Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

31 Ocak 2012 Salı

bu günün anatomisi

Bu gün sabah kalktığımızda karın artarak devam ettiğini gördük. Neyse karlı bir günde yapılacak en güzel programa sahiptik. Görümcenin, halanın şefkatli kollarına sığınmak:))
Meral aradı çıkın artık diye, çıktık çıktık dedik. Karda tavşan gibi hoplaya zıplaya , resim çeke çeke gittik.

Gider gitmez masaya oturduk. O ne ya, güveçte pişmiş altına etler dizim dizim dizilmiş, üstünde bakla dolmaları en leziz halleriyle bakmakta bize:)) valla diğer hiç bir şeyi saymayayım çünkü ben sadece dolma yedim. Öğle mönüm olan et porsiyonunda...
Meral ve Hadiye Abla masanın son rötuşlarını hazırlarken...Ben dolma servisinde, Halide abla başlamış... Üstün Dökmen Hocam'da soframıza renk kattı...Her gün Star tv de ilgilenler için...Biz ailecek hatta sülalecek pek severiz. Kızlar küçükken pazar sabahları sabahın köründe Küçük Şeyler'de kendisini izlmek için bizim yatağa doluşur.
kahvaltıyı; program bitince yapardık.Ben 12 yıl boyunca kah kızları kah kocamı beklediğim sokağa karşı çayımı içerken...

Yeme içme işi bitince çaya okey masasında devam ettik. Altta gördüğünüz ıstaka bana aittir:=)mavi dokuzu çektim ve oyunu bitirdim. Yanımda ki attığım taşlara bakarak, alt tarafımda oturanı nasıl taşladığımı görebilirsiniz. Stajını Yenikapı,Samatya sahillerindeki öğrenci kahvelerinde ,ustalık dönemini oyunun ordinaryusu lakabıyla anılan Kocamın yanında yaptığımı hiç inkar etmem. Ama O'na bir yaz boyunca bezik antremanı yaptırarak borcumu ödemişimdir.
Biz görümcemgillerle okey oynarken kuzengiler de kendi aralarında eğlendiler coştular...Hepsi meslektaş olunca tatilleri birlikte değerlendirme fırsatı da ayaklarına geliyor işte böyle.

Akşam yine kar tipi eve döndük.Eve gelince akşam yemeğinin yanına nohutlu, tavuklu bulgur pilavı yaptım. Duru marka kırmızı buğdaydan yapılmış bulgur.Çok ama çok beğendiler yiyen bir daha bir daha dedi.Kendime de ıspanak pişirdim.Kırmızı bulgurdan bir çorba kaşığı kadar da kendi yemeğime koydum. Süper oldu.Yanında da ayran içtim.

Bu akşam ''Seksenler''dizisini izliyoruz. Yettiğ gari artık Cemilesi Ali Kaptan'ı... hele de o yılları yaşayanlar için tadından yenmez bir dizi...

Kitapta Hava Kurşun Gibi Ağır'a devam.

İşte böle böle ya

10 yorum:

  1. Keyifli bir gün ne güzel..Kar görünce sevindirik oldum bende habire resim çekiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir gün olmuş. seksenleri bizde çok sevdik. izliyoruz :)

    YanıtlaSil
  3. belki yüxüncü defadır söylüyorum... benim de emekliliğim sizinki gibi olsun:)

    YanıtlaSil
  4. burada kar mahvetti bugun beni izlemesi güzel de yollarda kayma pek fenaydı...seksenler i sende okuyup izledim geçen hafta bugun kaçırmışım ama unutmayayım haftaya keyifli bir dizi..bakla dolmasına takıldım bu arada detay verirsin değil mi...cok sevgiler bizden

    YanıtlaSil
  5. merhaba,

    duru marka bulguru ben de kesefttim..biz ispanak yemegini pirincli yapariz..pirinc yerine bu bulgurdan koyun..hem ispanakin fazla suyunu aliyor..hem de cok lezzetli bir yemek oluyor..benim de canim istedi simdi..aksama yaparim belki..hangi supermarkette buldunuz istanbulda bu arada?

    adsiz okuyucu

    YanıtlaSil
  6. sevgili adsız ,ben de ıspanağa koydum çok güzel oldu.
    Eşim almıştı, akşam sorarım:=)

    YanıtlaSil
  7. Lâlecim senin zayıfladığın artık resimlerden iyice belli oluyor, kızlar da ne kadar tatlılar, hepinizi öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Lale Ablam yıllar oldu bakla dolması (sarması) yemeyeli ama hiç unutmadım o tadı.
    Birliktelikleriniz, sıcaklığınız harika, tü tü tü tüüüü.
    Akşama ne yapayım derken buldum sayende, nohutlu, tavuklu bulgur pilavı. Hep pirinçle raksettiriyordum diğer ikiliyi, bu akşam damını değiştircem.;-)
    Seksenler ise tam benlik. Dün o koca koca kömürleri kırmaya ve taşımaya çalışırlarken ahanda buydu işte ahanda biz de taşırdık böyle dedim de kızlar "nasss yane?" diye diye bana baktılardı.
    öptüm seni.

    YanıtlaSil
  9. Oh tam keyif olmuş... Sofra, manzara, ıstaka harika.
    Kuzenler arasında en çok Nazlı'yı beğendim daha bir hoş bakmış...:)
    Kırmızı buğday denenecek...
    Öpüyorum sizi ....

    YanıtlaSil
  10. ne kadar güzelll fotolar.karın tadını iyi çıkarmışsınız 41 kere maşallah Lale ablam:))ev ahlkına selamlar:)

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))