Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

18 Ocak 2008 Cuma

Eski yazıya yeni imaj bi de blooom iki yaşını bitirdiii

Geçen Cumartesi bizim blog çetesi ile buluşunca bi karar aldık. Bundan sonra hafta sonları eski yazılarımızdan birini ekleyelim dedik. Hem hatırlamış oluruz , hem yeni arkadaşlar görür biz eskiden ne menem yazılar yazardık. Hem de çaktırmadam o yazılar bu bloğa taşınmış olur. Katılan olursa çok seviniriz valla.
Bundan iki yıl önce başlamışım blog macerasına, iyiki de başlamışım.İyiki de yapmışım dediğim işlerden biri oldu. Reel hayata da taşıdığım , vaz geçilmez arkadaşlarım oldu. Hayatımda bir renk oldu. O günden bu güne taşıdığım arkadaşlarım oldu, onun yanında yeni tanıyıpta taa baştan beri tanıyormuşum gibi hissettiklerim oldu. Nice yıllara hep birlikte...
Ben bu gün bu amaçla arşivime bakarken, Zuz la ilgili yazdığım yazıya rastladım. Dedim ki hemde Zuz Zuz deyip duruyorum. Kimdir bu diyenler oluyor, kızın mı diye soranlar oluyor.Biraz da o nedenle onunla ilgili yazdığım yazıyı aldım buraya bu hafta. İşta karşınız da ZUZ.
*************************************************************************
ZUZ
Kız kardeşim tutturdu canım sıkılıyo yazı ekle. Sanki boyacı küpüyüz. Daldır çıkar bugüne bu gün sanat yapıyoruz burda. Edebiyat hocalarım Mehmet Karakuş ve Yıldız Öncü yazmalısın demişlerdi. Aha da yazdım hocam. Bu benim kardeşim ona biz kısaca Zuz diyelim. Kızlarımla bir olup beni beni keklemeye çalışır devamlı. Son vukuatı benden gizli Ankaraya gitmekti ama, ne numaralar sanki buradaymış gibi msn de konuşmalar.,sonra biraz dışarı çıkıyorum deyip, uçakla vın Ankara .2 saat sonra yine burdaymış gibi konuşuyo.EEEEEEEEEE noooooooooooldu peki ,sizce yedim mi? tabiki hayır anın da enselendi.Yazımı istiyodu alsın yazı.

Bunun marifetleri saymakla bitmez ilk kırk yaşıma girdiğim de sürpriz parti yapıp ,cümle alemi başıma toplayıp.,kırk yaşıma girdiğimi herkese duyurmak için bir davul zurna çalmadığı kaldı. Laf aramızda gelen hediyeleri arabanın bagajı almamıştı. Bir kerede bayram değil seyran değil işyerime koca bir sepet dolusu lale göndermişti tam 60 tane eve gelene kadar öldüm az kaldı, kamyon tutacaktım. Kendisi mobilya tasarım şirketinin iki ortağından biridir işe başladıktan 2 ay sonra şirketin sahibi olmuştur. Ortağı Berfu ile ikisini kendi işlerine gitmemek için okullar kar tatili yapınca onların da kendilerine tatil verdiğini anlatmıştım size. Mobilya tasarımı ile uğraştığı için durmadan benin eşyalarıma kafayı takar,beğenmediği bir şeyi kaldırmam için bana yeminler ettirip , Kur'an a el bastırır ,gittikten sonra da arayıp kaldırdın mı diye sorar. Buna en çok arkadaşlarım sevinir çünkü onları hediye ederim. En son koltuk şalımı kaldırttı. Halbuki onu da kendi yaptırmıştı.

