Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

13 Kasım 2013 Çarşamba

HAMSİLİ PİLAV

Hamsili pilav tarifini isteyen arkadaşlar olmuştu. Ama şöyle detaylı bir resim olsun da öyle yapayım diye bekliyordum. Geçtiğimiz cumartesi Ece ile yaptığımız ve Atalet ve Begüm'ün de katılımıyla  bi güzel yediğimiz  hamsili pilavın aşama aşama resimlerini çekmiştik. Hadi bakalım şimdi , sabah sabah da yazdım ki, hemen hamsileri alın ,akşam yemeğine yetiştirin:)



Bu gördüğünüz küçük fırın tepsisi için yaklaşık  2kg hamsi kullandım. Onu baştan söyleyeyim.
Malzeme:
 2kg hamsi
2,5  su bardağı pirinç
1 adet kuru soğan.
bir çorba kaşığı kadar çam fıstık
2 çorba kaşığı kadar kuş üzümü ve yine aynı miktarda kuru nane
tuz, karabiber, 3 adet kesme şeker...ve sıvı yağ

Hamsileri, temizleyin,kılçıklarını çıkarın.yıkayın,tuzlayın ve sularının süzülmesi için süzgeçte bırakın. 

Soğanı incecik doğrayn sıvı yağda  ,fıstıkla birlikte kavurun, fıstıklar pembeleşince yıkadığınız pirinci ilave edin ve kavurma işlemine devam edin. Aynı zeytinyağlı dolma içi gibi anlayacağınız. Sonra üzümlerini koyun. Ve sıcak su ilave edip aynen pilav gibi pişirin. Pirinç diri kalmasın aynen pilav gibi pişsin. Pişme işlemi sona erince nane ve karabiberini serpin karıştırın. Biraz ılımasını bekleyin.

Gelelim hamsileri dizme işlemine. Bu işlem aynen resimde gördüğünüz gibi...Biraz ince kenarlı tepsi tercih ederseniz, daha rahat edersiniz. Tepsinin altı hamsiyle kaplansın, hatta biraz sıkışık koyun çünkü; pişme sırasında hamsiler küçülüp, birbirinden ayrılıyor. tepsi kenarlarından da aşağı sarkacak gibi dizme işlemine devam edin.



 Alt  ve yanlara dizme işlemi bitince ,pilavı ortasına dökün ve eşit şekilde yayın.







Yan kısımları da üstüne getirin. Yine en üstü de , alt kısımda yaptığımız gibi sıkı sıkı boşluk kalmayacak şekilde hamsi ile kapatın. En üste ben biraz mısır unu serperim ki, kızarma işlemi daha güzel olsun.
 

 Fırını önceden biraz ısıtın ve 220 derecede pişirin.
Afiyetler olsunnnn...

12 yorum:

  1. Anlatım ve görseller harika olmuş..Herkesler anlar yani...:)
    Ben de mi yapsam ne?

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Lale Abla, harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Hep yapmak isteyip bir türlü cesaret edemedim yemeklerden biridir. Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  4. ımmm çok güzel de ben hamsileri hadi ayıkladım ama kılçıklarını nasıl çıkarırım. ııh çok zor. üzüldüm yapamam ben bu işi. çok da lezzetli ve şık görünüyor. kolay bir yolu varmı çiğken kılçık çıkarmanın?

    YanıtlaSil
  5. Defne hanım ne kadar bilseniz, bu lezzetten kendinizi mahrum etmezdiniz... Aykladığınız hamsinin kılçığını orta yerinden çekin hooop çıkıyor:))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Bayılırım hamsili pilava ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel anlatmışsın. Biraz zor gibi ama harika bir şey olduğu muhakkak.

    YanıtlaSil
  8. Defne Soysal hanım, şimdilerde balıkçılar ayıklıyor. Biraz fazladan para ödüyorsunuz. Bu lezzeti kaçırmayın..

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık harika görünüyor. Uzun zamandır hamsi pilavını yapmamıştım. Anımsattınız, ne iyi oldu..En kısa zamanda yapayım bende.. hele ki şu aralar oldukça bol hamsiler...teşekkürler Lale Hanım.. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  10. Lalecim eline sağlık. doğru dürüst balık yemeyen birisi olsam da hamsili pilavı çok severim. arada da yaparım hatta. üstüne limon sıkıp yeyince midye dolmaya da benzetiyorum birazcık :)

    YanıtlaSil
  11. of of offf
    bu ne güzellik
    hamsili pilav
    yemede yanında yat olmuş
    annem ne güzel yapar biz de yeriz
    seninki de eminim acaip lezzetlidir
    ellerine sağlık kankim
    istanbula geldim arayamadım seni kusura bakma
    taksim civarındaydım
    karşıya benim ipek böceğini sevmek için son gece geçebildim
    inallah bir daha ki sefere
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  12. Lale hanım,ben bu tarifi bekliyordum,merak ettik yazdık bizi yarı yolda bırakmaz diyorduk ki tarif geldi:))hemen yapılacak listesine alındı,elinize kolunuza sağlık:))Bursa ..Deniz

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))