Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

10 Ocak 2008 Perşembe

uykusuz her geceeeeeeeeeee

İste yazı yazssam diye oturup da , ne yazacağımı bilmediğim günlerden birindeyim. Hadi hayırlı olsun vatana millete.

Düzensiz uyku moduna girdiğim dönemlerden birindeyim. Nedeni yok. Ya da var da ben bilmiyorum. Önce uykuya dalıyorum yalan değil. Ama sonra zıp. Bişe oluyor. Gözlerimi açıyorum. Tüm uykumu almışım sanki cöm cöm bakıyorum. Kanal 1 e takılıyorum bu ara. Yatak odasındaki tv de en güzel görüntü onda. İyiki digitürk bağlatmamışız oraya da. Ama kanal 1 acaip atakta bu aralar. Haberleri Fatih Altaylı sunuyor. Çok güzel filmler oynuyor. Gündüz ne alemde sorarsanız bilmem. Gece yarısından sonraki durumları söylüyorum. Bilindik nedenlerden dolayı ATV haberleri izlemiyoruz artık. En sevmediğim müzik aleti borazandır da))))

Örgüye devam , atkı örüyorum Gamzeye. Bi sıra örüp , ne kadar olmuş diye bakıyorum. Gamzenin finalleri başladı. Eskiden sınav dönemine girince. Bir torba boncuk alır gelirdi. Kafam öyle rahatlıyor diye. Her yer kağıt ve boncuk içinde kalırdı. ÖSS sınavı sırasında görmeniz gerekirdi bizim evi. Her yer boncuklardan yapılmış kolyeler bilekliklerle dolmuştu. Bu sene çift anadal yaptığı için ona fırsat bulamıyor. Şimdi odasının duvarlarına aklında kalması gereken şeyleri küçük postitlere yazıp yazıp yapıştırıyor. Nazlı karneleri hazırlıyor bilgisayarda. Kocam çalışıyor da çalışıyor. Beni zaten biliyosunuz. Bizim evden haberler bu kadar.

Denediğim tatlardan bahsetmemiştim bu ara. Bu yazacağımı mutlaka denemenizi istiyorum ama. Benim çok hoşuma gitti.
Ama adı yok bunun, süprizli bi tat. Adını siz koyun. Hani salata yaptığımız mor renkli lahana var ya. Hah işte onu robotta incecik çekin. Sonra elmayı çok minik minik doğrayın. Hatta kıyar gibi incecik ve küçük. Bu lahana ile karıştırın. İçine bir avuç, isterseniz daha fazla kuru üzüm , bir çay bardağı , isterseniz daha fazla çok ince dövülmüş fındık veya ceviz ekleyin. Nasıl değişik bir tat anlatamam, hafif, sağlıklı bir o kadar da.

Bu gün evdeyim. Çaya gelin , kahveye gelin, yemeğe gelin hatta. Patlıcan kebabı ve pilav var, yanında karışık elma ve ayva kompostosu var. Tarçınlı ve karanfilli.

14 yorum:

  1. Amaaan elinize yüreğinize sağlık:)) O ne değişik bir tarif öyle, tam da "ıspanaklı kek" tarifinde ki şaşkınlığı yaşattı bana:))
    Bu ara ben de aynı durumlardayım yorgun yatıp cin gibi gecenin bir yarısı kalkanlardanım. Kalbime sorarsanız nedensiz, bünyeme sorarsanız doğa üstü bi sebepten her gece ayaktayım. Noldu bilmem ama deprem değilse bu doğa üstülük ben her şeye varım. E İstanbul'da sizde uyandığınıza göre mevsimsel, meclissel ya da içsel v.s. bir sebep araştırmalıyım sanırım!! Ben araştırmaya Lale ablacım hadi kaçtım...

    YanıtlaSil
  2. Ay aksamki menuye bayildim, ben kesin ordaydim da , 4.000 km git git bitmez simdi:)

    Yahu tatlihatirlarin vardi uyku sorunu , aman deyim bulasici olmasin.Valla bu ara bana iyi gelmez, sonra evde tek basima deli cikacak gibi oluyorum.

