Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

14 Ekim 2008 Salı

Kış kapıda

Dün itibarıyle artık kışlık düzene geçtik ev de. Bizim kışlık düzene geçmemiz demek Gamsegamsenin okulunun açılması demek. Bütün Üniversiteler açıldı neredeyse vizeler yaklaşıyor ama İstanbul Üniversitesi geç kapanıp geç açılıyor böyle.

Kışlık düzene geçmek demek , artık daha erken yatılması ve sabahın köründe pörtlemek demek. Çünkü Gamsgamse oda kahvaltı ister . Bir taraftan da bilgisayar da hava durumu ve vapur saatlerini inceler , son dakika haberlerine bakar. Nazlı yı duymayız bile, o çok erken kalkar ve hazırlanırken ayak altında kimseyi istemez. Corn- flakes yer çıkar. Kocam , garibim her şeye razı olur, ayak üstü bir şeyler atıştırır çıkar.

Kışlık düzene geçmek demek , sabahın sekizinde ev de kimsenin kalmaması demek ve yazlık keten örtüler yerine polarların çıkması demek. Sıcak içeceklere , bitki çaylarına dönüş demek. Artık yorgana sarınmak demek.

Dün pazarımızdı , kışlık sebzeler ve kışlık giyecekler tezgahlarda yerini almıştı. Mandalinalar daha yeşiller ama kokuları tüm pazarı tutmuştu. Pırasalar, karnabaharlar , brokoliler , kerevizler var artık. Dün ilk brokolimizi aldım. Artık ne yaparım bilmem. Nazlı beşamel sosla fırında pişişini sever. Üstüne de rendelenmiş kaşar koyarım.

Madem konu bu gün kış, haber vereyim bu yıl yağışlı bir kış geçirecekmişiz. El Nino bu sene etkili olmadığı içinmiş.Pasifik okyanusunda olan ve İspanyolca yaramaz çocuk anlamına gelen El Nino kasırgasıyla bizim ne alakamız var diyorsanız .Atmosferde böyle bir değişiklik yapıyormuş işte Valla ben anlatanın yalancısıyım. Yani paltoları ve botları sağlam tutun bu kış. İlk kar İstanbula şubat ayında yağacakmış. Siz şimdi bunları not alın , sonra benden hesap sorarsınız:))

Kış demek tv de dizi furyası demek, bombardımana tutulmak demek. Şimdilik Elveda Rumeli ve Yol arkadaşımla idare ediyorum. Avrupa Yakasında Şahikaya yaratılan ikinci karakter çok itici geldi bana. Geceleri Gamsegamse ile türkmaxin sit-comlarına takılıyoruz bazen, şimdi Haluk Bilginerin bir sit-comu başladı. Onsekiz yaşındayken küvette düşüp bitkisel hayata giren yirmisekiz yıl sonra da uyanan bir adamın hikayesi. Düştüğünde sevgilisiyle buluşmaya hazırlanıyordu, şimdi sevgilisinin torunu var. Bir de Demet Akbağ ve Ragıp Savaşın dizisi var . Tabi bu dizilerin adlarını şu anda hatırlayamamam da da ayrı bir konu hehehe.

Eh bu günlük de bu kadar kış muhabbeti yeter. Can Bey tatilden döndü. Tatili güzel getmiş, denize girdi, traking yaptı ve biz onu çok ama çok özledik.


Naziş perşembeye kadar tatil , yarın birlikte İlmiyeme gideceğiz. Şimdi Zuz da, dün akşamdan gitmişti, artık eve kaç da döndü, bu gün kaç da yataktan kalkıp eve gelir bilemem artık. Hadi bakalım iyi bir gün olsun herkese




İYİ Kİ DOĞDUN MAVİANNE, İYİ Kİ YOLUN BENİM SAYFAMDAN GEÇTİ DE TANIDIM SENİ. NİCE SAĞLIKLI MUTLU YAŞLARA TÜM SEVDİKLERİNLE

16 yorum:

  1. Lale'ciğim dediğin gibi kış kapıda ama dur bakalım biraz daha beklesin kapıda...hemen gelmesin...
    Bu arada tavsiyen için çok teşekkür ederim. Fakat benim genç kızlık dönemim Çengelköy'de geçti. Annemin şimdi ki evi Çınaraltına çok yakın...
    Bizde çok severiz Çınaraltını, genelde annemde toplandığımızda çayımızı mutlaka orada içeriz.Bir de caddede ki börekçiden kürt böreği ya da meşhur fırıncının simitini alırız çayın yanına....

    YanıtlaSil
  2. kışdan bahsetme Ankara da hava çok güzel bugün,kış hazırlığı yapmak istemiyorum ben,yazı seviyorum
    Adana da kış yok ohh ne güzel arkadaşlar hala denize giriyorlarmış beni de çağırıyorlar
    gitmem lazım özledimm.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bugün hava güzel ama kış geliyor evet. Ve ben, kış doğumlu biri olarak sevmiyorum kışları. Gündüzleri masmavi olup, akşamları koyulaşıp laciverde dönen gökyüzünü çok özleyeceğim. Kışı yaşamadan baharın da, yazın da tadı olmayacağından, gelsin. Kış da gelsin bakalım :)

    YanıtlaSil
  4. lale,
    kışlık mod'a girdiniz demek,
    burası hala sıcak diyecem de,
    ayıp olacak
    bahar yaşıyoruz daha,
    biliyorsun yazın
    buralarda halılar falan
    kalkar ,
    serme zamanı geldi yavaş yavaş...
    sabah pörtleyip
    kahvaltı hazırlıyorum da ,
    yemiyor bizimkiler...

