Lalenin Bahçesi

Bir kırmızı Lale işte.
Kitap okumayı, sohbeti, sinemayı, İstanbul'u ille de Üsküdar'ı sever. Olmazsa olmazları ailesi, Zuz, Cancan ve denizdir.
Çok şiir okumaz ama okursa Atilla İLHAN ve Orhan VELİ okur. Paylaşmazsa görmüş gibi okumuş gibi hissetmez kendini...

3 Ekim 2007 Çarşamba

HAZIRA KONDUMM




İkinci yazımın konusu Nalan dan geldi. O buraya taşınınca adı Nalan oldu ama; benim gönlümde hep çöllerin kızı Desertwind.Sobe konumuz okuduğum kitabın 187. sayfasının ilk cümlesi. Tatil dönüşü hoooop ramazana dalıp, iftarlar sahurlar, davetler derken ıkçası yeni bir kitaba başlamadım. Ama en sevdiğim kitaplardan biri olan ZADİE SMİTH e ait İNCİ GİBİ DİŞLERden bir alıntı yaptım. Bu kitapta farklı dinler, farklı renkler ve farklı kuşaklar var. Zaten bende bir paragraf aldım.
''Poopy sonunda, senden hoşlandım dedi.Hemde çok espirilisin,Espirili biri olduğunu biliyormuydun?.
Samat gülerek başını salladı. Komik biri olduğumu düşünmemiştim.
-hayır komik biri değil espirilisin.Develer hakkında söylediğin şey.Gülmeye başladı ve kahkahalar ona da bulaştı
- Ne söyledim.
-yürüken develer hakkında söylediğin şey.
-Erkekler deve gibidir.Yüz tanesinde güvenebileceğin biri bile çıkmaz.
İNCİ GİBİ DİŞLER Romanın 80 sayfalık müsveddesini götürüp yayınevinden 250.000 pound avans alan Zadie Smith, kitap piyasaya çıktığı andan itibaren hem İngiltere'de hem dünyada çok büyük sükse yaptı ve hemen hemen bütün ödüllerde adını bir fırtına gibi estirdi. Öyle ki dünyaca ünlü Guardian gazetesinin bu yıl ilk defa verdiği ödülü kazandığında da, jüride bulunan ünlü romancı Julian Barnes, düşüncelerini şu sözlerle ifade etmişti: "Bir romancı olarak içimskançlık ateşiyle kavruluyor." Peki, ne anlatıyordu ki bu gencecik, yarı-Jamaikalı kız: Her türlü aşırılığın revaçta olduğu Londra'nın kenar semtlerinden birinde, farklı renklerin, farklı dinlerin ve farklı kuşakların, Jones'lar, Ikbal'ler ve Chalfen'ler gibi üç renkli ailenin, çoluk çocuk birbirinden matrak hikâyeleri etrafında, göçmenlerin, geleneklerin, İngiliz orta sınıf ailesinin ve alt-kültürlerin ağzına kadar dolu bir cümbüş sürahisine daldırılıp daldırılıp çıkarılan bir parodisini... İddia ediyoruz ki, milenyumun ilk parlak edebiyatldızı olan Zadie'nin Inci Gibi Dişler'ini ya her gün bir öğün yirmi sayfa eğlence ve keyif şöleni olarak yuvarlayıp bir aylık bir rüyaya yattığınızda, ya da işinizden üç gün izin alarak bir defada oturup gözleriniz kan çanağına dönene kadar yutarak bitirdiğinizde, kesinlikle tadı damağınızda kalacak ve "keşke daha çok sayfa, daha çok olsaydı..." diye söyleneceksiniz. İnci Gibi Dişler, uçuk birzdan delice ironilerle dolu çılgınca bir roman...Çeviren : Mefkure BayatlıEverest Yayınları
not. İmdattttt ben buraya resim ekleyemedimm

2.not:yaşasın Gamze ekledi:)

7 yorum:

  1. oleyyy artık herkes burada. Çok sevindim. Sanki blogcu karşı tarafta da gelirken trafik varmış gibi hissediyorum ben :):)
    Blogger'a alışmak çok kolay ben burada gönüllü öğretmen oldum öğretmeden bırakmıyorum :):)
    Şemalı mailler atıyorum, sanki çok biliyormuşum gibi...
    Ne zaman ihtiyaç olursa yardıma hazırım
    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Yasassiiin:)Hosgeldin Lale abla!Hic merak etme, Zeya burda oldukca sirtmiz yere gelmez.

    Basta biraz zor oluyor alismasi ama sonra blogcudan daha kolay geliyor.Tasinmak gibi gercekten, basta hangi dolabta ne var bilmeden hepsini aciyorsun , sonra elinle koymus gibi ne istiyorsan buluyorsun.

    Resim eklemek cok kolay, yazi yazdigin yerde iconlar varya , oradaki 15. ikon.Ona tiklayinca seni hangi resmi yapistirmak istiyorsun diye yonlediriyor.

    Bu arada sobe super olmus:))

    Ay tekrar soyleyecegim, iyiki geldin:)Muck!

    YanıtlaSil
  3. :)))))
    YUPİİİİ
    SÜRPRİZLER ÜSTÜ ÜSTÜNE
    HOŞ GELDİN NE İYİ YAPTIN
    BU GÜN SANA YAZDIM AMA BENYAAA....
    BURANIN KULLANIMI ÇOK DEĞİŞMİŞ BU SAYFA BENİM ESKİYDİ AMA TÜRKÇE OLMADIĞI İÇİN KULLANMAKDAN VAZ GEÇMİŞTİM. ŞİMDİ KULLANIMI KOLAY. SENDE ŞÖYLE BİR BAKIN ÇÖZDÜN BİL..
    ZATEN SENİN SAYFANDA LALELER AÇMAMIŞ AMA YEŞERMİŞ HA:))))))))
    YAZI YADIĞIN YERİN ÜSTÜNDE RESİM İKONU VAR, ONU TIKLA RESİMLE İLGİL YAPACAKLARIN GELİYOR GELMEZSE BANA BİR NOTE YAZ GELİRİM. LAF ARAMIZDA BLOGCUDAN DAHA KOLAY RESİM EKLEMEK BİR KERE HIZLI, BİRDE PEK GERİ ÇEVİRMİYOR:)))))))
    AY ÖZLEMİŞİM SENİİİ

    YanıtlaSil
  4. zaman ve mekan yok olur bazen yüzyıllık yalnızlığın seyir deftrerinde...

    nalanın komşusuna hoş geldin diyorum...sevgiyle

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Lale,
    Yeni sayfan hayırlı uğurlu olsun...ellerine sağlık pek şık olmuş...emeğinize sağlık..''anne''yi tarifinde ne güzel olmuş..tadında, deminde...
    kolay gelsin arkadaşım...hayırlı iftarlar...ha iftara ne yaptın?

    YanıtlaSil
  6. Lalecim hosgeldin bloggere, hayirli olsun canim. Herzaman bende buradayim yardima hazirim gerci sen cözmüssün ama!
    Sonsuz sevgilerimle öpüyorum. Hayirli ramazanlar...
    Sonja.

    YanıtlaSil

içinizden geldiği gibi yorumlayın ama unutmayın ki keser döner sap döner gün gelir hesap döner:))