    Ben cok uzun zamandir , bildigimiz sebebpten dolayi haberleri izlemiyorum.Benim sevgili dunurum dizisi de ben yokken bir sey olmus ama anlayamadim.Geriye iki aile dizisi kaldi ama onu da sakiz etmisler hep ayni konu , icim sisiyor valla.

    Sinav zamanlarinda ablamla en koyu sohbetleri yapadik, ders calismak yerine sohbet etmek oyle cekici gelirdi ki:)

    YanıtlaSil
  3. tarçınlı karanfilli kompostodan istiyorum bende.
    Çift anadal her yiğidin harcı değil Allah kolaylık versin Gamze'ye.
    Gece uykusuz kalmak zordur herhalde, kısa zamnda uykuyu bulmanızı diliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. yaa benim canım tatlı çekti.. hatta bahsettiğiniz herşeyden çekti.. şimdi işteyim ve karnım cok aç, ondan heralde. Bu arada uykusuzluk olayını birkaç kişiden daha duydum bu aralar nedense. rahat uykular diliyorum ben!

    YanıtlaSil
  5. bende nereden başlasam bilemedim...
    kanal 1 bu aralar benimde dikkatimi çekmekde ama sanırım ben bir şeyleri kaçırdım atv de seyretmediğimden midir. o nedne yasaklı anlamadım fransız oldum konuya bir an, zor bir şeymiş böyle kalmak:)))))
    yatak odasında digitürkü ilk evimde denediydim, bence gerek yok gibi...
    bak sen gamsegamsenin çalışma sistemini çok tuttum... post-it ler falan diyorum hep sizin ev şenlikli diyerek:)))
    veee o tarif hemen hemen denenecek ben mahrumiyet bölgesinde oturduğumdan kıytırık markette lahanının renklisini bulamam sanırımda amma... belki yarın...
    tuttum ben bunu ...
    sizin evdeki menuye bak benim kocacış nasıl atlar anlatamam buralardan oralara gelmeye bile kalkabilir:))))))
    kalvaltı işini bak sakın unutma, bu cumrtesi gelemesemde istanbula geldiğimde beni atlatamazsın bak ona göre:))))))))))))))))
    sevgilerimle

    note: senin örgüleri merak ediyorum geçmişini düşününce renkler dokular falan?????... profesyonel olmayanlar için örgüyü saklayan harika ipler var, yokse sen demi onlardan????

    YanıtlaSil
  6. bak uyku sorununu atladım ben senin...
    akşam için ayrı bitki çayı değilmi...
    malum kış geldi senin çaylar gündüz için fazla uyarıcı kaçmıyordur demi???
    ılık ballı süt derler de ben bir faydasını görmedim... ama uyku saatinden önce tatlı şeyler çukulata, sakinleştirici çaylar dene derim öncelikle...
    bende geçen tatalıyı aynen senin gibi uyanıp yapmıştım... anladım yani derdini:)))

    YanıtlaSil
  7. bi de bunun kat kat yapılanı var
    bak çılgın ataleten de sana bi tarif..
    kırmızı lahana doğra tuzla yıka.. limon z. yağı..
    salata tabaının dibine döşe..
    çukur olsun ama..
    soora havuç rende.. limon yağ tuz..
    onu da üstüne döşe..
    soora maydanoz.. bi demet..
    yıka doğra limonla yağla..
    döşe gitsin o da..
    en üste de turp..
    rende .. limon zyağı..
    bastır bastır..
    sonra düz tabağa çevir..
    kat kat salata pastası
    =)
    he bu atalet de hiç yemek yapmaz demeyin..
    bi de..
    tarifteki yap et ler..
    kestirme olsun diye
    emir kipi değil yani..
    bi de..
    ben de kanal birdyeim her gece..

    atkı..
    bitmeez bitmez..
    ör ör yetmez..
    =)

    seviyo seni ataletin..
    hatta kıskansın herkes.. öpüyo da..
    =P
    atalet

    YanıtlaSil
  8. Lale Hanimcim, arada 7 saat fark olmasa takilalim beraber diyicem ;) ben uyumamaya basladigm vakitlerde sizde zati sabah oluyor . bugun sabah cocuklari okula goturmek icin zar zor kalktim . kalktim ama gozlerimi acamiyorum ne mumkun. bi birakayim sunlari hemen dogru gidip yaticam dedim. arabayi sesi bes gozlerle kullandim, en son eve geldigimde tum uykum dagilmis, ecinni gibi bakiyordum. sona baktim uyuamiyorum, daldim ev islerine .. ya bare gunduz uyusam !! gozlerim portledi resmen !