Sonra tatile çıktığımızda bize hiç rahat vermez hadi gelin artık özledim özledim der,biz gelince de yelkenliyle mavi yolculuğa çıkar, ben ona denizin ortasın da günlerce ulaşamayıp kafayı yerim telefonum yastığımın altında uyurum

Çocukken parasız kalınca hemen onun kitaplarının arasına bakardım hep kitapların sayfalarının arasına para saklardı. Doğduğunda beni çok kızdırmışlardı.Lale nin papucu dama atıldı diye ,en çok olaf ağırıma gitmişti,.Her şey iyi güzel de ZUHAL sen benim ''KIZ ROBENSON''un içindeki apaçi kız resmini neden yırtıp aldın tam 3o yıl oldu kızın elbiseleri bile aklım da.

Benim kardeşim hayatımdaki en büyük desteğimdir ,canımdır ,her şeyimdir, ONU ÇOOOOOOOOOK SEVİYORUM.KIZLARIM 3O NİSANI TEYZELER GÜNÜ OLARAK 10 YILDIR KUTLAMAKTALAR

16 yorum:

  1. 30 nisan teyzeler günü için

    "iyiki doğdun küçük lale"

    YanıtlaSil
  2. Canım benim bloğunun 2. yılı kutlu ve mutlu olsun,
    nice yıllara
    insanın bir kardeşi olması ne kadar güzel,
    ben de isterdim kızkardeşim olsun
    1 abim ve erkek kardeşim var,
    tek kız olmak bana, kız arkadaşlarımla kızkardeş ilişkisi kurmama yol açtı sanırım
    şu anda da hayatımdan memnunum bu bakımdan
    bir sürü kızkardeşim var artık
    eski yazı fikri güzelmiş ben de koyacağım,
    bira sen benim blogda arz-ı endam et de sonra :)))

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel bir yazıymış bu böyle. Ne güzel böyle sımsıkı kardeş olmak iyisi kötüsüyle((: Benim için iyi oldu ben de acaba kızınız mı yoksa blogcudan biri mi diye kuruyordum vallahi. Hem de bu demektir ki Zuhal'in "zuuu"su:)
    Benim zannedersem Mayıs-Haziran gibi 1.yılım dolacak sizlere göre azlaca yeniyim ama sonra ben de sizlere katılmak isterim. Belki de dayanamaz ben de haftasonları sizle eski yazılarımda buluşmak isterim. Sevgiyle Lale ablacım iyi haftasonları...

    YanıtlaSil
  4. Lale ablaaaaa, ben bu yazini okumamisim eskiden ya da balik hafizam unutmus.Fakat simdi sok geciriyorum cunku Zuz'la apayniyiz nerdeyse.Ben de ablama gecen hafta hic yokken beyaz gul gonderdim.Sonra paralarimi kitaplarin arasinda saklarim hatta eve senelerden birinde hirsiz girdiginde boncuk takilarimdan ve fotograf makinamdan baska bir sey bulamayinca cildirip evi darman duman etmisti.Oysa entel bir hirsiz zengin olabilirdi benim evde:))

    Insallah Zuz'la hic ayrilmayin ve hep koyun koyuna yasayin .

    Bu arada ben de su geleneksel teyze gunune katilmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Ben de atlamışım bu yazıyı :) Böyle tanıştıktan sonra okuyunca yazılar daha anlamlı oluyor. Taşlar yerine oturuyor. Teyze gününe bayıldım. Ben de hala günü isterim. Bunu aile bireylerine duyurayım ben.
    Zuz ne zaman buluşuyoruz? Ses ver :):)

    YanıtlaSil
  6. Bu eski yazı olayı iy, biz okumadığımız yazıları okuyacağız. Zuz kim diye biz de sormuştuk. Senin gibi renkliymiş Zuz da Lale Abla. 40 yaş partisi iyi olmuş, kutlanacak bir gün bence.

    YanıtlaSil
  7. eski yazıyı gündeme getimek güzel olmuş.. zuz u yakından biraz daha net tanıdım... memnun oldum. kızkardesşler çok farklıdır heralde bir abim var ama o benim herseyimdir. aslında cinsiyet farkı göztemksizin kardes insan hayatında anne babadan daha ayrı önemli bir er tutar. sırlar paylaşılır belki en büyük kavgalar yapılır ama kardes hep bitanedir..

    mutlu bir haftasıonu diliyorum hepinize.. öpptüm kocaman:))

    YanıtlaSil
  8. Lalecimmm.

