Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

12 Nisan 2013 Cuma

Üsküdar'da zaman

''Keşke daha makul olabilseydi hayat'' ...Bana ait değil, şu manzaraya karşı okuduğum bir yazıda geçiyordu...Çok hoşuma gitti... Manzara ile biraz tezattı, biri hayatın güzelliğini çağırıştırırken diğeri sitemkardı sanki  hayata...




Kahvaltı sonrası   yürüyüşe çıktım..Caanım Kız Kulesi  yollarımı gözlerdir epi bi zamandır... Karşıma onu aldım, Galata Kulesine göz kırptım...Ayasofyaya el salladım...Valla pek güzel oldu...Günlerdir bir hengamedir gidiyoruz evde,dışarda...Böyle bir başınalığımı nasıl da özlemişim... Bir ara Kız Kulesi karşısında bir bankta oturdum, valla ne yalan sölim bi tane telledim...Dumanını üfledim karşı kıyıya...Sonra Salacak Kahvesine geçtim,sade kahvemi söyledim...yanı başımda kırmızılı,beyazlı sarılı laleler... açtım Sözcükler dergimi,öyküler,şiirler, deneme yazıları okudum çeşit çeşit...Hikayelerinden biri dedi ki karşısındakine-Ben kendimi sevmedim ki,başkasını nasıl seveyim...








Bir başka yazıda da 2012 yılında 320 dil uzmanının görüş bilidirdiği ankette,dünyanın en romantik sözcüğü; Faransızca aşk anlamına gelen ''AMOUR '' olduğu bildirildiği yazıyordu...Dostoyevski'yi kendine tanrı edinen bir adamın hikayesini okudum,çayımın eşliğinde,ilginçti,çok ilginçti hatta...Ben bir, bir buçuk saat kadar böyle takıldıktan sonra Kocam geldi yanıma...Bir saat kadar da onunla oturduk, yine  sahilden yürüyerek eve döndük...

Bu ara kitaplarla ilgili derdim var,hangi kitabı elime alsam bu değil diyorum,bu değil...Bişi arıyorum, hiç okumadığım kadar güzel,ilginç bir kitap arıyorum...

Bi dünya film stokladım. Şu kızların tatili bi bitsin başlarım izlemeye...Dün akşam başım ağrıyo dedim,demez olaydım,vay senin tansiyonun çıktı,Gamse-Baba sen bilmiyosun bize evdeyiz ya,ev dağıldı diyedir, kitabı azalmıştır onun içindir gibi bir sürü çirkin iftiraya uğradım:)

Bi de  ben ,un helvası yaptım bu akşam...Bu konuda asla tevazzu gösteremem,un helvasına şarkı söyletirim,dile getirir konuştururum:))



Bu kada...




13 yorum:

  1. tansiyonun çıkmasın.. başın ağrımasın..
    kitaplardan yana aynı durumdayım sanki.. murathanın son kitabı dahil.. başlayıp başlayıp bırakıyorum...

    atalet..

    YanıtlayınSil
  2. Kitaplarla son iki yıldır dialoğum benimde aynı. İşte bu yüzden ara sıra eskiden okuduğum "işte bu" dediğim kitapları tekrar alıyorum elime. Sadece kitaplar mı? Laf aramızda Film ve şarkılar içinde aynı duyguları besliyorum ben. Yaşlandık mı ne?

    YanıtlayınSil
  3. Mihriban new yaşlanması ayol,senin ifadeni alacağım önümüzdeki hafta:)

    YanıtlayınSil
  4. yaklaşık 2 aydır yanıbaşım başlayıp da bir türlü sevemediğim ve bitiremediğim kitaplarla dolmaya başladı. kitabın ortasına geliyorum sonra aradığım bu değil deyip, daha sonra bitirmek üzere elimden bırakıyorum. ne aradığımı ben de bilmiyorum sanki. sevemediğim kitaplara ayıracak kadar bol zamanımın olmadığını düşünüyorum zaman zaman. belki yüzyıllık yalnızlık, ruhlar evi, keçiler dönemi, yeniden çarmıha gerilen isa, zorba, tatar çölü yeniden okunmalı. belki de şanssızlığımız bu kitapları önce okumak olmuştur bu nedenle artık hiç el değmemeli. karar veremedim.
    sevgiyle
    mine

    YanıtlayınSil
  5. Kitaplar sana kalsın.Ben un helvası istiyorum. Islak ıslak ve çam fıstklı olacak ama. Hamsili pilavın yanına kaydet bunu da.Borç hanene kaydediyorum.

    YanıtlayınSil
  6. Melisa Gürpınar'ın İstanbul'un Gözleri Mahmur'unu okumuş muydunuz?
    Bilmem ki sever misiniz...

    YanıtlayınSil
  7. Sevgili Seda

    Okumazmıyım hiç...Çok sevmiştim hatta...

    Aşağdaki linkte yazmışım...Okumanızı çok isterim.

    Sevgilerimle

    http://laleninbahcesi.blogspot.com/2011/09/istanbulun-gozleri-mahmur.html

    YanıtlayınSil
  8. Ellerine sağlık. Un helvasına da bayılırım. Olsa da yesem şimdi yaaa.

    YanıtlayınSil
  9. Benimki de laf işte.. İçimden bir ses kesin okumuştur demişti aslında. Yorumunuzu zevkle okuyacağım.
    Sevgiler,
    Seda

    YanıtlayınSil
  10. Sabah sabah canım acayip un helvası istedi, ellerinize sağlık, iyi haftalar...

    YanıtlayınSil
  11. Ya Lale abla, şimdi bloglara bakıyordum, Aslı boza yazmış sabah sabah canım çekti, sen en sevdiğim helvayı yazmıssın, güzel başladı p.tesi: )))

    Bu arada film stoğunda sana yetişcem sanırım bir de izleme de yanından geçebilsem: )

    iyi haftalar olsun. Bol manzaralı, bol izlemeli, bol okumalı...

    YanıtlayınSil
  12. Un helvasının görüntüsünden şarkı söylediği belli Lale'cim. Senin beceremedğin bir yemek yok mudur yahu? Hep ağzımı sulandırmak zorunda mısnıdır acaba?
    Ellerine sağlık, herkes beceremez un helvasını; bence tabii.
    Kız Kulesi fotoğrafına bayıldım bu arada, sevgiler :)

    YanıtlayınSil
  13. O HELVA YOK MU O HELVA
    beni benden aldı,
    çocukken tencerede tam kaynar şerbeti dökülmülken dayanamayıp ağzıma atmışlığım ve dilimin yanmışlığı var :)))
    ellerine sağlık
    mis gibi kokmuştur tüm ev
    öpücükler kankim

    YanıtlayınSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))