    YanıtlaSil
  5. lala hnm öyle güzel anlatmışsınızki kışı:)) ben kışı daha çok seviyyorum.

    Birde tek evlat sahibi olan ben yazdıkalrınızdsan sonra keşke benimde daha fazla çocugum olsa dedim:))

    evde bir kalabalık bir koşturma ne güzel.heran ekşın var sizde:))

    biolog77

    YanıtlaSil
  6. Lale Abla, sizin aile bana o kadar sıcak ve güvenli geliyor ki; aynı ortamı ileride biz de kendi ailemizde yaratabilecek miyiz acaba diye düşünüyorum bazen. Çook çook sevgiler, bütün aileye :)

    YanıtlaSil
  7. HEHE
    KIŞLIK DÜZEN SİZ TASTAMAM
    BEN SONRA BİRDE SANA EGEDEN BİR KIŞLIK DÜZEN YAZAYIM. GÖZÜNÜ SEVDİĞİMİN ŞEHİRLERİ ARASI NE KADAR AMAM FARKI ANLATAYIM BİR.
    DİZİLERE BEN BAŞLAYAMADIM. AMAM HALUK BİLGİNERİN Kİ BENİMDE AKLIMDA. NAZLININ YİNE NE TATİLİ AY NASIL PİŞMANIM ÖĞRETMEN OLMADIĞIMA ZATEN BİRD EŞİMDİ BİRDE BÖYEL YABANCI OKULDA OLMADIĞINA DUBLE OLDE RESMEN NE GÜZLE BİR ŞEYDİR YA?:)))
    SENİN GEZMLER DAHA FULLLEMEDİ AMA YAKINDIR BEKLİYORUM..
    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel anlatmışsınız kışın gelişini.İmrenerek okudum gerçekten. Bende bir kış ve battaniye insanıyım diyebilirim. Kış gecelerini ve kanepede seyredilen dizileri seviyorum. Haluk Bilginerin sitcomu gerçekten seyredilir bende çok beğendim.
    Sevgiler size..

    YanıtlaSil
  9. lalemm kış kapıda deyince.. eğri çatılı evdeki kuzineleri anlatıcaksın sandım bi an..
    yok daha örtüler ve çaylar düzeyinde imiş.. =)

    sen ekinezyaları stokladın mı bakem =)

    hadi şu dilaranın karanfilli çaydan demle de.. geleyin içmeye..
    =)

    bi de öpeyim..
    seni ve kızları..
    ataletinnnnnnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  10. KANKİİİİ!!!
    Beni çok mutlu ettin
    Sen de iyi ki varsın,
    Seni tanıdığıma çok mutluyum
    Teşekkürler
    Çiçeklerimi aldım gidiyorum

    YanıtlaSil
  11. Kış güzeldir buyursun gelsin başımın üstünde yeri var. Kış sebzelerini özlemiştim ve empati bu sanırım dün akşam bende ilk brokolimi pişirdim. Bizimki yoğurtluydu ama :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Sen simdi bu yaziyi yazdin ya , ben de okurken ilkokulda yaptigimiz kis resimleri geldi aklima.Hepimiz yaklasik ayni seyi ciezerdik.Kis icin recel yapan anneler, komur tasiyan evler, dumani tuten bacalar.Benim icin hizli bir kisa gecis olacak ama yorgana sarilmak , aksam dizi segretmek belki de en guzeli:)

    YanıtlaSil
  13. Selam Lale,hımmm kışı sevmem ama lapa lapa kar yağışını bembeyaz örtünün tüm çirkinlikleri kapamasını severim :))yani kış oldumu evde battaniyene sarılıp miskinlik yapacaksın..işe gitmek olunca işte sevmiyorum :) bilgilendirmen için sağol,ona göre istanbul planı yaparım belki :))sevgiler alplerden...

    YanıtlaSil
  14. Öyle tatlı tatlı anlatmışsın ki kış sevmeyen ben bile ayy ne güzel dedim derken kendime şaşırdım :))

    Bari kar yağarken yine orda olayım....Geçen sene çok eğlenmiştim :))

    YanıtlaSil
  15. Bizim kisimiz coktan geldi kisliklari giyiniyoruz kaloriferler yaniyor 3 haftadan beri.Aksamlari kizim meyve caylarini icmeyi sever bir iki kokulu mum yakiyoruz tam bir kis aksami yasiyoruz evde.
    brokoliyi pisirmediysen kremayla kasar ikilisi sarimsakla karabiber cok yakisyior brokoliye,ben ince patatesde katiyorum öylede nefis oluyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Kış demek düzen demek tüm evlerde. Bugün yağmurlu ve sisli burası.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))