Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

1 Kasım 2010 Pazartesi

Akşam sefası


Başlıktaki akşam sefası, Annemi anmak için bahane... çok sevdiği bir çiçekti. Her evimizin bahçesine dikmişti. Yazlık evde balkondan aşağı baktım mı iilk onları görürdüm...Ordu'da ki evin yan bahçesinde de ona keza... Birde hikaye uydururdu ona, güya kocasını çok severmiş de akşamları o geliyo diye açılır saçılır süslenip püslenirmiş...Yatak odamın penceresi ise bir akşam sefası ormanına bakıyor:)Kaç kez resmini çekeyim dedim unuttum... Sanırım arka binadaki evde oturan yaşlı teyzede çok seviyor...Yine sanırım ki bir tek de onları seviyordur. Bu kadar huysuz ihtiyar görmedim hayatımda ... benimle ilgili bir şey yok ama bahçe duvarında bile bir çocuk görse hemen balkona pencereye koşar.Annemi anayım derken komşu teyzede nasibini aldı...

Bu gün saatlerin azizliğine uğradım ... ben bu saatleri ileri geri işinde aynı jetlag olmuş gibi olurum... hava güzeldi ha şimdi ha sonra derken günü evde geçirdim. O zaman akşamdan ben Cihangir yolu tutayım... Teyze gecesi yapayım... kuzenleri de toplayayım dedim ama Gamse - Anne hava çok soğuk hiç çıkma dedi. Ben acaip söz dinlerim, gitmedim.

Günün en kayda değer aksiyonu izlediğim filmdi. İzlenmedik filmkalmasın etkinliğinin stoklarından çıktı... Goodbye Lenin... Filmi çok beğendim , izlemediyseniz tavsiye ederim ... 2003 yapımı bir film. İnsanın inandığı bir dünyada yaşaması ve ölmesi ne güzel duygusu uyandırdı bende... Film boyunca kahvedir, ekinezya çayıdır içtim durdum.

E akşama kadar oturup keyif çatmakdık yemeğimizide yaptık şükürler olsun aç koymadık açık koymadık ev halkımızı...

Kitabım Eylüldü Aşkıma devam ediyorum... Sanırım bu gece bitecek. Zeyaaaa ben Kaaan'dan yanayım:).

Beni dört yıldır sinirden çatlatan Marmaray sonunda Topkapı Sarayının duvarlarınıda çatlattı. Bazı bölümler ziyarete kapanacakmış. O yüzden yarın biz koştur koştur Topkapı Sarayına gidiyoruz.

Bu hafta gündüzleri çok sıcak geceleri ise ayaz olacakmış.

Tamamdır, hava durumunuda verdim gidiyorum artık... bu gece Yer Gök Aşk'ı izleyeceğim, tek başıma... Koca ve Naziş Ezel izliyor. Gamse ödev kontrolü yapacakmış. Ben şimdi yatak odama geçip, sırtımı radyatöre dayayacağım...Ama radyatörü önce polar battaniye ile saracağım öle cosss diye dayamayacağız herhalde...Yanıma kitaplarımı, çayımıda alıp reklam aralarında kitabım sonrası dizi izlemece falan takılacağım...

15 yorum:

  1. Annen huzur icinde uyusun,ben de cok severim aksam sefasini..haber izlerken seni okuyorum icim acilsin diye :) alemsinnnn yine yani cosss :)öptümmm
    asis

    YanıtlaSil
  2. Valla nasıl güzel anlatıyorsun sevgili Lale şu dizi izleme ritüellerini. Yani bir tane bile dizi izlemiyorum bu sene ama sırf bu hallerine özendiğimden başlayacağım birine ama dizi bulamıyorum hepsi ağlak:)) Hayır, yan yana izleyebilecek olsak Yaprak Dökümü'nü bile izlerim nasılsa gülecek çok şey buluruz hesabına:)

    Goodbye Lenin benim de çok sevdiğim bir filmdir. Oğlunun annesi için yaptıkları gözlerimi yaşartmıştı. Güzel bir gün olmuş, şimdi de güzel bir gece olsun dilerim:))

