Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

10 Ocak 2012 Salı

Güle güle Mehmet Ali Amca

Mehmet Ali Amca Dedemin arkadaşıydı ama ondan çok daha gençti, sanırım babamdan bir kaç yaş büyüktür ancak. Dayım üniversite öğrencisiyken,gelsin bizim evde otursun demiş ve Aysel ile bizim hikayemizin başlamasına neden olmuş bilmeden. Ben henüz orta ikinci sınıfta falan olmalıydım. Mektup arkadaşı olduk Aysel ile ve hiç birbirimizi tanımadan uzun uzun telefon konuşmaları yaptık. Zaten çok geçmeden de biz İstanbul'a geri döndük.

Bizim ev Fındıkzade de Aysellerin evi Kalamışda idi. Artık haftada bir buluşabiliyorduk ama her gün uzun uzun telefon konuşmalarımız da sürüp gidiyordu.Bizim yakınlığımız iki aileyi daha bir yakınlaştırdı zamanla bütün haline getirdi...

Eve telefon açıyorum bakıyorum meşgul, sonra sizin evin telefonunu çeviriyorum bakıyorum o da meşgulse daha hiç uğraşmıyorum derdi. Ya da aşağıya klube telefon açıp , eve haber göndertirmiş, telefonu kapatsınlar, evi arayacağım diye.

O'nun uzak gemi seferleri hayat hikayesi bizim için efsane gibiydi...

Bu gün Babamı kaybettik diyen Aysel'in mesajı düştü telefonuma aynı anda da zihnime de; kollarını açtı mı? tüm dünyayı kaplayacak kadar heybetli duran, Mehmet Ali Amca'nın beni gördüğünde kollarını açarak bana gelişi düştü...

Yarın O'nu Selami Çeşme Camiinden uğurlayacağız, O'na bu son yürüyüşünde eşlik edeceğiz.
Güle güle Mehmet Ali Amca güle güle Kaptan...Huzur içinde uyu...

22 yorum:

  1. Çok üzüldüm.Mekanı cennet olsun.Sevenlerine sabır dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Lalecim başınız sağolsun. Mehmet Ali amcanın mekanı Cennet olsun, sizlere de sabırlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. Başınız sağolsun Lale Ablacım, ruhu şadolsun!

    YanıtlaSil
  4. Başın sağolsun Lalecim, bu aralar bir yaprak dökümüdür gidiyor :((

    YanıtlaSil
  5. Başınız sağolsun canım. Nur içinde yatsın Mehmet Ali kaptan.
    Ece

    YanıtlaSil
  6. Başın sağolsun Lale' cim.Allah sizlere ve tüm sevenlerine sabır versin.

    YanıtlaSil
  7. Başınız sağ olsun.Sizlere ve ailesine sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Başınız sağolsun Lale Abla.

    YanıtlaSil
  9. Başınız sağolsun
    Mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  10. Başınız sağolsun,Allah rahmet eylesin. okuduğumda yazınızı, tek kanallı dönemde cumartesi akşamları türk filmi izlemek için bize gelen Mehmet Amcamı hatırladım. Bana o zaman kocaman gelen kollarıyla sarılır,sanki filmi yaşıyormuşçasına izlettirirdi. Mekanları cennet olsun...

    YanıtlaSil
  11. Lale Aysel'e sabır diliyorum canım.Rahmet olsun.

    YanıtlaSil
  12. Lale Abla başınız sağolsun, nurlar içinde yatsın, sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Başı sağ olsun Aysel Ablanın :( Nurlar içinde yatsın babası.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Başınız sağolsun Lale abla. Mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  15. Basiniz sagolsun lale,kaptan huzur icinde uyusun. Asis

    YanıtlaSil
  16. başınız sağ olsun..
    nur içinde yatsın...

    atalet

    YanıtlaSil
  17. Allah rahmet eylesin yakınlarına ve sizlere sabırlar diliyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Başınız sağolsun, Nur içinde yatsın

    YanıtlaSil
  19. Başınız sağolsun, Nur içinde yatsın

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))