    Öncelikle, blogunun yeni yaş şeysi kutlu olsunnnn... :)
    Ve de iyi ki başlamışsın. Bence sen en iyi blogculardan birisin çünkü.. Sular seller gibi anlatıp hakkını veriyorsun buraların..
    Tembel blogculara duyurulur..:)
    " en başta ben "

    Ya dur Gamsegili naptınız. Bulundu mu yoksa hala bir kaçak olarak mı sürdürüyor yaşamını bize de haber vereydin bari ..:)

    Sevgili Zuz için yazdıklarını okuyunca aklıma geldi.. Hani geçen sene iş için gidiyoruz diye seni iş başında bırakmışlar ve tatile uyarlamışlardı durumu birazcık dimiii..:)
    Bu vesile ile, evin teyzesine de selamlarımı iletirim..

    Hadi ben şimdilik gittim bitanecim.. Gelinceye kadar sevgilerimle kal.. Büsbüyükk öpüldün..
    Herkeslere selamlar..

    YanıtlaSil
  9. hıh sonunda zuzu tanıdım...
    kitap arasında para saklama fikrini bir ara ben kendi kendime yapardım,bulunca sevindirik olayım diye,30 nisan benim de doğum günüm :)
    bir nice yıllar da benden...

    YanıtlaSil
  10. Yıldönümünüz kutlu olsun.Evet insanın kardeşi olması kadar güzel birşey yok.gerçi benimki A.B.D de ama her an yanımda hissederim.Gamsegillerden kayıp olanı bulundu mu arkadaşım?

    YanıtlaSil
  11. çok şeker ya teyzeler gününüz kutlu olsun.eski yazıları yazmak çok iyi fikir ben yeni bir okuyucunuz olarak benim için heps, yeni sayılır.

    YanıtlaSil
  12. Lale abla çok güldürdün beni ve kardeşini de seni sevdiğim gibi sevdim.Biliyor musun ben de kitap arasına para saklardam ama benim kızkardeşim her fırsatta bulup güya borç almış olurdu,bana o günleri hatırlattın.
    İki kız kardeş olmak çok güzel bir duygu bilirim,biz de iki kızız ve inan o yüzden ikinci bebeğimin de kız olması için çok dua ettim.İnşallah onlar da bizim gibi ilerde birbirlerine destek olurlar.
    Bloğunun ikinci yaşı kutlu olsun,iyi ki varsın iyi ki tanıdım seni biliyor musun hem hayatıma renk kattın hem de farkında olmadan bir çok konuda bana destek oldun,yazdıklarınla,yaşadıklarınla,biliyorum anlatamadım ne demek istediğimi ama sen anla işte...
    Teyzeler günü iyi oldu,artık bizim de günümüz var ha?Tttum bu işi..
    Kendine iyi bak,seni çok ama çoookkkk öpüyorum.

    YanıtlaSil
  13. yalandın sen yaşlandın
    2 yıllık he
    ben daha 1 yaşımdayım =P

    efenim sizi ve şahsınızda zuzu.. kızları ve herkesleri öper sever.. giderim..
    =P
    atalet

    YanıtlaSil
  14. İyi ki yazmaya başlamışın...ve ben iyi ki tanıdım seni:)
    nice yaşlara Lale cim hep birlikte...

    YanıtlaSil
  15. ben okumuştum bu yazıyı diye hatırlıyorum çok da sevmiştim imrenmiştim keşke bir kız kardeşim de olsaydı diye :)30 nisan teyzeler gününü biliyorum beeennn zaten nasıl unuturum canım teyzemin de doğum günü o gün :))
    mail attım buluşma için :)
    öptümmmmmmm....

    YanıtlaSil
  16. lale ablaaaaa...imaj super olmus, bende kat falan attirayim istiyorum bloga ama teknik bilgim yetmiyo:))

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))