    YanıtlaSil
  9. :))uykusuz her gece ha....wede sunu anlayamadim lale....neden ATV izlenmiyor...nedir o bilindik neden...ben bilmiyorummmm cok uzaklarda olnuca.....:))) kolay gele

    YanıtlaSil
  10. işten atılan tekel işçilerinin evlerinde
    iki çocuk baba diyordu
    anne der gibi
    şair yalnızca bunu yazdı
    şiir diye...

    t.kurt


    Yine bir kömür
    kütürdedi sobada
    kayıp bir madencinin
    kalbi rastgeldi
    Atıverdi sıcak odada

    sunay akın

    Hangi tasi kaldirsam
    Anamla babam
    Hangi dala uzansam
    Hisim akrabam
    Ne güzel bir dünya bu
    Iyi ki geldim
    Süt dolu bir torbayla
    Söylece çikageldim
    Kime elimi verdimse
    Döndürüp yüzümü baktimsa
    Kismet kapiyi çaldi
    Kör pinara su geldi
    Ben sakiyip durdukça öyle
    Gülün kokusu geldi
    Bebesi olmayana
    Bunalip da kalmisa
    Acilarla yüklü
    Dargin yüreklere
    Yetistim geldim
    Iyi ki geldim

    Ruhi Su

    ve en güzel film yürümesidir insanın günlük güneşlik
    emek gibi ışıldıyarak

    sevgiyle

    YanıtlaSil
  11. Bende kacirmisim neden ATV izlenmiyor,bilindik sebebi ben bilmiyorumda.
    Tarif malzemesi bol zengin bir salata gibi,denemek lazim.
    Misil misil uyuyacagin bir gece dilerim.
    Sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  12. bu gün bana uğra...
    :)))))))))))))))))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Geldiimmm.Sabah kahvesine,sohbete, artık ne dersen ona bir sürü de işim var ama nerji depolarım senden artık.
    Gece uykusuzlukları ben de de dönem dönem olur ama garip bir şekilde mutluluk verir bana,sanki hayattan çaldığım vakitlerdir onlar benim için, yapmak isteyip de vakit bulamadığım şeyleri yaparım mesala, örgü örer, kitap okur, kişisel bakımımı yaparım,evi düzenlerim, şekil değiştirmek ya da dolap içi düzenlemesi gibi....
    Kanal 1 bizim de favori kanallarımızdan biri hele ki akşamları "Bizim evin halleri"var ya ailecek onu izliyoruz.Benim kızlar bayılıyor, her ne kadar yaş guruplarına pek hitap etmese de izliyorlar,eşim de ilk reklamdan sonrasına yetişiyor.Bu aralar filmler de güzel hakikaten,akşam haberleri konusunda da seninle aynı fikirdeyim.
    Ben de unutmamak için not kağıtmlarına başvururum genelde, ve emin ol işe yararlar.
    Menü harika ama komposto dışında bizim evdekiyle aynı,fakat şu kırmızı lahanayı deneyeceğim bugün pazarımız var alayım da bir deneyim zaten benim kızlar bayılıyor öyle renkli şeylere.
    Sana ve ailene gönlünce huzur dolu bir haftasonu diliyorum, sobeyi unutmadım ama bir ara cevap vereceğim,öpüyorumm....

    YanıtlaSil
  14. kankiii geliyorum bekle,
    öyle anlatmışsın ki,
    canım çekti,
    ne zaman yazdın bu yazıyı da bir sürü yorum aldın canım,
    ben akşamları evde hiç açamıyorum pc'yi
    iş ve güçten fırsat bulup
    malum evde 3 erkek,
    kayınvalidemler de çok yaşlı
    komşular bize,
    dün biraz rahatsızdı,
    onlara da yemek yapayım dedim,
    gece saat 11 e kadar mutfaktan çıkamadım,
    neyse sağlık olsun
    Allah güç kuvvet versin de yapayım değil mi ama,
    herşeyin başı sağlık,
    sana çok güzel bir haftasonu diliyorum
    öptüm

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))