    YanıtlaSil
  3. Ay hemen koşup geldim valla. Geçmiş eksik yorumları da kazaya bırakıyorum, gözünü sevem 61 olmasın. (61 miydi kız, 66 mı oruç bozmanın cezası:)
    Akşam sefasının tohumlarını severim ben de ve hep Yenimahalleyi hatırlarım, apartmanın önüne dikerdi alt kattaki komşu.
    Benim bu akşamki dizim "Behzat Ç./Bir ankara Polisiyesi". Malum Angaralıyık, bahtı garalıyık. Ayrıca Emrah Serbes'i pek severim, gerçi sadece ilk bölümü o yazmıştı ama ossun.
    Ha bu arada elimdeki kitap tam senlik, bitsin yollayacam. Mario Levi, İçimdeki istanbul fotoğrafları. Sen neler bulursun kimbilir o kitapta.
    Hadi bugünlük bu kadar olsun, diğer kaza yorumları yarına, öppptüm:))

    YanıtlaSil
  4. En sevdigim ciceklerden biridir benim.. Encok da direncini severim, oyle bir tutunur ki topraga, sokup atamazsin bir daha.. Sarilarla kirmizilar yan yana dikilince, bir sonraki sene benekliler cikar her yerden...
    Bu arada aksam keyfi guzel geciyordur umarim...

    YanıtlaSil
  5. Akşam sefasının hikayesi güzelmiş:) Çiçek seven yaşlı teyzenin çocuk sevmemesi ilginç aslında değil mi
    bu hava durumu haberine çok sevindim, gündüz güneş görmek mutlu ediyor beni.

    YanıtlaSil
  6. Akşam sefası benim evimin civarında da var. Çok hoşlar gerçekten. Bir çiçekle anneyi anıvermek daha da hoş.Son derece plansız programsız yaşayan kafası karışık biriyim ve sizler (Leylak ve benzeri)gibi kitap okuma, film izleme etkinliklerini düzenli gerçekleştirebilen kimselere imreniyorum doğrusu.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. sarayı kapamalarının yararını anlmadım ben marmarayı kapasaydılar.. sanki..

    sonunda bir hatabemiz daha olur mu dersin.. bu proje bittiğinde..

    atalet

    YanıtlaSil
  8. Akşam Sefası sanırım anne ve anneannelerimizn en sevdiği çiçekti.
    Bize de onlardan miras kalmış bu sevgi, bayılırıım akşam sefasına:)

    YanıtlaSil
  9. Mersinin yaz akşamlarında vazgeçilmez bir sefadır...
    Bu kokularla büyümektir ayrı kılan
    yabanlıktan.Çok sevgi ile

    YanıtlaSil
  10. çok tanıdık geldi son yazdıkların bende akşamları romanlarım-ders kitaplarım -ve kumandayla bide renkli kalemlerimle bütünleşiyorum
    çok keyifli oluyor kış geceleri....
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. akşam sefalarının tohumlarını toplardım çocukken
    balkondaki saksılara dikerdim
    ne güzeldir
    annenin yorumuna ise bayıldım
    sevdiğine süslenip püslenen açılıp saçılan akşam sefası :))
    tam benlik bayıldım

    dizi izleyip ertesi gün de yorumlarını yapmak dostunla ne güzeldir
    okuduğun kitaplara ise imreniyorum kankimmm

    YanıtlaSil
  12. sizi cok gec kesfettim ama artik surekli takipcinizim.
    yazdiklariniz ne kadar sicak insanin icini isitiyor.
    sizin sayenizde oglum dogdugundan beri ayri kaldigim kitaplara cok hizli bir donus yaptim.
    begendiginiz her kitap her film listemde sirasini aliyor. kendinize iyi bakin ve her gun hatta gunde birkac kez yazin .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. sizi cok gec kesfettim ama artik surekli takipcinizim.
    yazdiklariniz ne kadar sicak insanin icini isitiyor.
    sizin sayenizde oglum dogdugundan beri ayri kaldigim kitaplara cok hizli bir donus yaptim.
    begendiginiz her kitap her film listemde sirasini aliyor. kendinize iyi bakin ve her gun hatta gunde birkac kez yazin .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. sizi cok gec kesfettim ama artik surekli takipcinizim.
    yazdiklariniz ne kadar sicak insanin icini isitiyor.
    sizin sayenizde oglum dogdugundan beri ayri kaldigim kitaplara cok hizli bir donus yaptim.
    begendiginiz her kitap her film listemde sirasini aliyor. kendinize iyi bakin ve her gun hatta gunde birkac kez yazin .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Annene bir fatiha gönderdim. Geçen pazar kızlarım bahçemizdeki akşam sefalarının tohumlarını topladılar, pembe ve sarı. Baharda onları ekerken seni ve anneni düşüneceğim. Zahmetsiz ama haşmetli herşeyi çok seviyorum galiba, üzmeyen sevindiren şeyleri.
    sevgiler

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))