Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

7 Şubat 2011 Pazartesi

Aşk Tesadüfleri Sever ve Bezelye Prenses






Bu gün Naziş'le birlikte sinemaya gittik.... Biz bu filmin gelmesini aylardır bekliyorduk zaten. Filmi çok beğendim. Bence yeni ''Love Story'' bu film... Mehmet Günsur tüm zamanların yakışıklısı, Belçim Bilgin'le çok iyi bir ikli olmuşlardı.Filmi özellikle Ankaralılara öneriyorum. On iki yıl önce küşüstüğümüz Ankara'yı özlediğimi farkettim film izlerken.Filmde bir yumurta atma savaşı var,bu Ankara Kolejinin bir geleneğiymiş. Bazn bu kadar da tesadüf olabilir mi diyorsunuz ama o kadar olabilecek şeyler ki.. Neyse işte izlemenizi tavsiye edebileceğim bir film.Filmde hepimizin çocukluğundan bir şeyler var.

Sinema çıkışı Capitol- Kete'de yemeğimizi yedik, biraz dolaştık yürüyerek eve geldik.Eve gelince şipşak pilav yaptım, yanına da gelirken aldığımız kızarmış piliçleri ve ayranı takdim edip , aç ev halkını da doyurdum . Daha ne istiyonuz dedim:))

Başlıktaki Bezelye Prenses'e gelince. Bu resmi Gamsegamse'nin masa üstünde görünce ne güzel resim dedim.Bezelye Prenses dedi. Hikayeyi unutmuşum , anlatınca aaaaynı sen dedim. O da evettt zaten o yüzden koydum ben de resmi dedi. Bu Gamse , çarşafında en ufak bir kırışıklık hissetsin gece kalkar çarşaf düzeltir. ayakkabı alırken dört döner, çocukluğundan beri; orası değdi burası değdi, galiba topuğumda bir his var, o his nedir çözülemez... Bebekken bile fanilası içerde kat yapsa, pantolonun içine attığımız bluz biraz toplansa huysuzluk ederdi. İşte size Bezelye Prenses'in hikayesi...


Bir zamanlar bir prens varmış. Bu prens evlenmek istiyormuş, ama evleneceği kişi gerçek bir prenses olmalıymış. Böyle birini bulmak için bütün dünyayı dolaşmış, ama çok büyük bir hayal kırıklığına uğramış. Çünkü, karşısına çıkan prenseslerin hakiki olup olmadığını bir türlü anlayamıyormuş. Hep eksik bir şeyler bir şeyler oluyormuş. Sonunda üzüntü ve umutsuzluk içinde yurduna dönmüş.

Bir gece korkunç bir fırtına çıkmış; şimşekler çakıyor, gök gürlüyor, bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyor, kıyametler kopuyormuş. Derken sarayın kapısı çalınmış, yaşlı kral gidip kapıyı açmış. Fakat, o da ne kapıda, yağmurdan ve fırtınadan perişan olmuş bir zavallı bir kız duruyormuş. Üstelik her tarafından sular akan, tepeden tırnağa sırılsıklam olmuş bu kızgerçek bir prenses olduğunu söylüyormuş.

"Eh, anlarız bakalım!" diye düşünmüş yaşlı kraliçe, ama kimseye bir şey söylememiş. Yatak odasına gitmiş, yere bir bezelye tanesi koymuş. Bu bezelye tanesinin üzerine yirmi tane döşek, döşeklerin üzerine de yirmi tane kaz tüyü yatak koymuş.
Gece olunca prenses bu yatakta yatmış.
Sabah olunca kıza, gece nasıl uyuduğunu sormuşlar.

"Ah, korkunç bir şeydi!" demiş prenses. "Bütün gece gözümü bile kırpmadım! Allah bilir ne vardı yatakta sert bir şeyin üstünde yatmışım gibi, her yerim çürüdü, mosmor kesildi! Gerçekten berbattı!"

Böylece anlaşılmış ki, yirmi döşek ve yirmi kaz tüyü yatağın altındaki bezelye tanesini hissedecek kadar nazlı, narin olduğuna göre, bu prenses hakiki bir prensestir!

Prens onunla evlenmiş. O bezelye tanesini de müzeye koymuşlar. Eğer kimse almadıysa, bugün bile gidip görebilirsiniz onu.


9 yorum:

  1. Bizde de 8 yaşında bir bezelye prens var. Yeğenim bende, tişörtün yakası, çorabın ucu, atlet pantolon içine sokulmaz, o değdi, bu dürttü derken giyinmek uzuuun bir zaman alıyor. Ama ben o bezelye prensi çoook seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba!

    Film için çok iyi yorumlar okudum. Türk filmlerini pek izleyemiyorum ama. Yıldızım uyuşmuyor nedense.

    Bezelye Prenses masalına ben küçükken bayılırdım hala da bayılıyorum :) Sayende hatıralarım canlandı, teşekkürler...

    Blogumda yeni yazı var, ilgini çekeceğini umuyorum. Yorumlarını bekliyorum.


    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Filmi en kısa sürede izleyeceğim.
    Masalı da çok sever-d-im.
    Sevgiler Lale'cim:))

    YanıtlaSil
  4. filmi bende merak ediyorum. netten indirip izleyeceğim.
    bizim kızda yoktur öyle, etkilenmez ufacık şeylerden acısı yoktur pek...

    YanıtlaSil
  5. ben de unutmuşum bezelye prenses masalını, süpermiş benim için de iyi geceler masalı olmuş oldu bu saat itibari ile :)
    aşk tesadüfleri severi izlemeyi istiyorum en kısa sürede.

    YanıtlaSil
  6. öncelikle bezelye prenses gamzeye öpücükler göndererek başlıyorum yazıma :))))

    kankim filmi çokk merak ettim 20 yıllık bir ankaralı olarak gidilecek ve çokça ağlanacak filmde
    hep sevdiğim oyuncular var
    mehmet günsur bence de çokk yakışıklı :)))
    Allah sevdiğine bağışlasın, çok aşık karısına ne güzel, bozulmaz umarım

    güzel bir gün diliyorum sana

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Lale,

    Bu filmin fragmanında bile gözlerim dolmuştu.. İzlemeyi istiyorum ama duygu seliyle içimin dağlanmasından da ürküyorum açıkçası.. hele bir de Love Story demişsin.. anaaam diyorumm :)))

    YanıtlaSil
  8. ookumadıklarımı okuyordum da bayıldım ben bu hikayeye ve ilk defa duydum desem sevgiler :))

    YanıtlaSil
  9. bende izledim aşk tesadüfleri severi.bayıldımmm:) masal da çook güzelmiş:) gamzeye selamlar:))

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))