikayeleri de süper,

    Benim adım babaannemin adı şekercim,
    Hikayesi kısa ve net :)))

    YanıtlaSil
  5. İlk dünya güzelimiz Keriman Halis,benim doğduğum Göztepe/Çiftehavuzlar'daki evimize komşuydu. Babamın gözü vardı herhalde ki, ismimin Ece olmasına karar vermiş. Zaten Keriman Hanım'ın benden bir yıl evvel doğan kızının adı da Ece..
    Ece-bece-çekmeceeee diye dalga geçerdik birbirimizle:))

    Zaten ondaki boy-pos-endam ve güzellik geçmiş bana da işte:))
    Çok severim ismimi.Kısa ve öz..

    YanıtlaSil
  6. Benim adımı da önce Nalan koymuşlar.Anlamı gibi devamlı ağlayınca babaannem pencereden bahçedeki laleleri görünce ismimi Lalehan koymuş.İlki de koymuş ismimi çok beğenirim.Zaten lale zamanı da doğmuşum.Bu çok hoşuma gidiyor...

    YanıtlaSil
  7. Oya: Ince, Nazik, Kibar....Ayrica anneannelerimizin basortulerinin kenarlarina yaptiklari incecik cok guzel susler!
    Iste bu ben !!!
    :)
    Bende sizi kaydedecegim bi de nasil kaydedecegimi bulabilirsem!

    YanıtlaSil
  8. benimki
    Annemin soyadi ile babamin soyadinin birlesmesi
    boyle bir isim oldugunun farkinda bile degillermismis
    birde ablama uygun olsun diye

    YanıtlaSil
  9. dur ben de yazayım isim hikayemi :):)

    Zuz'a hak verdim herkesi yaz onu yazma bulur çıkarır valla heryerleden o.

    YanıtlaSil
  10. Ben ismimle beraber gelmişim dünyaya :) Hani bayram öncesi olan o gün var ya işte böyle kısaca.

    YanıtlaSil
  11. en güzel hikayede zuzun muş :)))))
    ben erkek olrak bekleniyormuşum tabii o zamanlar öyle makin falan hakgetireymiş... adımı burak koyacaklarmış sonra ben kız olunca babam firves firdevs diye tutturmuş annem o zamanların moda ismi tugba yı tercih etmiş... sanırım herkes o yıl tercih edince lisede aynı sınıfta 7 tugba olduğunu hatırlıuyorum :))))) ama ismimi seviyorum ben yahuuu :))) sevgiler ablamm...

    YanıtlaSil
  12. Lale Abla, senin adına en çok güldüm, demek tamamen ticari ha :))) Benim ve kardeşimin ismi de çift cinsiyetli. Kız olursa erkek olursa derdi olmamış bizimkilerin severlermiş Meriç ve Deniz isimlerini, koyuvermişler gitmiş :) Kocaman öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  13. Dile dilediğince, yaşadıkça
    dileklerin olsun gönlün istediğince.Bazen yaz bir dilekçe
    başvur istediğine oda olmazsa git dilek ağacına bir dilek dile.
    Dilek taşı sabır taşına benzer.
    Çatlamazsa, dedesinin isteği üzerine gelen bu ismi ömrünce sırtlar.En içten DİLEKlerimle..
    neşeli bir haftasonu DİLERİM.

    YanıtlaSil
  14. Lale Abla, profilimde e-mail adresim var ;) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. annemle babam kocaman kitaptan aynı adı seçmişler bende de ablacım bu arada senin mailini bulamadım ban bir yollasana

    YanıtlaSil
  16. Lale ablacim ismin cok güzel,bahar geldiginde renk renk laleler acinca insanin gözü gönlü aciliyor,ticari kismini düsünme sen.
    benim ismimde rahmetli dayicim koymus,babam Hollandada senin ticari lalae memleketindeymis,adamcagiz ismimi yazdirmak icin gittiginde nufüsa ismimi unutmus.Memur soruyormus aysemi fatmami yok aklina bir türlü gelmememis öznur ismi.Memurunda yardimiyla ozaman ismi ..... olsun demis,o ismim sadece nufüs kagidinda yazar herkes bu ismimi bilir ben bile okula gidince ögrendim baska bir ismim oldugunu

    YanıtlaSil
  17. Bu açılıp kapanmalar zaten insanın tüm şevkini kırıyor ama biz buluyoruz yine bir yol :))İsim hikayesine gelince benim ismimi babam koymuş annesini çocuk yaşta kaybedince eh malum ama memnunum ismimden zaman zaman asiye nasıl kurtulur diye de söylenirim ;))Ben kızıma hamile kalınca sormadım kimseye ismine kendim karar vermiştim.Lise de bir arkadaşım vardı adı Serap çok güzel mavi gözleri vardı hatta Türkiye göz güzeli (ya da yüz unuttum şimdi )seçilmişti.Pek samimi değildik ama çok beğendiğim için onun adını koydum :))blog yazısı gibi oldu bu yorum...Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  18. :) İsimlerle karakterler arası ilişkiye inananlardanım.. Benim adımı ablam fulya'ya kafiye olsun diye funda koymuşlar.. funda toprağı var ya başka canlılara faydası olsun diye...
    Daha bir çok örnek tanıyorum isimler ve uyan karakterlerle ilgili..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. selam canım,
    isim hikayeleriniz ne güzel,
    benim ismim babaannemin ismi
    bu arada amcam bu kız okula gidecek birde yeni isim koyalım demiş ve filiz eklenmiş eşimle tanışınca oda bu ismi beğendi ve m.ö hamdiye m.s filiz devam ediyor aslında ben iki ismimi de çok severim rahmet olsun babaannemi de çok severdim o da 17 torununun için de en çok beni severdi ve bunu belli de ederdi
    ben bu yorumu bloga yazsaydım günün yazısıda çıkmış olurdu
    sevgiler kal sağlıcakla
    hamdiyefiliz

    YanıtlaSil
  20. Benim adımı babaannem koymuş. Babamlar şehirde yaşarken anneannem bir ilçede yaşıyor ve Oğlunun çocuğunu çok özlüyormuş,"özlem" olsun demiş. sanırım 73 doğumluların yarısında aynı isim var ama olsun seviyorum ben. Fulya'nın hikayesini de kendisi anlatır artık

    YanıtlaSil
  21. çok keyif aldım, ayrıca
    zeki bey ve suzan hanımdan etkilendim...

    bir de ticari kısmına koptum :))

    sevgiler

    hera

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))